چگونه فایل های تورنت را دانلود کنیم

فایل های تورنت

هم اکنون شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که در واقع تورنت چیست؟! حتما برای شما نیز این مسئله پیش آمده است که در اینترنت به دنبال یک فایل یا موضوعی باشید ولی نتوانید آن را پیدا کنید! در این حالت برخی از کاربران به تورنت روی می آورند اما خب تورنت چیست؟! در واقع تورنت یا بیت تورنت یک پروتکل می باشد که به شما اجازه می دهد فایل های حجیم را در اینترنت یا دنیای مجازی آپلود نمایید! برای مثال شخصی یک فایل در کامپیوتر خود دارد و آن را به صورت تورنت به اشتراک می گذارد و سایر کاربران اینترنت می توانند آن را به راحتی از کامپیوتر آن شخص دانلود نمایند. شاید فکر کنید هنوز متوجه این موضوع نشده اید ولی واقعا تورنت همین است. به کاربرانی که فایل ها را در تورنت به اشتراک می گذارند seeder و افرادی که آن فایل ها را دریافت می کنند leecher می گویند و به هر دو شخص peer گفته می شود و در واقع ایت پروتکل یک ارتباط peer به peer ایجاد می نماید. (مخفف: P2P)

نحوه ی دانلود فایل های تورنت

برای دانلود کردن فایل های تورنت شما نیاز به نرم افزار دانلود تورنت دارید. نرم افزار µTorrent یکی از نرم افزارهای معروف در این زمینه می باشد که دارای پشتیبانی از زبانی فارسی است و نحوه ی کار با آن نیز بسیار راحت می باشد؛ دقیقا همانند استفاده از IDM یا هر نرم افزار دانلود منیجر دیگر. پس از نصب شما باید لینک دانلود فایل تورنت موردنظر را پیدا کنید و آن را به نرم افزار دانلود تورنت بدهید تا شروع به دانلود نماید. به همین راحتی…

نحوه ی جستجوی فایل های تورنت

موتور جستجوگر گوگل ممکن است در پیدا کردن فایل های تورنت به شما کمک کند ولی ممکن است برخی از سایت های تورنت در لیست سیاه گوگل قرار داشته باشند و به همین منظور می توانید از  TurboGalaxy استفاده نمایید که یک سایت قوی و سریع در جستجوی فایل های تورنت می باشد. پس از ورود به این سایت کادر جستجو در بالای آن قرار دارد که می توانید از آن جا فایل موردنظر خود را جستجو نمایید.

نحوه ی دانلود فایل های تورنت

در ابتدا نرم افزار  µTorrent را برای لپ تاپ خود از سایت سازنده ی آن به طور رایگان دانلود نمایید. هم اکنون وارد این لینک شوید و بر روی Download now کلیک کنید. (حتما توجه داشته باشید که µTorrent Stable را دانلود نمایید.) حجم این نرم افزار تنها 1 مگابایت می باشد!

نصب آن بسیار راحت است ولی برای شروع، تورنت از شما می خواهد که تعداد زیادی نرم افزارهای تبلیغاتی را دانلود نمایید تا به نصب µTorrent برسید ولی باید تمامی این نرم افزارها را لغو نمایید.

تورنت تورنت تورنت

برای فارسی کردن این نرم افزار دو روش وجود دارد؛ یکی اینکه همان در هنگام نصب زبان فارسی را انتخاب نمایید تا همان به زبان فارسی دانلود و نصب گردد یا اینکه در لینک بالا  گزینه ی Download languages را انتخاب نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه فایل های تورنت را دانلود کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *