شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

هنوز چند ماه تا آماده شدن مدل‌های آیفون14 برای سال  2022 باقی مانده است، اما از آنجایی که به‌روزرسانی‌های قابل ‌توجهی برای این دستگاه‌ها در دست اجراست، از مدت‌ها قبل از عرضه مدل‌های آیفون 13 شایعاتی درباره آن‌ها شنیده‌ایم. بیرون آمد.

اندازه‌های آیفون در سال 2022 در حال تغییر است و اپل آیفون مینی 4/5 اینچی را حذف می‌کند، زیرا مشخص شد که در بین مشتریان محبوبیت ندارد. پس از فروش ضعیف آیفون مینی، اپل قصد دارد بر روی اندازه های بزرگتر آیفون برای دستگاه های پرچمدار خود تمرکز کند و ما انتظار داریم آیفون 14 6.1 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس 6.7 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی را ببینیم.. توجه داشته باشید که امسال آیفون 14 مینی 5.4 اینچی وجود نخواهد داشت.

آیفون 14

از سال 2017، آیفون‌های دارای فیس آیدی دارای یک بریدگی در جلو هستند تا تمام تجهیزات لازم برای اسکن صورت را در خود جای دهد، اما با عرضه آیفون 14 این وضعیت تغییر می‌کند. انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 14 پرو 2022 این ناچ را حذف کنند. به نفع طراحی جدید شایعات برای مدتی در همه جا وجود داشت، اما به نظر می‌رسد که اپل ترکیبی از بریدگی سوراخ‌دار دایره‌ای برای دوربین همراه با یک بریدگی قرص‌دار به اجزای کلیدی Face ID خواهد داد. این ویژگی متأسفانه به مدل‌های Pro محدود می‌شود و مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون 14 همچنان دارای یک بریدگی استاندارد خواهند بود.

ما امسال انتظار هیچ تغییر قابل توجهی در طراحی نداریم، اما برجستگی‌های دوربین آیفون 14 و آیفون 14 پرو ممکن است ضخیم‌تر شوند و اندازه برجستگی پرو به طور قابل توجهی افزایش یابد. انتظار می‌رود اپل گزینه‌های رنگی جدیدی را معرفی کند، شاید یک سایه بنفش به آن اضافه کند.

مدل‌های آیفون 14 پرو ممکن است به جای قاب فولادی ضد زنگ از یک قاب تیتانیومی بهره ببرند و اسپیکرها و مشبک‌های میکروفون بازطراحی شده‌اند. اپل همچنین می تواند از یک سیستم حرارتی اتاق بخار جدید استفاده کند که آیفون را خنک نگه می دارد تا تاثیر تراشه های سریعتر و اتصال 5G را به حداقل برساند.

آیفون های جدید همیشه با بهبود کیفیت دوربین همراه هستند و آیفون 14 نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهبودهایی در دوربین Ultra Wide وجود خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که اپل یک لنز زوم “پریسکوپ” را معرفی کند که امکان زوم اپتیکال بسیار بیشتری را فراهم می کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این لنز در سال 2022 یا 2023 عرضه می شود. آیفون پرو انتظار می‌رود مدل‌ها دارای دوربین‌های 48 مگاپیکسلی و قابلیت فیلم‌برداری 8k باشند، اما این ویژگی‌ها در مدل‌های استاندارد آیفون 14 در دسترس نخواهد بود.

 

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 14 احتمالاً از همان تراشه A15 استفاده می‌کنند که در سری آیفون 13 معرفی شده بود، در حالی که مدل‌های آیفون 14 پرو یک تراشه به‌روزرسانی‌شده A16 دریافت می‌کنند. این اولین باری است که مدل‌های آیفون پرو تراشه سریع‌تری دریافت می‌کنند، با این که اپل احتمالاً این مسیر را برای کاهش هزینه‌ها و همچنین به دلیل مشکلات مداوم عرضه می کند.

انتظار می رود اپل از تراشه اسنپدراگون X65 کوالکام استفاده کند که اولین مودم 10 گیگابیتی 5G  با سرعت اتصال سریعتر و بهبودهای اتصال است. در کنار X65، انتظار می‌رود اپل ویژگی‌های اضطراری جدید مبتنی بر ماهواره را معرفی کند که به کاربران امکان می‌دهد در مواقع اضطراری پیامک ارسال کنند و تصادفات را بدون پوشش سلولی گزارش کنند.

بدون ناچ و طراحی سخت افزار Face ID جدید (حرفه ای)

حداقل برای برخی از مدل‌های آیفون 14، یعنی مدل‌های Pro، اپل در تلاش است تا بریدگی را که سخت‌افزار مورد نیاز برای Face ID را در خود جای می‌دهد، حذف کند. بریدگی زمانی که در سال 2017 معرفی شد یک تصمیم بحث برانگیز در طراحی بود و از آن زمان به استثنای تغییر اندازه در آیفون 13 تغییر چندانی نکرده است.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل در مارس 2021 گفت که مدل‌های آیفون 2022 بریدگی ندارند و در عوض از طراحی سوراخ‌دار استفاده می‌کنند که در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی رایج است. از آن زمان، شایعات تکامل یافته اند و ما تصویر واضح تری از آنچه که باید انتظار داشته باشیم، داریم.

اپل به جای یک بریدگی منفرد با سوراخ، روی طرحی کار می کند که هم یک برش قرص شکل و هم یک برش دایره ای را در خود جای دهد. بریدگی دایره ای احتمالاً پروژکتور نقطه ای Face ID را در خود جای می دهد و بریدگی قرصی شکل شامل دوربین جلو، دوربین مادون قرمز Face ID و احتمالاً سایر اجزا خواهد بود.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

اپل همچنین ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای قرار دادن برخی از سخت‌افزار Face ID در زیر نمایشگر آیفون باشد که اندازه برش‌های مورد نیاز را کاهش می‌دهد و فضای بیشتری برای صفحه نمایش در جلوی دستگاه باقی می‌ماند. با این حال، دو بریدگی با هم از نظر اندازه، تفاوت چندانی با بریدگی استاندارد ندارند، بنابراین انتظار فضای نمایشگر در دسترس بیشتری را نداشته باشید.

اگرچه مدل‌های آیفون 14 پرو قرار است تنظیمات دوربین جلویی متفاوتی داشته باشند، مدل‌های استاندارد آیفون 14 و 14 مکس دارای بریدگی‌های معمولی هستند و ظاهری شبیه به مدل‌های آیفون 13 خواهند داشت.

نمایش پروموشن

شایعات اولیه آیفون 14 حاکی از آن بود که هر چهار مدل آیفون 14 که در سال 2022 عرضه می شوند، می توانند نمایشگرهای ProMotion را با نرخ تازه سازی تا 120 هرتز ارائه دهند، اما به نظر می رسد که این اتفاق نخواهد افتاد.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

اپل احتمالاً فناوری ProMotion را به مدل‌های آیفون 14 پرو محدود می‌کند، حرکتی که راس یانگ، تحلیلگر نمایشگر، به عدم دسترسی به نمایشگرهای لازم نسبت می‌دهد. یانگ معتقد است نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز همچنان یکی از ویژگی‌های آیفون ۱۴ پرو خواهد بود. همچنین انتظار می رود که فناوری صفحه نمایش همیشه روشن به عنوان یک ویژگی انحصاری آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس معرفی شود.

وب‌سایت کره‌ای The Elec گفته است که حداقل یکی از مدل‌های آیفون سال آینده از صفحه نمایش استاندارد LTPS OLED بدون فناوری ProMotion 120 هرتزی استفاده خواهد کرد که با اظهارات یانگ تطابق می‌کند. تحلیلگر جف پو ادعا کرده است که این ویژگی برای تمام مدل های آیفون 14 وجود خواهد داشت، اما او به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته شده نیست.

طراحی بدنه

انتظار می رود مدل های آیفون 14 شبیه مدل های آیفون 13 با همان طراحی لبه های تخت باشند. Jon Prosser ادعا کرد که اپل شاسی ضخیم‌تری را بدون برآمدگی دوربین پشتی و دکمه‌های ولوم گرد معرفی خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد اطلاعات او بر اساس شایعات بعدی نادرست بوده است.

رندرهای ادعایی مدل‌های آیفون 14 در ماه مارس منتشر شد و رندرها نشان می‌دهند که مدل‌های استاندارد آیفون 14 هیچ تغییری در طراحی ندارند و ظاهری مشابه مدل‌های آیفون 13 دارند. یک بریدگی استاندارد به همراه همان برآمدگی دوربین در پشت با طرح دوربین مورب وجود خواهد داشت.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

عکسی که ظاهراً قالب‌هایی از مدل‌های آینده آیفون 14 اپل را نشان می‌دهد در ماه آوریل منتشر شد و به ما نگاه واضح‌تری به اندازه گوشی های آینده می‌دهد. این قالب ها احتمالاً برای استفاده در تولید کیس طراحی شده اند، اما به نظر می رسد با شایعاتی که تاکنون در مورد آیفون 14 شنیده ایم، مطابقت دارند.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

آیفون 14 مینی وجود ندارد و اپل دو آیفون 6.1 اینچی و دو آیفون 6.7 اینچی را عرضه می کند. همانطور که شایعه شده بود، برجستگی های دوربین حدود پنج درصد بزرگتر هستند و قاب های طراحی شده برای مدل های آیفون 13 به دلیل افزایش اندازه، بعید است که با مدل های آیفون 14 مطابقت داشته باشند.

اندازه‌های مختلف برآمدگی دوربین در مجموعه‌ای از قاب‌های لو رفته که گفته می‌شود برای دستگاه‌های آیفون 14 هستند، به بهترین وجه نشان داده می‌شوند. این قاب ها به ترتیب در تصویر زیر شامل آیفون 14 پرو مکس، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 می شوند.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

اندازه

در سال 2022 هیچ آیفون 5.4 اینچی وجود نخواهد داشت زیرا اپل به دنبال فروش ضعیف، تولید خط مینی را کنار گذاشته است. آیفون 13 مینی آخرین گوشی مینی خواهد بود و انتظار می‌رود اپل در آینده روی آیفون‌های سایز بزرگ‌تر تمرکز کند.

ما انتظار داریم آیفون ها در سایز بزرگتر جایگزین مدل مینی شود.

رنگ

طبق یک شایعه تایید نشده، آیفون 14 و آیفون 14 پرو ممکن است در رنگ بنفش عرضه شوند. اگرچه تایید نشده این شایعه حاکی از آن است که هر دو مدل آیفون 14 و آیفون 14 پرو در رنگ بنفش موجود خواهند بود که دارای پوشش منحصر به فردی است که بر اساس شرایط نوری رنگ را تغییر می دهد.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

اپل قبلاً از همان رنگ برای مدل‌های استاندارد آیفون و پرو استفاده کرده است، اما معمولاً در سایه‌های مختلف، بنابراین اگر شایعه رنگبنفش صحیح باشد، این همان چیزی است که در سال 2022 می‌بینیم. طبق شایعات، آیفون 14 و 14 مکس در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز و بنفش عرضه خواهند شد، در حالی که آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس در رنگ‌های گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و بنفش عرضه خواهند شد.

استفاده از تیتانیوم

بر اساس گزارش سرمایه‌گذاران از JP Morgan Chase، انتظار می‌رود مدل‌های آتی آیفون ۱۴ اپل نیز با طراحی شاسی آلیاژی تیتانیوم پیشرفته عرضه شوند. اپل از تیتانیوم برای اپل واچ استفاده کرده است، اما این اولین باری است که از این ماده برای آیفون استفاده می شود.

تیتانیوم در برابر خش مقاوم‌تر است و از فولاد و آلومینیوم قوی‌تر است، به علاوه در برابر خوردگی مقاوم‌تر است.

سیستم خنک کننده

از سال 2022، مدل‌های گران‌قیمت آیفون احتمالاً از سیستم حرارتی محفظه بخار استفاده می‌کنند که گفته می‌شود اپل به شدت در حال آزمایش آن است. سیستم حرارتی VC برای آیفون‌های رده بالا به دلیل قدرت محاسباتی قوی‌تر و سرعت اتصال 5G سریع‌تر مورد نیاز است. در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی از شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ریزر و ال‌جی وجود دارند که از فناوری خنک‌کننده محفظه بخار استفاده می‌کنند، که برای خنک‌تر نگه‌داشتن دستگاه در شرایط گرمای شدید استفاده می‌شود.

مشخص نیست که آیا سیستم حرارتی محفظه بخار نیازهای بالای اپل را برآورده می‌کند یا خیر، اما اپل در حال کار بر روی بهبود آن است و مدل‌های پیشرفته ممکن است در آینده نزدیک از آن استفاده کنند.

 

لایتنینگ پورت

شایعاتی مبنی بر حذف لایتنینگ پورت یا سوکت شارژ از آیفون برای طراحی بدون درگاه با شارژ MagSafe منتشر شده است، اما مشخص نیست که این فناوری با مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ معرفی شود یا خیر. حداقل برخی از آیفون های آینده همچنان دارای لایتنینگ پورت خواهند بود.

مدل ساختگی

پنل‌های شیشه‌ای جلویی که گفته می‌شود برای مدل‌های آیفون 14 هستند در ماه آوریل به بیرون درز کردند، با نسخه‌های آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس که بریدگی‌های قرص‌شکل و سوراخ‌هایی را نشان می‌دهند که جایگزین بریدگی آن مدل‌ها می‌شوند. نمایشگرهای استاندارد آیفون 14 و 14 مکس همچنان دارای بریدگی هستند.

پنل‌های آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس نیز دارای حاشیه‌های کمی نازک‌تر و نسبت تصویر بلندتر هستند و همه پنل‌های نمایشگر مطابق با شایعاتی هستند که تاکنون شنیده‌ایم.

 

موکاپ های پرینت سه‌بعدی اندازه برجستگی‌های دوربین آیفون 14 و آیفون 14 مکس در مقایسه با مدل‌های آیفون 13 ارائه می‌کنند. آیفون 14 مکس نسبت به آیفون 13 پرو مکس برجستگی دوربین بسیار کمتری خواهد داشت و قاب های طراحی شده برای مدل های آیفون 13 احتمالاً به دلیل برآمدگی دوربین و تفاوت های شاسی با مدل های آیفون 14 سازگاری ندارند.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

با این حال، آیفون 14 پرو مکس از نظر اندازه شبیه به آیفون 13 پرو مکس خواهد بود، اما افزایش اندازه برآمدگی دوربین مانع از قرار گرفتن قاب آیفون 13 پرو مکس با آیفون 14 پرو مکس می شود.

تکنولوژی دوربین

همه آیفون‌های 2022 شاهد بهبودهایی در دوربین Ultra Wide هستند و مدل‌های iPhone 14 Pro شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در دوربین زاویه باز و به‌روزرسانی‌های لنز تله فوتو خواهند بود. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که مدل های آیفون پرو 2022 دارای دوربین 48 مگاپیکسلی واید خواهند بود که نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی فعلی و قابلیت فیلمبرداری 8k پیشرفت بزرگی خواهد بود.

دوربین 48 مگاپیکسلی در مدل‌های آیفون 14 پرو همچنین می‌تواند عکس‌های 12 مگاپیکسلی بگیرد، احتمالاً از طریق فرآیندی به نام پیکسل‌بندی. Pixel binning داده‌های چند پیکسل کوچکتر روی حسگر تصویر دوربین را در یک «سوپر پیکسل» برای بهبود حساسیت در نور کم ادغام می‌کند.

بیشتر بخوانید  خبر های کوتاه از محصولات جدید اپل " آیفون 5S و 5C "

با استفاده از این ویژگی، مدل‌های آیفون 14 پرو ممکن است در موقعیت‌هایی با نور خوب قادر به گرفتن عکس‌های کامل 48 مگاپیکسلی باشند، اما زمانی که نور ضعیف است، از فرآیند binning پیکسل برای یک عکس 12 مگاپیکسلی با کیفیت بالاتر استفاده می‌کند.

Kuo معتقد است که ویژگی ضبط ویدیوی 8k به ویدیوهای ضبط شده توسط آیفون که بر روی صفحه نمایش یا تلویزیون 8k نمایش داده می شود اجازه می دهد تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد و این وضوح به آیفون اجازه می دهد فیلم ها و تصاویر مناسب تری برای واقعیت افزوده و ترکیبی ایجاد کند. دستگاه هایی مانند هدست AR/VR که اپل در حال توسعه است. ضبط ویدیوی 8k و لنز واید 48 مگاپیکسلی به مدل‌های Pro محدود می‌شود و مدل‌های استاندارد آیفون 14 دارای تنظیمات دوربین متوسط‌تری هستند.

در مورد فناوری دوربین جلو، انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ که امسال عرضه می‌شوند دارای لنز جلویی ارتقا یافته با دیافراگم f/1.9 و قابلیت‌های فوکوس خودکار باشند. دیافراگم بازتر باعث می شود نور بیشتری از لنز عبور کند تا به حسگر برسد تا عکس های واضح تر و عمق میدان بهبود یابد. بهبود فوکوس خودکار تنظیمات فوکوس را در طول تماس های ویدیویی بهبود می بخشد.

چیپست A16

نسخه‌های جدید آیفون معمولاً با تراشه‌های به‌روزرسانی‌شده سری A عرضه می‌شوند، اما اپل ممکن است امسال از رویه‌های استاندارد کاری منحرف شود. به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، تنها مدل های آیفون 14 پرو دارای تراشه جدید و سریعتر A16 خواهند بود.

Kuo می‌گوید که مدل‌های استاندارد آیفون 14 همچنان از همان A15 Bionic استفاده می‌کنند که در مدل‌های آیفون 13 وجود دارد، که تفاوت قابل‌توجهی را بین آیفون‌های پرو و ​​غیرپرو در سال 2022 نشان می‌دهد، و این شایعه توسط منابع دیگر نیز  تایید شده است.

به گفته Kuo، تراشه A16 ممکن است فقط یک ارتقاء جزئی نسبت به تراشه A15 باشد. انتظار می‌رود این تراشه بر روی همان فرآیند N5P مورد استفاده برای تراشه A15 ساخته شود که پیشرفت‌ها را محدود می‌کند.

نسل بعدی فرآیندهای ساخت N3 و N4P تا سال 2023 برای تولید انبوه در دسترس نخواهد بود. تامین کننده تراشه اپل TSMC یک فرآیند جدید N4 را توسعه داده است، اما Kuo می گوید که هیچ مزیت معنی داری نسبت به N5P ندارد، بنابراین اپل به N5P برای A16 پایبند خواهد بود. .

به گفته Kuo، ارتقا به A16 بیشتر برای بازاریابی است تا بهبودی قابل توجه.

رم

به گفته مینگ چی کو، مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو دارای 6 گیگابایت رم هستند که همین مقدار رم موجود در مدل‌های آیفون 13 پرو است. این موضوع توسط شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce نیز تایید شده است.

تشخیص تصادف خودرو

اپل در حال کار بر روی یک ویژگی تشخیص تصادف برای آیفون و اپل واچ است که می‌تواند در سال 2022 عرضه شود. این شرکت از حسگرهایی مانند شتاب‌سنج برای تشخیص تصادفات رانندگی با اندازه‌گیری افزایش نیروی گرانشی استفاده می‌کند.

هنگامی که تصادف خودرو تشخیص داده می شود، آیفون یا اپل واچ به طور خودکار خدمات اضطراری را برای دریافت کمک شماره گیری می کند. از آنجایی که برای سال 2022 برنامه ریزی شده است، این ویژگی می تواند برای مدل های آیفون 14 و اپل واچ سری 8 طراحی شده باشد، اگرچه به احتمال زیاد محدود به آن دستگاه ها نیست. این یک بسط ویژگی تشخیص سقوط است که در مدل‌های اپل واچ و آیفون موجود است.

مودم اسنپدراگون X65

مدل‌های آیفون 14 از مودم Qualcomm Snapdragon X65 استفاده می‌کنند که اولین مودم 10 گیگابیتی 5G و سیستم آنتن برای گوشی‌های هوشمند است.

تراشه RF

اخبار اقتصادی روزانه تایوان پیشنهاد کرده است که اپل تراشه‌های فرکانس رادیویی 5G (RF) را به TSMC سفارش داده است و اپل از فناوری خود به جای تراشه‌های سامسونگ استفاده می‌کند.

گفته می شود این تراشه ها بر اساس فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده اند که بسته کوچکتری با مصرف انرژی کمتر ارائه می دهد. این ممکن است منجر به عمر باتری بیشتر در هنگام استفاده از فناوری 5G ، همراه با پشتیبانی از WiFi 6E شود.

قابلیت اتصال به ماهواره

Qualcomm Snapdragon X65 برخی از ویژگی‌های اتصال ماهواره‌ای را فعال می‌کند و در کنار مودم، اپل قصد دارد ویژگی‌های اضطراری مبتنی بر ماهواره را پیاده‌سازی کند که به کاربران امکان می‌دهد در مواقع اضطراری پیام ارسال کنند و موارد اضطراری بزرگ را در مناطقی که پوشش سلولی وجود ندارد گزارش دهند.

پیام اضطراری از طریق ماهواره به کاربران این امکان را می دهد که زمانی که سیگنال تلفن همراه یا وای فای در دسترس نیست با استفاده از شبکه ماهواره ای به سرویس های اضطراری و مخاطبین پیامک ارسال کنند. این یک پروتکل ارتباطی جدید در کنار پیامک و iMessage خواهد بود .

ویژگی دیگر به کاربران اجازه می دهد تا موارد اضطراری بزرگ مانند سقوط هواپیما و آتش سوزی را با استفاده از شبکه های ماهواره ای گزارش کنند. این ویژگی ها هنوز در حال توسعه هستند و در اولین فرصت در سال 2022 عرضه خواهند شد.

وای فای 6E

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، انتظار می رود آیفون 14 دارای اتصال WiFi 6E باشد. Kuo می‌گوید که WiFi 6E انتقال‌های بی‌سیم پرسرعت لازم برای تجربیات AR و VR را ارائه می‌کند .

WiFi 6E از باند 6 گیگاهرتز علاوه بر باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز برای افزایش پهنای باند و کاهش تداخل بهره می برد و در عین حال افزایش عملکرد و تاخیر کم ارائه شده توسط مشخصات WiFi 6 را نیز ارائه می دهد.

2 ترابایت فضای ذخیره سازی

با مدل‌های آیفون 13 پرو، اپل یک لایه ذخیره‌سازی جدید 1 ترابایتی اضافه کرد و شایعات حاکی از آن است که با ارتقای آیفون 14، اپل می‌تواند آن را حتی تا 2 ترابایت افزایش دهد. با این حال، این شایعه از منبعی می آید که همیشه دقیق نیست، بنابراین باید با شک و تردید به آن نگاه کرد تا اینکه توسط منبع معتبر دیگری پشتیبانی شود.

بدون اسلات سیم کارت فیزیکی

مدل‌های آیفون 14 ممکن است بدون اسلات فیزیکی سیم‌کارت عرضه شوند و اپل به طراحی فقط eSIM تغییر می‌دهد. ظاهراً اپل به اپراتورهای بزرگ ایالات متحده توصیه می کند تا برای عرضه گوشی های هوشمند فقط eSIM تا سال 2022 آماده شوند، که نشان می دهد برخی از مدل های آیفون 14 ممکن است اولین مدل هایی باشند که بدون درگاه سیم کارت عرضه می شوند.

با آیفون 13، اپل برخی از مدل‌ها را بدون نانو سیم‌کارت ارائه کرد و در عوض، پلن‌های سلولی می‌توانستند با استفاده از eSIM فعال شوند. eSIM اجازه می دهد تا برنامه های تلفن همراه بدون استفاده از نانو سیم کارت به دستگاه اضافه شوند.

قابلیت eSIM در همه کشورها در دسترس نیست، بنابراین آیفون‌هایی که در برخی مناطق فروخته می‌شوند باید به ارائه اسلات نانو سیم‌کارت ادامه دهند. در کشورهایی که آیفون بدون سیم‌کارت موجود است، ممکن است اختیاری باشد و مصرف‌کنندگان همچنان می‌توانند نسخه‌ای با سیم‌کارت را انتخاب کنند. بیش از 60 کشور وجود دارند که از eSIM پشتیبانی می کنند و این لیست در وب سایت اپل موجود است.

تاریخ عرضه آیفون 14

انتظار می‌رود اپل مدل‌های آیفون 14 را در رویدادی که احتمالاً در سپتامبر 2022 برگزار می‌شود، معرفی کند، در صورتی که اپل از جدول‌های زمانی عرضه قبلی پیروی کند. اکثر رویدادهای آیفون در هفته اول یا دوم سپتامبر برگزار می شود.

حداقل یکی از مدل‌های آیفون 14 به دلیل تاخیرهای ناشی از بیماری کرونا، سه هفته عقب‌تر از برنامه زمان‌بندی شده است، که به این معنی است که احتمال تاخیر در عرضه یا کمبود یکی از دستگاه‌های آینده در زمان عرضه وجود دارد. شایعات حاکی از آن است که آیفون 14 مکس 6.7 اینچی است که در زمان کنونی با تاخیر عرضه شده است، اما تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، می گوید که اپل اوضاع را تحت کنترل دارد و تامین کنندگان برای جبران این زمان اضافه کار خواهند کرد.

شایعات آینده آیفون

اولین گوشی هوشمند تمام صفحه اپل می تواند در سال 2024 با عرضه آیفون 16 پرو عرضه شود. به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، این دستگاه ممکن است اولین دستگاهی باشد که دارای Face ID زیر نمایشگر و دوربین جلوی زیر صفحه نمایش است.

راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، می گوید انتظار می رود آیفون های 2023 از همان ویژگی برخوردار باشند، بریدگی دو سوراخ مشابه مدل های آیفون 14 پرو امسال داشته باشند. مدل‌های 2023 از همان طراحی با بریدگی دایره‌ای و بریدگی قرصی استفاده خواهند کرد و این ویژگی به مدل‌های Pro محدود نخواهد شد. طراحی قرص و سوراخ ممکن است کمی کوچک شود، اما چند سال طول می کشد تا اپل برای Face ID کامل زیر نمایشگر آماده شود.

USB-C

به گفته بلومبرگ و تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، اپل در سال 2023 به جای درگاه لایتنینگ، درگاه USB-C را برای آیفون انتخاب خواهد کرد. با این کار، USB-C به عنوان روش شارژ پیش‌فرض در لایتنینگ برای همه مدل‌های آیفون 15 دیده می‌شود.

منابع متعدد گفته اند که اپل به لایتنینگ پایبند خواهد بود، اما اتحادیه اروپا در حال تصویب قانون جدیدی است که اپل را مجبور می کند تا USB-C را در تمام دستگاه های خود که در اروپا فروخته می شود، استفاده کند. اگر این قانون تصویب شود، اپل باید مدل‌های ویژه USB-C را در اروپا ارسال کند یا در همه دستگاه‌های خود تغییری ایجاد کند، که احتمال بیشتری دارد.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

تراشه مودم داخلی

اپل در حال کار بر روی ایجاد تراشه‌های مودم خود است که در داخل طراحی شده‌اند، مانند تراشه‌های سیلیکونی اپل و سری A، که به این شرکت اجازه می‌دهد تا اتکای خود را به فروشندگان تراشه‌های مودم کاهش دهد. اپل چندین سال است که روی مودم کار می‌کند و پس از اینکه اپل بخش عمده‌ای از تجارت مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را در سال 2019 تصاحب کرد، توسعه آن سرعت گرفت.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل اخیراً گفت که اپل می تواند در اوایل سال 2023 به مودم های 5G خود منتقل شود. هنگامی که اپل با طرح های مودم خود عرضه شود، دیگر نیازی به کوالکام نخواهد داشت. سال 2023 “اولین” تاریخ است، اما شایعات متعدد حاکی از آن است که تامین کننده تراشه های اپل TSMC آماده تولید تراشه های مودم اپل در سال 2023 خواهد بود.

لنز پریسکوپ

اگر لنز تله فوتو پریسکوپ آماده عرضه در مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ نباشد، می‌توان آن را در مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ معرفی کرد.

Face ID زیر نمایشگر

شایعات متعدد حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی راهی است تا سخت افزار Face ID را زیر نمایشگر قرار دهد تا از شر ناچ خلاص شود. در ابتدا تصور می شد که اپل می تواند فناوری Face ID زیر نمایشگر را تا سال 2022 به کار گیرد، اما راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش می گوید که اجزایی مانند دوربین مادون قرمز تا سال 2023 یا 2024 به زیر نمایشگر منتقل نمی شوند.

آیفون تاشو

علاوه بر این، در آینده، اپل به طور بالقوه می تواند بر اساس شایعات و پتنت های مختلفی که این شرکت منتشر کرده و همچنین رقابت شرکت هایی مانند مایکروسافت و سامسونگ که گوشی های هوشمند تاشو تولید کرده اند، نوعی آیفون تاشو معرفی کند.

شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

به گفته بلومبرگ، اپل کار اولیه را بر روی آیفون با نمایشگر تاشو آغاز کرده است، اما این شرکت هنوز متعهد به عرضه یک دستگاه تاشو نشده است. شایعات حاکی از آن است که یک آیفون تاشو ممکن است در اولین فرصت در سال 2023 عرضه شود، اما سال 2024 یک تاریخ هدف محتمل تر است.

برای جزئیات بیشتر در مورد آنچه که در مورد کار اپل در مورد دستگاه های تاشو می دانیم، حتماً راهنمای آیفون تاشو ما را بررسی کنید، و برای اطلاعات بیشتر در مورد انتظارات از آیفون های 2023، ما یک خلاصه اختصاصی آیفون 15 داریم.

همچنین بخوانید معرفی 5 ویژگی در مورد سری آیفون 14 اپل در سال 2022

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شایعه خط تولید آیفون 2022 :همه چیز در مورد آیفون 14

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *