شرکت تولید موشن گرافیک

شرکت تولید موشن گرافیک

اگر بخواهیم در ابتدا توضیح کوتاهی در رابطه با موشن گرافیک بدهیم و بگوییم که اصلاً موشن گرافیک چیست؛ باید ذکر کنیم؛ موشن گرافیک نوعی تیزر یا ویدئو است که به‌وسیله‌ی آن پیام و محتوا منتقل می‌شود؛ که انتقال محتوا از این طریق مزایای زیادی دارد و استفاده از آن‌هم تقریباً متداول است؛ و البته قسمت خوب است بدانید، شرکت تبلیغاتی ماکان جزء قدیمی‌ترین و بهترین شرکت‌های تولید موشن گرافیک در ایران به شمار می‌رود؛ که شما می‌توانید کار‌های خود را به کادر مجرب این شرکت بپردازید؛ در ادامه‌ی این مطلب قصد ما بر این است که به ارائه‌ی توضیحات بیشتر در ارتباط با موشن گرافیک بپردازیم؛ پس همراه ما باشید.

انواع موشن گرافیک

همان‌طور که می‌دانید؛ موشن گرافیک انواع مختلفی دارد؛ که لازم می‌دانیم آن‌ها را در اینجا معرفی کنیم.

ویدئو رئال

همان‌طور که از نامش برمی‌آید ویدئو رئال نوعی از موشن گرافیک است که در آن از فضا‌های واقعی فیلم‌برداری شده؛ و زیاد استفاده از طرح‌های گرافیکی در این نوع موشن گرافیک‌ها متداول نیست و تقریباً می‌توان گفت کار اصلی را در این نوع موشن گرافیک‌ها، فیلم‌بردارها و گروه تدوین، صدابردار‌ها و گروه صدا‌گذاری انجام می‌دهند.

ویدئو موشن

در این نوع موشن گرافیک، علاوه بر ویدئوهایی که از فضاهای واقعی فیلم‌برداری شده‌اند؛ طرح‌های گرافیکی هم وجود دارد؛ که این طرح‌های گرافیکی بیشتر برای منتقل کردن اطلاعاتی که در دنیای واقعی وجود ندارند؛ مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ که صدالبته جذابیت زیادی هم به کار می‌دهند؛ لازم به ذکر است؛ اگر دوست دارید از ویدئو موشن برای تبلیغات کسب‌وکار خود استفاده کنید؛ شرکت تبلیغاتی ماکان می‌تواند به شما کمک کند.

استاپ موشن

استاپ موشن نوع دیگری از انواع مختلف موشن گرافیک به شمار می‌رود؛ که در آن از اشیایی که در دنیای واقعی وجود دارند، عکس‌برداری می‌شود؛ و سپس اشیا مقدار کوتاهی حرکت داده می‌شوند و دوباره از آن‌ها عکاسی می‌شود؛ و در پایان عکس‌هایی که گرفته‌شده‌اند؛ با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و حس حرکت را به ببینده القا می‌کند؛ و می‌تواند بسیار جالب باشد.

اینفو موشن

پیش از آن‌که بخواهیم اطلاعاتی در ارتباط با موشن گرافیک در اختیار شما قرار بدهیم، باید تعریفی در رابطه با اینفو گرافی ارائه بدهیم؛ اینفو گرافی شامل اطلاعاتی است که به‌صورت خلاصه وار و با استفاده از تصاویر گرافیکی به سایر افراد منتقل می‌شوند؛ که در اینفو موشن از این نوع تکنیک استفاده می‌شود؛ و به عبارتی به‌جای این‌که در این نوع موشن گرافیک از تصاویر ثابت استفاده شود؛ از تصاویر گرافیکی متحرک و با صدا در آن استفاده می‌شود؛ که این تکنیک هم جذابیت‌های خودش را دارد.

موشن گرافیک

باید گفت، موشن گرافیک از دو واژه‌ی موشن و گرافیک به وجود آمده که اگر بخواهیم، تحت الفظی آن را معنا کنیم؛ باید بگوییم موشن گرافیک یعنی گرافیکی که دارای حرکت است؛ خوب است بدانید طرح‌های گرافیکی در موشن گرافیک در نرم‌افزار‌هایی مثل فتوشاپ یا ایلاستریتور طراحی می‌شوند؛ و برای جذابیت بیشتر به آن‌ها صدا و تصویر افزوده می‌شود؛ تا بتوان از طریق آن پیام و محتوا را بهتر به گوش مخاطب رساند.

شرکت تبلیغاتی ماکان بعنوان یک شرکت ساخت موشن گرافیک در خدمت شما عزیزان است.

شرکت تولید موشن گرافیک

انیمیشن

شاید بتوان گفت، در مورد این‌که انیمیشن‌ها جزئی از موشن گرافیک به شمار ‌می‌روند؛ یا خیر هنوز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ اما اگر بخواهیم عقلانی به این موضوع نگاه کنیم؛ باید بگوییم بله انیمیشن‌ها جزئی از موشن گرافیک‌ها به شمار ‌می‌روند؛ و در آن‌ها از تصاویر متحرک گرافیکی استفاده می‌شود؛ اما این تفاوت را نسبت به سایر سبک‌ها و انواع موشن گرافیک دارند که در آن‌ها از شخصیت‌های انسانی و حیوانی بهره گرفته می‌شود؛ و داستان خاصی راهم دنبال می‌کند؛ بدون در نظر گرفتن این‌که آن داستان پیامی یا محتوایی را به بیننده منتقل می‌کند ‌یا نه (به همین دلیل برخی بر این باورند که انیمیشن جزئی از موشن گرافیک نیست)، این در حالی ست که در موشن گرافیک جنبه‌ی داستانی کم‌تر وجود دارد؛ و بیشتر اطلاعات و پیام به بیننده منتقل می‌شود؛ لازم به ذکر است؛ تمامی تکنیک‌هایی که در بالا ذکر شد، این تکنیک نیز توسط شرکت تبلیغاتی ماکان قابل‌ارائه است و شما می‌توانید از خدمات این شرکت به‌عنوان یک شانس برای کسب‌وکارتان بهره‌مند بشوید.

مراحل ساخت موشن گرافیک

تا این قسمت، در ارتباط با موشن گرافیک و انواع آن زیاد صحبت کردیم، اما لازم می‌دانیم؛ چندکلمه‌ای هم در ارتباط با مراحل ساخت موشن گرافیک بدانید.

مرحله‌ی اول: نوشتن قرارداد بین کارفرما و مجری

در این مرحله تمامی انتظارات کارفرما، به‌صورت دقیق بررسی می‌شود؛ هزینه برآورد می‌گردد و یک قرارداد کامل و همه‌جانبه مابین کارفرما و شرکت مجری پروژه، نوشته می‌شود؛ تا بتوان با استناد بر آن کار را آغاز نمود.

مرحله‌ی دوم: دریافت ایده از کارفرما برای شروع کار تولید محتوا

در این مرحله ‌ایده‌های کارفرما از‌ایشان یا یکی از نمایندگانشان دریافت می‌شود؛ و به‌این‌ترتیب شرکت مجری می‌تواند محتوای خیلی باکیفیت‌تری تولید کند؛ و پس از دریافت ایده‌ها انجام پروژه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

مرحله‌ی سوم: ارائه‌ی سناریو

در این مرحله داستان و یا اطلاعاتی که قرار است از طریق موشن گرافیک ارائه شود به‌صورت سناریو نوشته می‌شود؛ البته چیزی که خیلی اهمیت دارد؛ این است که سناریو کوتاه ولی عمیق و تأثیر‌گذار باشد؛ پس از طراحی، این سناریو باید جهت تائید به کارفرما ارائه شود؛ تا مشکلات احتمالی آن قبل از مرحله‌ی تولید حل شود.

مرحله‌ی چهارم: آغاز روند ساخت موشن گرافیک توسط انیماتورشرکت

در این مرحله با توجه به سناریویی که نوشته‌شده است؛ باید ساخت موشن گرافیک توسط انیماتور کار بلد شرکت تبلیغاتی (ماکان) شروع شود؛ و اگر احیاناً کارفرما اصلاحاتی بر روی سناریو انجام داده است؛ باید آن اصلاحات در هنگام ساخت در نظر گرفته شود.

مرحله‌ی پنجم: انتخاب موسیقی و نریشن مناسب

پس از ساخت قسمت اصلی موشن گرافیک توسط انیماتور باید موسیقی یا نریشن‌گذاری انجام شود؛ اگر نمی‌دانید نریشن چیست، باید بگوییم نریشن صدای شخص سوم خارج از ویدئو است؛ که در بعضی از موشن گرافیک‌ها به‌جای آن‌که محتوا نوشته شود؛ گوینده آن را می‌خواند؛ که جذابیت بیشتری هم دارد؛ و خوب است بدانید، این امکان در موشن گرافیک‌هایی که توسط شرکت تبلیغاتی ماکان ساخته می‌شود؛ هم وجود دارد؛ و شما می‌توانید از آن برای بهبود کسب‌وکارتان کمک بگیرید.

مرحله‌ی ششم: ارائه‌ی موشن گرافیک به کارفرما

در این مرحله می‌توان گفت، موشن گرافیک درخواستی کاملاً آماده‌شده است؛ و می‌توان آن را به کارفرما ارائه داد.

هزینه‌ی طراحی و ساخت موشن گرافیک چقدر است؟

شرکت تولید موشن گرافیک

 

به‌طورکلی باید گفت، هزینه‌ی این کار به عوامل متعددی (مثل میزان استفاده از کاراکتر‌های متفاوت، مدت‌زمان موشن گرافیک، نوع موشن گرافیک ارائه‌شده، زمانی که بر روی ساخت آن گذاشته می‌شود و…) بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان، قیمت یکسانی برای آن ارائه داد، اما می‌توان گفت، هزینه‌ی تولید تیزر‌های تبلیغاتی نسبت به انیمیشن و موشن گرافیک و همچنین هزینه‌ی انیمیشن نسبت به موشن گرافیک بسیار بیشتر است؛ و پیشنهاد ما به شما درصورتی‌که بودجه‌ی محدودی دارید؛ این است که موشن گرافیک را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و به موفقیت برسید.

مشاهده تعرفه های ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک در ایران

همان‌طور که می‌دانید با روند رشد اینترنت و دسترسی به آن در ایران، تبلیغات مجازی هم بسیار گسترش‌یافته، به‌طوری‌که هر کسب‌وکار موفق در فضای مجازی تبلیغات مؤثری دارد؛ و به‌عبارت‌دیگر نمی‌توانید کسب‌وکار یا بزینیسی را پیدا کنید؛ که در فضای مجازی تبلیغات نداشته باشد و با توجه به این‌که تبلیغاتی که دارای صدا و صوت هستند، در این فضا مخاطبین بسیار زیادی نسبت به سایر تبلیغات دارند؛ چند سال است که از تکنیک موشن گرافیک زیاد استفاده می‌شود و تقریباً موردعلاقه‌ی همه واقع‌شده است؛ و در ایران هم استفاده از آن رایج شده است؛ و اما همان‌طور که در قسمت اول این مطلب هم ذکر کردیم؛ یکی از بهترین شرکت های تولید و ساخت موشن گرافیک شرکت تبلیغاتی ماکان است که سالهاست در این زمینه در ایران فعالیت دارد و به موفقیت کسب‌وکارهای زیادی کمک کرده است.

کاربردهای موشن گرافیک

خوب است بدانید که موشن گرافیک کاربردهای زیادی دارد؛ اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌کنیم باید، موارد زیر را ذکر کنیم:

1-معرفی کالاها یا خدمات یک بزینس به سایر افراد

2-انجام تبلیغات

3-آگاه‌سازی در ارتباط با برندهای مختلف

4-آگاه‌سازی افراد در ارتباط با برندهای تازه‌کار

5-برند سازی

6- تولید کاتالوگ محصولات

7- نمایش لوگوی شرکت‌های مختلف

مزایای موشن گرافیک

تا این قسمت اطلاعات متنوعی در ارتباط با موشن گرافیک ذکر کردیم؛ خوب است به‌صورت خلاصه وار برخی از مزایای موشن گرافیک را هم ذکر کنیم.

– موشن گرافیک (همان‌طور که در قسمت‌های قبل هم ذکر کردیم)، نسبت به سایر روش‌های انتقال محتوا هزینه‌ی کم‌تری دارد و به‌صرفه‌تر است.

– باعث جذب مخاطب بیشتر در پلتفرم‌های تصویر محور و ویدئو محور مثل اینستاگرام یا یوتیوب می‌شود.

– به دلیل جذابیت زیادی که دارد تأثیر بیشتر و عمیق‌تری بر مخاطب، نسبت به سایر روش‌ها می‌گذارد.

– تبلیغات یا آموزش‌های لازم در این روش باکیفیت بسیار بالاتری انجام می‌پذیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت سفارش ساخت و تولید موشن گرافیک حتما به سایت شرکت تبلیغاتی ماکان سر بزنید و یا با شماره 09109055137 تا بهترین موشن گرافیک ها را با سناریویی بی نظیر برای شما تولید نمایند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شرکت تولید موشن گرافیک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *