مشکل تلگرام تنها کانال های مستهجن نیست / فیلترینگ هنوز در دستورکار است

تلگرام فیلتر می شود ؟
هنوز ۹۵ درصد کانالهای غیراخلاقی تلگرام باز است و موضوع مسدودسازی این شبکه اجتماعی همچنان در دستور كار كميته تعيين مصاديق قرار دارد.پنج درصد از کانالهای فیلترشده از قبل هم فیلتر بوده و این موضوع ربطی به درخواست وزارت ارتباطات از مدیران این شبکه ندارد.
این ها گفته های دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی،عبدالصمد خرم آبادی بود که در جمع خبرنگاران بیان شد.
.
وی ادامه داد که مدیر تلگرام ابتدا عنوان کرده است که در اجرای سیاستهای داخلی تلگرام، کانالهای مستهجن را فیلتر می کند که منظور وی صرفا کانالهای عمومی مستهجن بوده است. دوروف تاکید کرده بود که مسدود سازی این موارد ربطی به درخواست ایران ندارد. اما متاسفانه هم اکنون افرادی که پیش از این کانالهای عمومی مستهجن و مبتذل درست کرده بودند برای فرار از مسدود شدن، نوع کانال خود را از عمومی به خصوصی تغییر داده اند اما در میزان و نوع محتوای مستهجن و تعداد کاربرانشان و نیز دسترسی به این کانالها، هیچ محدودیتی ایجاد نشده است. حتی بسیاری از کانالهای مستهجن و غیراخلاقی بعد از مسدود شدن، عنوان خود را از کانال عمومی به کانال خصوصی تغییر داده اند و بدون اینکه تغییری در ماهیت و محتواهایشان صورت گیرد مجددا با همان کاربران قبلی کار خود را از سر گرفته اند.

هیچ یک از اعضاء کارگروه تعیین مصادیق و مسئولین کشور با حضور و عضویت مردم در شبکه های اجتماعی مخالف نیستند بلکه آنچه که باعث مطرح شدن موضوع مسدودسازی برخی از شبکه های اجتماعی خارجی در کارگروه شده این است که بسیاری از این شبکه ها بوسیله صهیونیست ها اداره می شوند و به هیچ وجه از قوانین و مقررات کشور تبعیت نمی کنند.

نکته مهمی که از صحبت های وی دریافت شد این بود که مشکلات فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی نظیر تلگرام فقط به انتشار محتوای غیر اخلاقی محدود نمی شود و این شبکه علاوه بر انتشار محتوای غیراخلاقی، دارای کانال ها و گروه هایی است که علیه امنیت کشور ، مقدسات اسلامی و فرهنگ و هویت ملی مردم ایران اقدام به انتشار محتوای مجرمانه می كنند.
تصمیم این کارگروه برای فیلتر کردن این شبکه اجتماعی با در نظر گرفتن تمامی این موارد است.

منبع : مهر
به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آخرین مکاتبات مسئولان ایرانی با مدیران تلگرام

نظرات در مورد : مشکل تلگرام تنها کانال های مستهجن نیست / فیلترینگ هنوز در دستورکار است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *