مقایسه رانا با SD 206

رانا با SD 206

بازار خودروهای زیر 50 میلیون تومان در ایران شامل خودروهای موجود در ایران خودرو می شود و بسیاری از افراد به دلیل بودجه ی کمی که دارند مجبور به خرید این خودروهای می شوند. در این میان دو خودروی رانا با 206 SD یکی از خودروهای پرطرفدار بازار می باشند که بیشتر جوانان این خودروها را می پسندند. در ادامه به مقایسه ی رانا و 206 SD، این دو خودروی عجیب و غریب سلسله دایناسورهای پژویی می پردازیم.

طراحی ظاهری رانا و 206 SD

رانا با SD 206

پژو 206 و رانا دو خودروی مشابه می باشند که بر اساس یک پلتفرم طراحی شده اند و به نوعی می توان رانا را فیس لیفت 206 SD دانست. اگر از بیرون این خودرو به طراحی آن با کمی فاصله نگاه کنید، خواهید دید که این خودرو همان 206 هاچ بک است و در اینجا جا دارد از تلاش بی وقفه ی مهندسان برای طراحی این خودرو تقدیر و تشکر نماییم! برادر دو قلوی این خودرو یعنی رانا کمی خلاقانه تر تولید شده است و از لحاظ ابعادی از آن بزرگتر می باشد 🙂 و وزنی بیشتر از 206 SD دارد و تنها تفاوت آن از لحاظ ظاهری در چراغ های عقب و جلوی این دو خودرو می باشد.

رانا با SD 206

بر اساس سلیقه ی برخی از مشتریان، 206 SD از لحاظ ظاهر جلویی طراحی بهتری و شکیل تری نسبت به رانا دارد و هماهنگی میان پراغ ها و جلو پنجره بیشتر است. به طور کلی این دو خودرو از لحاظ ظاهری شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و هرچند نباید فراموش کنید که پژو 206 در سال 1998 برترین طراحی در کلاس بدنه ی هاچ بک را دریافت کرده است.

رانا با SD 206

موتور و پیشرانه ی رانا و 206 SD

این دو خودرو از لحاظ موتوری دقیقا مشابه یکدیگر هستند و هر دو از پیشرانه ی TU5 قرار گرفته بر روی پژو 206 تیپ 5 ساخت فرانسه استفاده می نمایند. این پیشرانه یک موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری با حجم دقیق 1598 سی سی می باشد که توان تولیدی برابر با 105 اسب بخار دارا می باشد و حداکثر گشتاوری که این موتور می تواند فراهم کنید معادل ۱۴۲ نیوتون متر می باشد و این نیرو توسط یک جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی به چرخ های جلویی منتقل می شود.

پژو 206 اس دی به دلیل سبک تر بودن نسبت به رانا عملکرد بهتری داشته و سرعت 0 تا 100 این خودرو در حدود 11.5 ثانیه می باشد و حداکثر سرعت این خودرو 193 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و میزان مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، در مسیرهای بزرگراهی 6 لیتر در هر 100 کیلومتر و در سیکل ترکیبی 7 لیتر می باشد.

اما رانا به دلیل سنگین تر بودن بدنه کمی کند تر از 206 اس دی می باشد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون به 12 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. میزان مصرف بنزین این خودرو تقریبا مشابه 206 اس دی می باشد که در هر 100 کیلومتر مسیرهای شهری به 10 لیتر بنزین، مسیرهای بزرگراهی 6 لیتر بنزین و دز سیکل ترکیبی به 7 لیتر سوخت احتیاج دارد.

طراحی کابین رانا و 206 SD

طراحی کابین داخلی پژو 206 SD با طراحی پژو 206 هاچ بک یکی بوده و در زمان طراحی این داشبورد و کابین نمای بسیار زیبا با چینش متعادل و دوست داشتنی داشته است اما طراحی کابین داخلی و داشبورد رانا برگرفته از ذوق و هنر ایرانی است که ترکیبی از داشبورد پراید سایپا و تندر 90 می باشد که کیفیت پایین مواد لازم جهت طراحی کابین داخلی این خودرو به قدری پایین و بی کیفیت بوده که پس از مدت کوتاهی صداهای ناهنجاری از اتاق این خودرو شنیده می شود.

رانا با SD 206

پشت آمپر این دو خودرو مشابه هم بوده و درجه ی آمپر بنزین در یک دایره قرار دارد که با دایره های نشانده ی دور موتور و سرعت اتومبیل یکسان می باشد. به طورکلی طراحی کابین این دو خودرو دقیقا مشابه طراحی کابین خودروهای دو دهه پیش اروپایی است و هیچگونه حس جذابیتی در آن ها مشاهده نمی گردد.

رانا با SD 206

قیمت رانا و 206 SD

پژو 206 SD در مقایسه با رانا از قیمت بالاتری برخوردار است و باقیمتی حدود 40 میلیون تومان عرضه می گردد در حالی که رانا باقیمت 34 میلیون تومانی روانه ی بازار می شود. هر دو این خودروها محصولات ایران خودرو می باشندو با وجود اینکه رانا LX دارای گارانتی 3 تاره می باشد از بی کیفیت ترین و سطح پایین ترین محصولاتی است که به مشتریان ارائه می گردد. در اوایل عرضه ی رانا بسیاری از افراد از مشکلات عدیده ی این خودرو شاکی بودند و بارها این مسئله در رسانه نیز مطرح گردید و ایران خودرو در این خصوص اعلام کرد که قصد دارد تغییرات عمده و اساسی در تولید و قطعات این خودرو ایجاد نماید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه رانا با SD 206

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کسی که این مقاله رونوشته خیلی ادعاش میشه که ازتکنولوژی وطراحی سردمیاره ولی ازنوشتن همین مقاله کسی که توی کارماشینه وکمی ازطراحی سردرمیاره میفهمه هیچی بارش نیست که اینونوشته .
    اگه یک بیگانه فضایی بیادکه اصلاماشین ندیده همون اول که این دوماشینوببینه میفهمه که طراحی 206حداقل 10سال ازراناجلوتره وای به حال اونکه سوارشون بشه که میفهمه طراحی وکیفیت وسواری رانابدردلای شکاف دیوارمیخوره بس.206درچندین سال پیش که برای اولین باردرفرانسه رونمایی شدهمان سال طراحی جذاب ترین خودروی اروپاروازخودش کردهم ازلحاظ ظاهری وهم ایمنی وهم امکانات من همون سالها اخباراتومبیل رودنبال می کردم چون طراحی اتومبیل می کردم وعلاقه داشتم ولی متاسفانه درکشورما عین این اقاکه مقاله رونوشته وهیچ سررشته ای ازاین موضوع نداره کسانی که توی این به اصطلاح خودشون صنعت هستن انقدرفکرشون سطح پایینه که یک دانش اموزدوم ابتدایی ماشینوازاونهابهترطراحی میکنه من هم دنبال کارمونگرفتم که برم توی این صنعت .بعدشم نظرخودنمایندگیهااینه که هم ازلحاظ کیفیت وهم طراحی راناخیلی پاینتره از206.اخه کجای دنیاکپی برابراصلش شده که حالاازاصلشم بهترباشه که رانااز206بهترباشه برواقاشماوقتی به سیب زمینی می گفتی
    دیب دمینی من توی این کاربودم پس الکی نظرنده که همین نظرای خراب دنیاروبه گن کشیده ازمن میشنوی مقالتوپاکن تاکسی ندیده درمجله تونم گل بگیر اخه چه تکنولوزی دارین که اسم مجله تونه