معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

فناوری شارژ گوشی های هوشمند در چند سال گذشته به پیشرفت جدیدی رسیده است. گوشی های هوشمندی وجود دارند که تا 150 وات شارژ می شوند و در کمتر از 15 دقیقه کامل شارژ می شوند. به غیر از شارژ سیمی، ما شاهد بهبودهایی در شارژ بی سیم در گوشی های هوشمند نیز بوده ایم. در حالی که سرعت شارژ بی سیم بسیار کندتر است، به شما این راحتی را می دهد که فقط گوشی خود را روی سطحی برای شارژ قرار دهید.

کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

استفاده از این شارژرها بسیار راحت است. این راحتی می تواند به به یک کابوس تبدیل شود درست زمانی که متوجه شویدبا این که تلفن روی شارژر بی سیم است، اصلاً شارژ نشده است. اگر این اتفاق اغلب برای شما می افتد، در اینجا چند راه برای رفع مشکل کار نکردن شارژ بی سیم با تلفن شما آورده شده است.

 شارژر بی سیم را به یک آداپتور سازگار وصل کنید

در حالی که یک شارژر بی سیم ممکن است تلفن شما را به صورت بی سیم شارژ کند، شارژر همچنان باید برای برق به پریز برق وصل شود. برخی از شارژرهای بی سیم دارای یک آداپتور هستند که می توانید از آن برای اتصال شارژر بی سیم به پریز برق استفاده کنید.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

با این حال، برخی از تولیدکنندگان آداپتور را همراه با شارژر بسته بندی نمی کنند. اگر شارژر بی سیم شما اینطور است، باید یک آداپتور شارژ سریع انتخاب کنید تا شارژر بی سیم شما به درستی کار کند. اکثر شارژرهای بی سیم حداکثر خروجی 10-15 وات دارند که برای آن حداقل به یک آداپتور 18 وات نیاز دارید. اگر از آداپتور تلفن قدیمی خود استفاده می کنید، ممکن است انرژی کافی برای شارژ تلفن شما را ارائه نکند. بنابراین شما باید یک آداپتور برق سازگار تهیه کنید که بتواند برق کافی را به پایه شارژ تامین کند.

یک کابل دیگه را امتحان کنید

جدا از آداپتور دیواری، کابلی که برای اتصال به شارژر بی سیم استفاده می کنید نیز نقش مهمی ایفا می کند. کابل بد می تواند کار شارژر بی سیم را به طور کامل متوقف کند یا باعث قطع شدن متناوب شود که می تواند شارژ بی سیم را متوقف کند.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

یک کابل USB خوب باید این مشکل را برطرف کند و اجازه دهد شارژ بی سیم به راحتی انجام شود. اگر کابل همراه با شارژر بی سیم داخل جعبه بود، از آن استفاده کنید. اگر کابلی با آن دریافت نکردید، برخی از بهترین کابل‌های شارژ سریع را که می‌توانید برای شارژر بی‌سیم خود خریداری کنید، بررسی کنید.

 قاب گوشی خود را بردارید و دوباره گوشی شارژ کنید

شارژ بی سیم به دو سیم پیچ موجود در گوشی هوشمند و پد شارژ بی سیم متکی است. برای اینکه شارژ بی سیم به درستی کار کند، این سیم پیچ ها باید بدون هیچ گونه مانعی روی هم قرار گیرند. اگر از یک قاب محافظ ضخیم روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد در شارژ بی‌سیم اختلال ایجاد می‌کند.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

هر چیز ناسازگاری که از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند را بردارید و گوشی را روی شارژر بی سیم قرار دهید. گوشی به طور معمول شارژ می شود و مشکل از کیس است. یک قاب نازک‌تر برای گوشی خود تهیه کنید تا از شارژ بی‌سیم با قاب آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  شارژر بی سیم سازگار با تمامی دستگاهها تولید شد

از یک شارژر بی سیم دارای گواهی QI استفاده کنید

اکثر گوشی های هوشمند از شارژ بی سیم از طریق شارژرهای دارای گواهی استاندارد شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می کنند. در حالی که اکثر شارژرهای بی سیم دارای گواهی Qi هستند، برخی از شارژرهای ارزان تر اینگونه نیستند.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

مهم است که یک شارژر بی سیم با کیفیت خوب و دارای گواهی Qi انتخاب کنید زیرا ایمن تر است و با اکثر تلفن ها به خوبی کار می کند.

تلفن را روی شارژر بی سیم قرار دهید

یکی از معایب شارژ بی سیم این است که گوشی خود را به روشی خاص قرار دهید. دلیل آن این است که شارژ بی سیم متکی به دو سیم پیچ است که روی هم قرار می گیرند. اگر سیم پیچ ها به درستی تراز نشوند، شارژ بی سیم کار نمی کند یا قطع می شود.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

برای رفع این مشکل، گوشی خود را با دقت در مرکز پد شارژ بی سیم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مرکز پشت گوشی هوشمند شما نزدیک به مرکز شارژر بی سیم است.

شارژ سریع بی‌سیم

ممکن است شارژ بی سیم به خوبی کار کند، اما بسیار دیر شارژ است. بنابراین گوشی اساساً در همان سطح شارژ باتری باقی می ماند. برخی از تلفن‌ها از شارژ بی‌سیم سریع پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید آن را به صورت دستی فعال کنید. برای مثال، نحوه فعال کردن آن در دستگاه های سامسونگ بصورت زیر است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و به بخش “Battery and device care” بروید. روی آن ضربه بزنید.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

مرحله 2: گزینه Battery را انتخاب کنید.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

مرحله 3: به پایین بروید و More battery settings را انتخاب کنید.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

مرحله 4: کلید کنار  Fast wireless charging را فعال کنید.

معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

این به تلفن شما امکان می دهد در هنگام استفاده از شارژر بی سیم، سریعتر شارژ شود.

 اگر تلفن داغ است، اجازه دهید مدتی خنک شود.

وقتی شارژ بی سیم خیلی کارآمد نیست، گرما زیادی تولید می کند. در نتیجه، هنگام شارژ بی سیم برای مدت طولانی، وقتی گوشی را لمس می کنید، داغ می شود. اگر تلفن شما خیلی داغ شود، ممکن است برای محافظت از باتری، شارژ آن متوقف شود.

به همین دلیل است که شارژ بی سیم با گوشی شما کار نمی کند. گوشی خود را از شارژر بی سیم خارج کنید و آن را کنار بگذارید تا مدتی خنک شود. پس از خنک شدن گوشی، دوباره آن را روی شارژر بی سیم قرار دهید و آن را شارژ کنید.

گوشی خود را به راحتی شارژ کنید

شارژ بی سیم هم راحت و هم بدون دردسر است. کافی است گوشی خود را روی پد کنار تخت خود قرار دهید تا با شارژ کامل از خواب بیدار شوید. امیدوارم این مراحل را دنبال کنید، و بتوانید مشکل شارژ بی‌سیم را که با تلفنتان کار نمی‌کند برطرف کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 7 راهکار برای کار نکردن شارژ بی سیم تلفن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *