معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

ویندوز 10 با فایل های فشرده شده با فرمت آرشیو ZIP مجهز کرده است. می توانید به راحتی با استفاده از File Explorer محتویات داخل آنها را پیش نمایش و استخراج کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با فرمت RAR روبرو شوید، و اینجاست که همه چیز پیچیده می شود.

استخراج فایل های رار در ویندوز

فشرده سازی فایل ها برای کاهش حجم آن ها و راحتی ارسال چندین فایل زیپ شده در یک پوشه بسیار روش خوبی است.

اما شاید این سوال پیش بیاسد که فایل های دارای پسوند RAR چه تفاوتی با فایل های ZIP دارند؟ اگرچه هر دو بایگانی فایل هستند، RAR یک فناوری فشرده سازی اختصاصی است که توسط RARLAB توسعه و نگهداری می شود. از این رو، ویندوز 10 هیچ پشتیبانی بومی برای این فرمت ندارد.

بنابراین اگر یک فایل RAR را دانلود کنید، باز کردن آن غیرممکن است، چه رسد به اینکه محتوای آن را بدون برنامه شخص ثالث سازگار استخراج کنید. در زیر، چهار ابزار رایگان را معرفی خواهید کرد که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. بیا شروع کنیم.

WINRAR برای استخراج فایل فشرده

WinRAR یک ابزار فشرده سازی و استخراج فایل است که توسط خود RARLAB توسعه یافته است. علاوه بر فرمت RAR (که به نوعی واضح است)، از چندین فرمت فشرده سازی دیگر مانند ZIP، 7Z، CAB، ISO، JAR و غیره نیز پشتیبانی می کند.

WinRAR یک نسخه آزمایشی 40 روزه ارائه می دهد، اما پس از این دوره زمانی برنامه می توانید بدون پرداخت هزینه تا زمانی که بخواهید از آن استفاده کنید.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

پس از دانلود و نصب WinRAR، می توانید فرمت های RAR را به روش های مختلف استخراج کنید. ساده ترین کار این است که روی یک فایل RAR کلیک راست کرده و گزینه Extract Here Contextual Menu را انتخاب کنید. که باید بلافاصله محتویات را در همان مکان استخراج کند. همچنین می ‌توانید از گزینه Extract Files استفاده کنید که از شما می‌خواهد مکانی را برای استخراج فایل ‌ها انتخاب کنید.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

علاوه بر این، WinRAR همچنین به شما اجازه می دهد تا فایل های انتخابی را از آرشیوهای RAR با گزینه Open With WinRAR پیش نمایش و استخراج کنید. در پنجره WinRAR که ظاهر می ‌شود، می ‌توانید در سراسر آرشیو RAR پیمایش کنید و فایل‌های انتخابی را با استفاده از دکمه منوی Extract To استخراج کنید. همچنین می ‌توانید فایل‌ها را در برنامه‌های پیش ‌فرض آن‌ها بدون استخراج در صورت تمایل باز کنید فقط برای انجام این کار روی یک فایل دوبار کلیک کنید.

جدا از این، اگر می‌ خواهید فایل فشرده RAR ایجاد کنید، WinRAR می‌ تواند بسیار مفید باشد. روی فایل یا پوشه ‌ای که می‌خواهید فشرده شود کلیک راست کنید، Add to Archive را انتخاب کنید، و می ‌توانید فرمت آرشیو RAR، RAR4 و زیپ را انتخاب کنید.

توجه: RAR4 نسخه قدیمی فرمت فایل فشرده RAR است. اگر در مورد مشکلات سازگاری نگران هستید از آن استفاده کنید.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

سپس، یک روش فشرده ‌سازی مانند Store، Normal یا Best (که اندازه فایل را تعیین می‌کند) انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. همچنین می‌توانید هنگام پیش ‌نمایش فایل‌ها را با استفاده از دکمه Add در نوار منو به آرشیوهای RAR موجود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  کارایی های شگفت انگیز استفاده از کلید F4 در ویندوز 10

دانلود WinRAR

7-ZIP

7-ZIP یک برنامه منبع باز است که از چندین استاندارد فشرده سازی مانند 7Z، TAR، WIM و ZIP پشتیبانی می کند. با این حال، برخلاف WinRAR، به شما اجازه نمی دهد فایل های RAR را فشرده کنید. 7-ZIP فقط به شما امکان می دهد آنها را استخراج کنید و همه چیز تقریباً مشابه WinRAR از این نظر کار می کند.

پس از نصب 7-ZIP، می توانید فایل های RAR را با کلیک راست روی فایل فشرده و انتخاب گزینه های Extract Here و Extract Files استخراج کنید.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

همچنین می‌توانید از گزینه Open Archive برای پیش‌نمایش آرشیو RAR استفاده کنید – درست مانند WinRAR – و موارد منتخب داخل آنها را استخراج کنید.

دانلود 7-ZIP

EXTRACTNOW

اگر هشدارها اضافی را در WinRAR یا 7-ZIP نمی خواهید، از ExtractNow استفاده کنید. این یک ابزار بسیار کوچک است که به شما امکان می دهد به راحتی چندین فایل فشرده RAR را به طور همزمان استخراج کنید. این برنامه همچنین از فرمت های مختلف دیگر مانند ZIP، 7Z، CAB و غیره پشتیبانی می کند.

ابزار را دانلود و نصب کنید (کاملاً رایگان است)، و می توانید چندین فایل حجیم را در پنجره ExtractNow بکشید و رها کنید تا آنها را برای استخراج آماده کنید.

سپس، کلیک بر روی Extract و انتخاب مکانی برای استخراج آرشیو RAR (یا بایگانی) بسیار ساده است.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

علاوه بر این، می ‌توانید به بخش ExtractNow Settings بروید و مجموعه‌ ای از تنظیمات را برای پیکربندی نحوه عملکرد برنامه پیکربندی کنید. برای مثال، می ‌توانید به تب Explorer بروید و یک گزینه از منویcontextual اضافه کنید که به شما امکان می ‌دهد فایل فشرده RAR (از جمله سایر فرمت‌های پشتیبانی ‌شده) را فوراً استخراج کنید.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

همانطور که از نام آن پیداست، ExtractNow فقط به شما امکان می دهد فایل های فشرده سازی را استخراج کنید. به شما اجازه ایجاد فایل فشرده را نمی دهد.

دانلود ExtractNow

Archive Extractor

برخلاف ابزارهایی که در بالا مرور کردید، Archive Extractor یک ابزار استخراج آنلاین است. این به شما امکان می دهد بایگانی های RAR را آپلود کنید و آنها را دوباره به شکل استخراج شده بارگیری کنید.

از Archive Extractor، گزینه Choose File را انتخاب کنید تا فایل‌ها را از رایانه یا سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری Google Drive و Dropbox آپلود کنید. همچنین از URL ها پشتیبانی می کند، به این معنی که می توانید هر لینک قابل دانلودی را در یک بایگانی RAR قرار دهید و بلافاصله آن را به شکل استخراج شده دانلود کنید.

معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

به دلیل حفظ حریم خصوصی و نگرانی های امنیتی، نباید هیچ فایل RAR حاوی داده های حساس یا محرمانه را آپلود کنید.

رفتن به Archive Extractor

استخراج فایل های با فرمت زیپ یا رار با موفقیت

فرمت RAR سال‌هاست که رایج بوده است، اما قابلیت‌های فشرده‌سازی برتر به این معنی است که مرتباً با RAR مواجه می‌ شوید، مخصوصاً اگر موارد زیادی را در اینترنت دانلود کنید. فقط WinRAR، 7-Zip، یا Extract Now را در دسترس داشته باشید (یا Archive Extractor را در مرورگر وب خود نشانه گذاری کنید)، و دیگر هرگز نگران فایل RAR دیگری نخواهید بود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 4 برنامه با لینک دانلود برای استخراج فایل های RAR یا رار در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *