فایرفاکس کوانتوم چیست؟

فایرفاکس کوانتوم چیست؟

Firefox Quantum (قبلا به عنوان Firefox شناخته می شد) یک مرورگر وب رایگان و منبع باز است که توسط Mozilla ایجاد شده است. مرورگر Quantum که با استفاده از زبان برنامه نویسی Rust نوشته شده است ،علاوه بر اینکه بسیار سبک است، با انواع ویژگی های جدید ، از جمله  ذخیره محتوا در حالت پرواز، افزایش حریم خصوصی مانند حفاظت از ردیابی راه اندازی شد.

همه چیز در مورد فایرفاکس کوانتوم

تغییرات اساسی نه تنها فایرفاکس را سریعتر و سبک تر در منابع سیستم کرد بلکه یک رابط کاربری مدرن تر و مینیمالیستی نیز به آن اضافه کرد. با استفاده از زبان طراحی فوتون ، توسعه دهندگان Mozilla یک تجربه مرور بصری را ایجاد کردند که محتوای وب بیشتری را نمایش می دهد.

نسخه‌ی جدید مرورگر فایرفاکس کوانتوم  برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و ios در دسترس است.

1- به Tools بروید.

2- Options را انتخاب کنید.

3- به پایین اسکرول کنید ، سپس علامت Use recommended performance settings را بردارید.

4- ببنید تیک، Use hardware acceleration when availableکه به معنای استفاده از شتاب سخت افزاری را علامت زده یا بردارید. این تنظیم اختیاری است. هنگامی که فعال است ، Firefox از کارت گرافیک شما برای نمایش محتوای وب مبتنی بر رسانه استفاده می کند.

5- منوی کشویی Content process limit را گسترش دهید ، سپس از 1 تا 7 عددی را انتخاب کنید.

مرورگر کوانتومی از حافظه کمتری نسبت به Chrome استفاده می کند

علاوه بر سرعت دوبرابر Firefox 52 ، فایرفاکس نسخه 57 مرورگر خود با نام کوانتوم را منتشر کرد. کوانتوم از 33٪ حافظه کمتری نسبت به Google Chrome استفاده می کند.

فایرفاکس کوانتوم چیست؟

اجرای هر دو مرورگر به طور جداگانه ، با تعداد زبانه های یکسان باز ، نتایج نزدیک به ادعاهای Mozilla را به همراه داشت.

فایرفاکس کوانتوم حریم خصوصی بهبود یافته را ارائه می دهد

انتشار Quantum گزینه ای را برای فعال کردن حفاظت از ردیابی هنگام مرور معمولی معرفی کرد. قبلاً ، این گزینه فقط در حالت مرور خصوصی در دسترس بود.

حفاظت از ردیابی ، ردیاب های آنلاین را از ثبت رفتار و عادات مرور شما منع می کند. در صورت فعال بودن ، ممکن است چند تبلیغ یا ابزار وب بارگیری یا عملکرد صحیحی نداشته باشند ، اما سرعت و سیالیت کلی مرور بهتر می شود. گزینه اضافه کردن موارد استثنا و تغییر فهرست بلاک برای سفارشی سازی بیشتر در دسترس است.

بیشتر بخوانید  مرورگر فایرفاکس کوانتوم به بازار عرضه شد

برای روشن کردن حفاظت از ردیابی:

1- به Tools بروید.

2- Options را انتخاب کنید.

3- Privacy & Security را انتخاب کنید.

4- به قسمت Tracking Protection پایین بروید ، سپس Always را انتخاب کنید.

فایرفاکس کوانتوم چیست؟

اسکرین شات با فایرفاکس کوانتوم

فایرفاکس کوانتوم امکان اسکرین شات را ارائه می دهد که از منوی کشویی اقدامات صفحه قابل دسترسی است. می توانید از ابزار crop برای انتخاب بخش خاصی از صفحه ، برداشتن قسمت قابل مشاهده یا عکس از کل صفحه استفاده کنید.

فایرفاکس کوانتوم چیست؟

عکس های صفحه را می توان در کلیپ بورد کپی کرد ، به صورت محلی ذخیره کرد یا در فضای ابری Firefox بارگذاری شد. برای گرفتن تصویر، منوی بیضی عمودی را در سمت راست نوار آدرس باز کنید ، سپس Take a Screenshot را انتخاب کنید.

بازگردانی مرور خودکار Firefox

گزینه بازگرداندن مرورهای قبلی مدتی است که از طریق منوی History موجود است. با این حال ، ویژگی بازگرداندن خودکار قبلی شما هنگام راه اندازی ویندوز بخشی از نسخه 61.02 فایرفاکس بود. اگرچه به طور پیش فرض فعال است ، اما با انجام موارد زیر می توانید بررسی کنید که بازیابی روشن است:

1- به Tools بروید.

2- Options را انتخاب کنید.

3- تیک Restore previous session را بردارید یا بزنید.

فایرفاکس کوانتوم چیست؟

لازم است که بگویم افزونه های قدیمی (افزونه های NPAPI) دیگر توسط  این مرورگر پشتیبانی نمی شوند. با حرکت به جلو ، فایرفاکس فقط با Web Extensions کار می کند، که به گفته موزیلا ، تقریباً هر کاری را که یک افزونه بتواند انجام دهد، انجام می دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فایرفاکس کوانتوم چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *