محاسبه میزان مصرف بنزین

مصرف بنزین

میزان مصرف بنزین | بر اساس گفته پایگاه های اطلاع رسانی امداد خودرو عوامل زیادی بر مصرف سوخت ماشین ها تاثیر می گذارد . منجمله این عوامل می توان به نوع سوخت ، سرعت ماشین ، شتاب ماشین ، میزان بار ماشین ، نوع ماشین و استفاده از بخاری یا کولر آن ، تنظیم بودن باد لاستیک ماشین می توان اشاره کرد. با توجه به این موضوع میزان مصرف ماشین هایی که در موارد ذکرشده یکسان باشند، تقریباً با یک دیگر برابرند.

با استفاده از صفحه نمایش هایی می توان مقدار دقیق پاشیدن سوخت را در یک لحظه نشان دهد و با همین وجود مصرف خودرو می توان فهمید. اما تمامی افراد از دستگاه برخوردار نیستند . اکنون به شما راه کار های ساده برای محاسبه میزان مصرف به شما ارایه می دهیم. با استفاده از این راه کار ها نه بطور دقیق و لی به میزان زیادی از مصرف سوخت و کمتر یا بیشتر شدن آن در یک ماه باخبر می شوید.

مصرف بنزین

ابتدا باک ماشین را کاملا پر کنید و سپس کلیومتر شمار را در یک کاغذ یاداشت کنید، به این صورت که باک ماشین شما ۷۰ لیتر است ابتدا ۷۰ لیتر بنزین را کاملا پر می کنید و کیلومتر شمار بر روی ۲۰۰۰۰ قرار دارد و آنرا یادداشت می کنید. بعد از مدتی وقتی باک شما خالی شد و قصد پرکردن آن را داشتید مقدار کیلومتر شمار  آن را قبل از سوخت رسانی در دفترچه خود بنویسید و چون باک شما کاملا خالی نبوده است ، مقدار سوختی را که به ماشین داده آید را نیز یادداشت کنید. مثلا وقتی وارد پمپ بنزین شده آید کیلومتر شمار بر روی ۲۰۶۰۰ قرار دارد و شما به میزان ۵۰ لیتر بنزین زده آید.

حالا برای یافتن مسافتی که طی کرده آید باید عدد کیلومتر شما جدید ۲۰۶۰۰ را از کیلومتر شمار قبلی ۲۰۰۰۰ کم کنید که برابر با ۶۰۰ می شود، اکنون مقدار بنزینی که به باک زده اید را در ۱۰۰ ضرب کنید و آن را بر مسافت طی شده تقسیم کنید، این عدد نشانگر مصرف خودرو در ۱۰۰ کیلومتر است. عدد بدست آمده را یادداشت کنید و مدتی بعد دوباره این اعمال را محاسبه کنید و عدد های بدست آمده را یادداشت کنید. اگر مقدار این عدد بیشتر شود باید ماشین خود را نزدیک ترین تعمیرکار نشان دهید.

مصرف بنزین

اگر از عدد استاندارد ماشین خود بی خبرید و به دنبال عدد استاندارد خودرو خود هستید، این عداد را در مشخصات فنی هر خودرو نوشته شده است. این اعداد بسته به نوع خودرو وزن و طراحی آن متفاوت است. می توانید این اعداد را با مراجعه به سایت کارخانه بدست آورید. بعضی ماشین ها مثل تاکسی چون زمان زیادی در ترافیک هستند یا زیاد با ماشین خود تردد می کنند مصرف بیشتری را نسبت به سایر ماشین ها دارند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : محاسبه میزان مصرف بنزین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *