مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

در حالی که مک دارای برنامه Keynote اپل برای ایجاد ارائه است، اکثر کاربران مایکروسافت پاورپوینت را به دلایل زیادی ترجیح می دهند و یکی از آنها آشنایی است. در حالی که پاورپوینت دارای ویژگی های طراحی و چندین ابزار دیگر است، گاهی اوقات فایل را در مک یا پوشه OneDrive ذخیره نمی کند. اگر اغلب با همین مشکل مواجه هستید، بهتر است پاورپوینت را در مک ذخیره نکنید.

ذخیره نشدن پاورپوینت در مک

ذخیره ارائه پاورپوینت در مک یا پوشه اختصاصی OneDrive به این معنی است که هیچ داده ای را از دست نخواهید داد و تلاش شما بیهوده نخواهد شد. اما اگر توجه نکنید وقتی این اتفاق نمی افتد، ممکن است زمان و کار را از دست بدهید. به همین دلیل است که وقتی پاورپوینت فایل‌ ها را در مک ذخیره نمی‌ کند، باید مشکل را برطرف کرد.

ارائه را به صورت دستی ذخیره کنید

هنگامی که نرم افزار آخرین تغییرات را ذخیره نمی کند، وضعیت پاورپوینت در ” saving ” گیر می کند. شما می توانید به صورت دستی PPT را در هر مکانی در مک خود ذخیره کنید.

 

مرحله 1: هنگامی که ارائه در پاورپوینت باز است، روی File در نوار منو کلیک کنید.

مرحله 2: روی ذخیره کلیک کنید. همچنین می توانید از کلیدهای Command + S استفاده کنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

این گزینه ارائه را در مکان اصلی ذخیره می کند. با استفاده از مراحل زیر می توانید آن را تغییر دهید.

مرحله 1: روی File در نوار منو کلیک کنید و “Save a Copy” را انتخاب کنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

مرحله 2: مکان دیگری را در Finder انتخاب کنید و Save را بزنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

اتصال به اینترنت را بررسی کنید

اکثر مشترکین آفیس ذخیره سازی ابری OneDrive را برای همگام سازی و ذخیره فایل های پاورپوینت ترجیح می دهند. برنامه های مایکروسافت 365 با سرویس های ابری Dropbox و Box نیز سازگار هستند. اگر از هر یک از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده می ‌کنید، برای همگام‌ سازی آخرین تغییرات، به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارید.

 

مرورگر وب دلخواه خود را باز کنید و تست سرعت اینترنت را برای ارزیابی قابلیت اطمینان اتصال خود اجرا کنید. می توانید مک خود را به باند فرکانسی 5 گیگاهرتز وصل کنید تا از پهنای باند بالاتر و قابلیت اطمینان بهتری نسبت به باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتزی که در غیر این صورت شلوغ است، لذت ببرید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

فضای ذخیره سازی ONEDRIVE را بررسی کنید

همه برنامه های مایکروسافت با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی OneDrive ارائه می شوند. در حالی که برای بسیاری از کاربران کافی است، ممکن است فضای OneDrive برخی از کاربران تمام شود. در این صورت، پاورپوینت در مک ذخیره نمی‌ شود. در اینجا نحوه بررسی باقیمانده فضای ذخیره سازی OneDrive برای حساب خود آورده شده است.

 

مرحله 1: از OneDrive در یک مرورگر وب در مک خود بازدید کنید.

مرحله 2: با جزئیات حساب مایکروسافت خود وارد شوید.

مرحله 3: فضای ذخیره سازی باقی مانده OneDrive را از گوشه پایین سمت چپ بررسی کنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

اگر فضای OneDrive کم است، فایل های غیر ضروری را از آن حذف کنید. همچنین می توانید مکان PPT را از OneDrive به حافظه داخلی Mac تغییر دهید.

بیشتر بخوانید  نحوه حذف پس زمینه تصویر در مک با استفاده از Preview

 

بررسی مجوز ویرایش

آیا یک فایل ارائه اشتراکی در مک خود باز کردید؟ ممکن است برای ایجاد تغییرات مجوز ویرایش نداشته باشید. در این صورت، باید از مدیر یا سازنده ارائه بخواهید پیوند یا فایل دیگری با مجوز ویرایش ارسال کند. فقط در این صورت می توانید تغییراتی در فایل PPT ایجاد کرده و آن را ذخیره کنید.

 

فایل PPT را روی دستگاه های دیگر ببندید

آیا هنگام ایجاد یک ارائه جدید اغلب بین دستگاه ها جابه جا می شوید؟ ممکن است یک ارائه را روی یک لپ تاپ ویندوزی شروع کرده باشید و پس از آن به مک منتقل شده باشید. هنگامی که فایل در رایانه دیگری باز است، ممکن است پاورپوینت آخرین تغییرات را ذخیره نکند. شما باید فایل PPT را در رایانه ویندوز ببندید و سعی کنید فایل را در مک ذخیره کنید.

 

از نسخه وب پاورپوینت استفاده کنید

آیا با ذخیره آخرین تغییرات ارائه در برنامه بومی با مشکل مواجه هستید؟ پاورپوینت در وب نیز موجود است. می توانید آن را در وب ببینید و در مک خود ذخیره کنید.

 

مرحله 1: PowerPoint را در یک مرورگر وب باز کنید و با حساب مایکروسافت خود وارد شوید.

مرحله 2: یک فایل PPT را از حافظه مک وارد کنید یا آن را از OneDrive باز کنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

مرحله 3: شروع به ایجاد تغییرات کنید و پاورپوینت باید تغییرات را سریع ذخیره کند. همچنین می ‌توانید روی File در بالا کلیک کنید و گزینه Save as را برای ایجاد یک کپی دیگر انتخاب کنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

وضعیت ONEDRIVE را بررسی کنید

 

وقتی مایکروسافت OneDrive با قطعی مواجه می ‌شود، این سرویس نمی ‌تواند آخرین فایل‌های ارائه را ذخیره یا همگام ‌سازی کند. می توانید به سایت Downdetector بروید و OneDrive را جستجو کنید. هنگامی که دیگران با همین موضوع روبرو می شوند و گزارش می دهند، متوجه نمودارهای قطعی بالا می شوید. بنابراین، باید منتظر بمانید تا مایکروسافت مشکلات OneDrive را از پایان خود حل کند. تا آن زمان می توانید فایل PPT را در مک ذخیره کنید و به صورت آفلاین کار کنید (به ترفند اول مراجعه کنید).

پاورپوینت را بروزرسانی کنید

اگر از نسخه قدیمی ‌تر برنامه پاورپوینت استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند ذخیره نشدن فایل در مک مواجه شوید. برای ذخیره یک کپی از فایل ارائه در مک و بستن پاورپوینت، می توانید روش اول بالا را بررسی کنید. پس از آن مراحل زیر را برای به روز رسانی پاورپوینت در مک دنبال کنید.

مرحله 1: Mac App Store را باز کنید.

مرحله 2: ” Updates ” را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.

مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

مرحله 3: آخرین به روز رسانی پاورپوینت را در مک دانلود و نصب کنید.

مشکلات پاورپوینت را از مک حذف کنید

ذخیره نشدن پاورپوینت مایکروسافت در مک ممکن است باعث از دست دادن زمان، کار و داده شما شود. به جای تکیه بر ابر که لایه دیگری از پیچیدگی را اضافه می کنند، می توانید فایل ارائه پاورپوینت را مستقیماً در مک خود ذخیره کنید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *