نقد وب سایت آموزش بورس در مورد جای خالی متخصصین مالی در آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس

نقد وب سایت آموزش بورس در مورد جای خالی متخصصین مالی در آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس

فارکس بازار پرطرفداری در ایران است که روزانه به تعداد علاقه مندانِ آن افزوده می شود. طبیعتا برای شروع سرمایه گذاری و معامله گری در این بازار، افراد نیاز دارند تا سطح دانش خود در این زمینه را بالا ببرند چرا که سرمایه گذاری در بازارهای مالی بدون آگاهی مساوی است با از دست دادن سرمایه.

 

هر چند که به موضوع آموزش در زمینه فارکس در همه جا تاکید شده است اما باز هم افراد بسیاری هستند که بدون آموزش وارد این بازار می شوند و شکست می خورند .

 

دسته دیگری از افراد هم هستند که با وجود کسب دانش، معاملات ناموفقی انجام داده و گمان می کنند که شانس نیاورده اند. واقعیت این است که اگر فاکتور شانس را برای بازارهای مالی در نظر بگیریم به این معنی است که قبول کرده ایم معامله گری نوعی قمار است. حال آن که فاکتور شانس و قمار اصلا در بازاری همچون فارکس وجود ندارد.

 

شاید بتوان گفت عمده دلیلی که باعث شکست افراد در فارکس می شود، عدمِ استفاده از یک آموزش تخصصی و کاربردی است. در ادامه نقد وب سایت آموزش بورس در مورد جای خالی متخصصین مالی در آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس را می آوریم به امید آن که شما با استفاده از آگاهی بخشی این نقد به موفقیت های مالی فراوان در فارکس (https://amoozesh-boors.com/fa/article/forex)  دست پیدا کنید.

 

بازار فارکس و تعدد بیشمار آموزش های سطحی

نقد وب سایت آموزش بورس در مورد جای خالی متخصصین مالی در آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس

 

به نظر شما دلیل عدم موفقیت افراد در فارکس با وجود کسب دانش در این زمینه چیست؟ این جمله را بارها شنیده ایم که «با وجود صرف زمان برای آموزش فارکس باز هم معاملات موفقی ندارم» عمده دلیل ضرر کردن معامله گران در فارکس چیست؟

 

جواب به این سوال در کیفیت آموزش های فارکسی که افراد از آن ها استفاده می کنند، نهفته است. اگر بخواهید برای اولین بار وارد فارکس شوید با یک جستجوی ساده در اینترنت مطالب بسیاری در مورد این بازار پیدا می کنید. متاسفانه بسیاری از این مطالب و ویدئوهای آموزشی بی کیفیت هستند و تنها به بیانی سطحی از فارکس اکتفا می کنند.

 

همین تعدد آموزش های سطحی است که به زیان معامله گران تمام خواهد شد. افراد مبتدی با دیدن این آموزش ها گمان می کنند که نحوه معامله گری در فارکس همان است که در این مطالب سطحی به آن ها اشاره شده و بدون کسب دانش تخصصی وارد بازار فارکس شده و نتیجه ای جز شکست عایدشان نمی شود.

 

متاسفانه شمار افراد متخصص برای آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس از انگشتان دو دست هم فراتر نمی رود. همین کمبود افراد متخصصِ فعال در این حوزه باعث شده تا افراد زیادی بدون داشتن تخصص مالی و سابقه سرمایه گذاری موفق در بازارهای مالی به آموزش در این حوزه مشغول شوند.

 

از طرف دیگر، افراد زیادی هستند که به هر نحو ممکن آموزش های مربوط به تحلیل تکنیکال، بنیادی، روان شناسی بازار و مدیریت سرمایه را یاد گرفته ولی هنوز هم در کسب سود از بازار فارکس دچار مشکل هستند.

 

برای شکست این معامله گران دو دلیل عمده را می توان در نظر گرفت. دلیل اول این است که این آموزش ها را از منابعی دریافت کرده اند که در زمینه فارکس متخصص نبوده اند و درنتیجه به شکلی سطحی آموزش دیده اند.

 

دلیل دومِ شکست این معامله گران به علت نداشتن استراتژی های معاملاتی مشخص یا داشتن استراتژی ها معاملاتی نامناسب است.

 

در جلسات خصوصی آموزش فارکس سایت آموزش بورس قابلیتی فراهم شده است تا معامله گران بتوانند با حضور یک استاد، پرتفو و استراتژی های معاملاتی شان را بررسی کنند و به رفع اشکال در این زمینه بپردازند.

 

انواع معاملات در فارکس

به نقل از وب سایت آموزش بورس، برای معامله کردن در فارکس روش های مختلفی وجود دارد. این روش ها شامل: معاملات اسپات یا لحظه ای، معاملات آتی و … می شوند.

بیشترین حجم معاملات در فارکس مربوط به بازار اسپات است و هر کدام از انواع معاملات و خرید و فروش در بازار فارکس نیاز به استراتژی های معاملاتی متفاوتی دارند.

 

برای مثال یکی از انواع معاملات در فارکس، معاملات بلند مدت است. در این روش که استراتژی های معاملاتی خاص خود را دارد، افراد در طی مدتی بیشتر از یک ماه معامله خود را برای به دست آوردن سودهای بزرگ، باز نگه می دارند.

 

روش معامله کردن این افراد با کسانی که به شکل کوتاه مدت معامله می کنند متفاوت است و از استراتژی های متفاوتی نیز استفاده می کنند.

 

برای کسانی که به شکل کوتاه مدت معامله می کنند، به دست آوردن سودهای کوچک در طی مدت زمانی اندک، مهم است.

 

هیچ کدام از این انواع معاملات به یکدیگر برتری ندارند و افراد با توجه به ویژگی های شخصیتی و سبک معاملاتی خود هر کدام از آن ها را انتخاب می کنند. البته هستند افرادی که در این زمینه دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند تایم فریم مناسب خود را پیدا کنند.

 

یکی از عمده ترین دلایل این سردرگمی ها مشورت نگرفتن از افراد متخصص در این زمینه است و اگر این افراد دانش خود درباره فارکس را نیز به شکلی سحطی به دست آورده باشند، احتمال زیان ده بودن آن ها بسیار زیاد است.

 

آموزش تخصصی، نقطه قوت معامله گران حرفه ای

 

بنا بر نقد وب سایت آموزش بورس، جای خالی متخصصین مالی در آموزش صحیح فارکس در ایران به شدت احساس می شود. علاقه مندان به فارکس اگر بتوانند با آموزشی تخصصی خود را به یک فرد حرفه ای تبدیل کنند، به راحتی فرصت های معاملاتی سودده را پیدا خواهند کرد و در رقابت بر سر کسب ثروت با افراد غیر متخصص به راحتی پیروز می شوند.

نقد وب سایت آموزش بورس در مورد جای خالی متخصصین مالی در آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس

پس همیشه به دنبال آموزش ها و دوره هایی باشید که افرادی متخصص آن ها را تدریس می کنند و همچنین بهتر است از سابقه معامله گری آن ها مطلع باشید.

 

اگر فکر می کنید آموزش های تخصصی را گذرانده اید ولی با این حال هنوز هم نمی توانید معاملات موفقی در فارکس داشته باشید، می توانید به جلسات خصوصی آموزش فارکس سایت آموزش بورس رجوع کنید (https://amoozesh-boors.com/fa/private_session). در این جلسات فرصتی در اختیار شما قرار داده می شود تا اشکالاتی را که باعث ضرر کردن شما در فارکس شده اند، پیدا کرده و حل کنید.

 

فارکس بازاری است که اگر در آن متخصص شوید، به دست آوردن سود از آن به راحتی ممکن می شود. علاوه بر آموزش تخصصی باید تمام تلاش و پشتکار خود را به کار بگیرید تا از خیل عظیم افراد مبتدی در این بازار جلو بزنید و مزد حرفه ای شدن خود در بازار فارکس را با انجام معاملات موفق به دست آورید.

در انتها یادآور می شویم که مجموعه آموزش بورس؛ آموزش های رایگان فارکس را در قالب ویدئوهای رایگان فارکس در اختیار مخاطبان قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن این ویدئوهای رایگان می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

منبع: آموزش بورس

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقد وب سایت آموزش بورس در مورد جای خالی متخصصین مالی در آگاهی بخشی صحیح درباره بازار فارکس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *