علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

آیفون به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند برای ضبط ویدیو در نظر گرفته می شود. چه از برنامه پیش‌فرض دوربین یا یکی از بهترین برنامه‌های دوربین در iOS برای کنترل‌های Pro استفاده کنید، نتایجی که می‌خواهید به دست آورید چشمگیر هستند. میکروفون های آیفون نیز به دلیل ضبط صدای عالی مورد تحسین قرار می گیرند.

مشکل ضبط صدا روی ویدیو آیفون

بسیاری از مردم برای ضبط حرفه ای به کیفیت عالی ویدیوی آیفون اعتماد دارند. در چنین شرایطی، ویدئو و صدا باید به طور دقیق تراز شوند. ممکن است هر بار اینطور نباشد. گاهی اوقات، ممکن است پس از ضبط ویدیو در آیفون، ویدیو صدایی نداشته باشد. در اینجا هشت بهترین راه حل وجود دارد که می توانید سعی کنید صدا را هنگام ضبط ویدیو در آیفون خود بازیابی کنید.

 مطمئن شوید که در حین پخش ویدیو، صدا را قطع کرده اید

این یک راه حل برای مشکل نیست، بلکه مرحله ای است که می تواند بررسی کند که آیا در وهله اول مشکلی وجود دارد یا خیر. ممکن است ویدیویی که می‌خواهید پخش کنید صدای مناسبی داشته باشد اما آن را در برنامه Photos لغو نکرده باشید. به‌طور پیش‌فرض، هنگام پخش در برنامه Photos در آیفون، همه ویدیوها بی‌صدا می‌شوند. مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: برنامه Photos را باز کنید و به ویدیویی که می خواهید پخش کنید بروید.

مرحله ۲: روی آیکون بلندگوی بی‌صدا در پایین صفحه ضربه بزنید تا صدا قطع شود.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

مرحله 3: صدای رسانه را با استفاده از دکمه های تنظیم صدا افزایش دهید و ویدیو را پخش کنید تا ببینید آیا می توانید صدا را به وضوح بشنوید.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

میکروفون گوشی را با دست مسدود نکنید

یکی از دلایل رایج نبود صدا در هنگام ضبط ویدیو در آیفون، مسدود کردن تصادفی میکروفون توسط افراد است. این همچنین می تواند منجر به صدای کم یا قطع صدا در هنگام ضبط ویدیو شود. برای جلوگیری از این امر، بهتر است آیفون را در امتداد دو لبه بلندتر نگه دارید زیرا میکروفون ها در قسمت پایین آیفون وجود دارند. توصیه می کنیم از سه پایه برای جلوگیری از هر گونه مشکل استفاده کنید.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

یک میکروفون دیگر در کنار ماژول دوربین در پشت وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که آنها را مسدود نکرده اید. اگر انگشتان یا دستان شما میکروفون را بپوشاند، سعی کنید هر چیزی را که ممکن است روی آیفون خود قرار داده اید بردارید.

هدفون های بلوتوث را قطع کنید

برخی از دستگاه های بلوتوث مانند هدفون دارای میکروفون داخلی هستند. اگر چنین دستگاهی به آیفون شما متصل باشد، ممکن است آیفون از میکروفون هدفون برای ضبط صدا به جای میکروفون آیفون استفاده کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است قبل از ضبط ویدیو در آیفون، هدفون بلوتوث خود را جدا کنید.

در صورت اتصال، هدفون های سیمی را بردارید

این یک اشتباه صادقانه است که هدفون های سیمی را به آیفون متصل کنید. برنامه پیش‌فرض دوربین آیفون از ضبط صدا از طریق یک میکروفون خارجی پشتیبانی می‌کند، بنابراین این امکان وجود دارد که وقتی یک جفت هدفون خارجی به آیفون متصل می‌شود، از میکروفون‌های داخلی آیفون استفاده نشود.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

هدفون های سیمی را جدا کنید و دوباره فیلم را ضبط کنید.

برنامه دوربین را ترک کرده و دوباره باز کنید

برنامه دوربین در iOS کاملاً پایدار است، اما هیچ نرم افزاری کامل نیست. برنامه دوربین ممکن است دارای اشکالی باشد که منجر به عدم ضبط صدا در هنگام ضبط ویدیو می شود. می‌توانید برنامه دوربین را ببندید، آن را از لیست برنامه‌ها حذف کنید، و سپس دوباره آن را راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید  مقایسه طول عمر باتری پرچمداران 2018 اپل با پرچمداران اندرویدی

مرحله 1: وقتی در برنامه دوربین هستید، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا به صفحه اصلی بازگردید.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

مرحله 2: برای دسترسی به منوی برنامه های اخیر، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید و نگه دارید.

مرحله 3: روی برنامه دوربین به سمت بالا بکشید تا از برنامه های اخیر خارج شوید.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

مرحله 4: برنامه دوربین را مجدداً راه اندازی کنید و سعی کنید یک ویدیو ضبط کنید.

 میکروفون ها را روی آیفون تمیز کنید

اگر مدت طولانی است که از آیفون خود استفاده می‌کنید، سوراخ‌های میکروفون ممکن است گرد و غبار و زباله‌هایی را جمع کنند که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در ضبط صدا شود. تمیز کردن خروجی های میکروفون ایده خوبی است تا ببینید آیا کیفیت صدا را بهبود می بخشد یا خیر.

علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

یک پارچه میکروفیبر را بردارید و به آرامی روی سوراخ‌های میکروفون در پایین آیفون و قسمت پشتی کنار ماژول دوربین بمالید. همچنین می توانید از یک دمنده برای دمیدن مقداری هوا به سوراخ های میکروفون استفاده کنید تا گرد و غبار چسبیده به آن ها را پاک کنید.

ویدئو را روی دستگاهی متفاوت پخش کنید

شاید مشکل حتی مربوط به میکروفون نیست، بلکه مربوط به بلندگوهای آیفون شما باشد؟ ممکن است آیفون شما به طور معمول در حال ضبط صدا باشد، اما نتوانید آن را در آیفون خود بشنوید. سعی کنید کلیپ ویدیویی را در دستگاه دیگری مانند مک از طریق AirDrop پخش کنید. اگر صدا پخش شد، مشکلی در بلندگوهای آیفون شما وجود دارد.

آیفون را به اجبار راه اندازی مجدد کنید

راه اندازی مجدد اجباری گاهی اوقات می تواند مشکلات رایج آیفون شما را برطرف کند. اگر هیچ یک از راه حل های بالا برای شما کار نکرد، در زیر نحوه راه اندازی مجدد آیفون خود را به اجبار توضیح می دهیم.

برای iPhone 6s یا پایین تر:

دکمه Home و دکمه پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید. با دیدن لوگوی اپل، آنها را رها کنید.

برای آیفون 7:

کلید کاهش صدا و دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. با دیدن لوگوی اپل، آنها را رها کنید.

برای آیفون 8 و بالاتر:

کلید افزایش صدا را فشار داده و رها کنید، کلید کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، و سپس دکمه Side/Power را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.

رفع مشکلات صوتی هنگام ضبط ویدیوها در آیفون

این چند روش به شما کمک می کند تا مشکلی را که در هنگام ضبط ویدیو در آیفون شما صدا ضبط نمی شود، برطرف کنید. اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است نقص سخت افزاری در میکروفون آیفون وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است برای بررسی آیفون خود به یک مرکز خدمات مراجعه کنید.

همچنین بخوانید معرفی 3 روش سریع برای تنظیم صدای میکروفون ویندوز 10

غیرفعال کردن میکروفون در گوشی اندروید

2.5/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : علت  ضبط نشدن صدا هنگام ضبط  ویدیو در آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *