راهنمای معرفی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

راهنمای معرفی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی شامل چه زبان هایی است؟ کدام یک از زبان های برنامه نویسی موقعیت شغلی بهتری در ایران دارند؟ بازار کار زبان های مختلف برنامه نویسی در ایران چگونه است؟ ۶۰۰ زبان برنامه نویسی در دنیا وجود دارد که هر سال میزان محبوبیت و درآمد زبان های برنامه نویسی تغییرات زیادی می کند. یکی از دغدغه های افراد مبتدی به هنگام شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی، دانستن جایگاه موقعیت شغلی آن است. باید گفت تمامی زبان های برنامه نویسی دارای فرصت های شغلی خوبی هستند. اما برخی از آن ها موقعیت و جایگاه شغلی بالاتری نسبت به بقیه دارند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۵ مورد از محبوب ترین و پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران بپردازیم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آکادمی دوران برگزار کننده محبوب ترین آموزش های برنامه نویسی با اساتید مجرب شما را در این حوزه یاری  می کند.

بازارکار محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران شامل زبان هایی است که بتواند زبان مورد نیاز حوزه وب و نرم افزار های موبایل را پوشش دهد. به طور کلی بازار کار ایران به دنبال زبان های برنامه نویسی برای سرور است. زبان های جاوا، پایتون، سی شارپ، PHP و جاوا اسکریپت جزو زبان های پرمتقاضی در بازار کار ایران است. در ادامه قصد داریم به بررسی هر یک از این زبان ها بپردازیم.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۲۱ است. این زبان با چندین سال سابقه همچنان جزو برترین زبان های جهانی برای توسعه وب است. تاکنون بسیاری از وبسایت های بزرگ توسط زبان جاوا اسکریپت طراحی شده اند. این زبان در سال 1995 میلادی در ابتدا با نام Live script شناخته شده بود. به مرور زمان اسم JavaScript را جایگزین اسم قبلی کرده اند.

جاوا اسکریپت از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

این زبان برنامه نویسی در ابتدا برای طراحان حرفه ای وب سایت قابل استفاده بود. به مرور زمان این زبان مکملی برای زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته شد. و مورد استفاده بسیاری از برنامه نویسان قرار گرفت. شرکت های بزرگ زیادی از زبان JavaScript استفاده می کنند. شرکت هایی مثل Papal، Google و Microsoft از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده می کنند. یکی از شغل های پردرآمد در کشور ایران توسعه و طراحی وبسایت است. ویژگی ها و مزایای استفاده از زبان جاوا اسکریپت برای طراحی وب بسیار زیاد است. برنامه نویسان با تجربه زبان جاوا اسکریپت نزدیک به 120,000 دلار در سال درآمد دارند.

زبان برنامه نویسی جاوا

دومین زبان محبوب برنامه نویسی زبان برنامه نویسی جاوا است. این زبان توسط جیمز گاسلینگ در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است و یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی به حساب می آید. زبان برنامه نویسی جاوا از سال ۲۰۰۱ همواره به عنوان اولین و دومین زبان برتر برنامه نویسی سال شناخته شده است. یکی از پر درخواست ترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۲۱ بدون شک زبان جاوا است. این زبان در تمام دنیا مشهور و شناخته شده است که کاربرد زیادی در ایجاد برنامه های مختلف داشته است.

زبان برنامه نویسی جاوا جزو زبان های چند منظوره و شی گرا است. این زبان شباهت زیادی به زبان های برنامه نویسی C و C++ دارد. کاربردهای مختلف زبان برنامه نویسی جاوا شامل موارد زیر است:
استفاده از آن در ساخت برنامه های علمی
توسعه وب
برنامه های مختلف تلفن های همراه
طراحی برنامه های شرکتی
ساخت برنامه های مالی و بانکی
و…

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون

یکی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیا بدون شک زبان برنامه نویسی پایتون است. شرکت های بزرگ مانند Spotify، Instagram، فیسبوک و آمازون از این زبان بهره می برند. یادگیری این زبان نسبت به زبان های دیگر پیچیدگی زیادی نداشته و ساده است. بسیاری از برنامه نویسان تازه کار، زبان برنامه نویسی پایتون را به عنوان اولین زبان برنامه نویسی انتخاب می کنند. تقریبا هیچ گونه محدودیتی در زبان برنامه نویسی پایتون وجود نداشته و بسیار قدرتمند است.

زبان پایتون از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

این زبان کاربردهای بسیار زیادی دارد که از آن برای حل و محاسبه معادلات پیچیده استفاده می شود. پایتون یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب و نرم افزار است. فرصت شغلی این زبان در ایران بسیار بالا بوده و یادگیری آن برای مبتدی ها ساده و راحت است. درآمد سالیانه برای برنامه نویسان با تجربه زبان پایتون حدود 128,000 دلار در سال می باشد.

معرفی زبان برنامه نویسی هوشمند PHP

PHP یکی از زبان هایی است که مباحث مربوط به زبان برنامه نویسی وب و نرم افزارهای موبایل را پوشش می دهد. این زبان مخفف شده عبارت Personal Home Page است. همانطوری که از نامش پیداست این زبان برای ایجاد صفحات وب شخصی کاربرد داشته و در این حوزه از آن استفاده زیادی می شود. این زبان یکی از پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی در کشور ایران است که موقعیت های شغلی زیادی دارد. افرادی که با این زبان آشنایی کاملی داشته باشند در بازار کار ایران شانس بیشتری داشته و موفق ترند.

تقریبا ۲۴ درصد وبسایت های جهان را زبان برنامه نویسی PHP پوشش می دهد. به طور خلاصه این زبان به صورت یک کامپایلر عمل می کند. کد ها و برنامه های تعریف شده به این زبان به طور مرتب کامپایل شده و به HTML تبدیل می شوند. سایت هایی مانند یاهو، فیس بوک، میل چیمپ و… با این زبان نوشته شده اند. برنامه نویسان حرفه ای این زبان سالیانه حدود 100,000 دلار درآمد دارند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ C#

یکی دیگر از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۲۱ زبان برنامه نویسی سی شارپ است. این زبان بعد از زبان های C++ و پایتون، بهترین کتابخانه های برنامه نویسی را دارد. این زبان توسط شرکت های Microsoft و .Net به وجود آمده است. همچنین شباهت زیادی به زبان برنامه نویسی جاوا داشته و جزو برترین زبان های برنامه نویسی جهان به حساب می آید. سی شارپ به دلیل توسعه ویندوز و برنامه های کاربردی مختلف بسیار معروف و مشهور شده است. هم اکنون برای توسعه ویندوز و حتی بازی های Via از این زبان برنامه نویسی استفاده زیادی می شود.

معرفی زبان سی شارپ؛ یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

از جمله شرکت های بزرگی که از این زبان بهره می برند شرکت هایی مانند آمازون، مایکروسافت و سایبر هستند. برنامه نویسان حرفه ای آشنا با این زبان می توانند سالیانه درآمدی نزدیک به 102,000 دلار داشته باشند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای معرفی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *