فروش کمپانی کوالکام با قیمت 100 میلیارد دلار

کوالکام

کمپانی کوالکام که یکی از برترین و قوی‌ تری شرکت های تولید کننده تراشه‌ های نیمه هادی بوده و شهرت جهانی دارد، حال در اعلامیه ای که توسط شرکت تولید کننده کامپوننت‌ های Broadcom منتشر شد , مطلع شدیم که این شرکت قصد خرید کمپانی کوالکام را به قیمت 100 میلیارد دلار دارد. با این معامله , شرکت Broadcom به یکی از برترین شرکت های  تولیدکننده تراشه تبدیل می شود. این پیشنهاد 100 میلیاردی باعث افزایش 14 در صدی سهم شرکت کوالکام شده است.

مشاوران اقتصادی کوالکام و Broadcom در حال مذاکره درباره این پیشنهاد وسوسه بر انگیز هستند. هنوز خبری رسمی و نهایی درباره این معامله و پیشنهاد در اختیار ما قرار ندارد و تنها باید منتشر باشیم تا ببینیم چه خبری از سوی این دو کمپانی به طور رسمی منتشر خواهد شد. کمپانی کوالکام که سال هاست در زمینه ی تولید تراشه های نیمه هادی گوشی های هوشمند فعالیت می کند، اکنون به یکی از بزرگترین و قوی ترین کمپانی ها در این عرصه تبدیل شده است و انتظار می رود که در این زمینه تصمیمی قاطع و درست اتخاذ نماید.

قابل ذکر است که این پیشنهاد در زمانی اعلام شده که اکنون کمپانی اپل و کوالکام در یک دعوای حقوقی با یکدیگر بر سر پتنت های ثبت شده توسط کمپانی اپل که بدون مجوز صورت گرفته، می باشد و کمپانی اپل نیز در دادگاه اعلام کرده، کوالکام نیز اتهامات کمی در دنیای تکنولوژی ندارد و باید پیش از طرح شکایت به اتهامات خود نیز فکر می کرد.

هم اکنون برخی از تحلیلگران این گونه برداشت کرده اند که اگر Broadcom قصد خرید کمپانی کولکام را داشته باشد، ممکن است مسائل میان این دو کمپانی به راحتی برطرف شود، زیرا Broadcom سال هاست که وظیفه ی عرضه ی محصولات کمپانی اپل را بر عهده داشته و قطعا برای حل و فصل مسائل میان این دو کمپانی اقداماتی را اتخاظ خواهد کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 بزودی معرفی می شود

نظرات در مورد : فروش کمپانی کوالکام با قیمت 100 میلیارد دلار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *