سامسونگ و معرفی پردازنده Exynos 1280

سامسونگ و معرفی پردازنده Exynos 1280

غول فناوری کره جنوبی سامسونگ اکنون به طور رسمی چیپست Exynos 1280 را معرفی کرده است که قبلاً در برخی از تلفن های هوشمند میان رده به کار گرفته شده است. Exynos 1280 قدرت گوشی های هوشمند میان رده Galaxy A33، Galaxy A53 و Galaxy M33 را تامین می کند.

Exynos 1280 از فرآیند 5 نانومتری EUV تولید می شود. دارای دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. همچنین این چیپست 64 بیتی بوده و به گرافیک Arm Mali-G68 تجهیز شد. موتور هوش مصنوعی دارای واحد پردازش عصبی داخلی (NPU) 4.3 TOPS می باشد. Exynos 1280 دارای مودم 5G است و از اتصال Wi-Fi و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند. این چیپست همچنین دوربین 108 مگاپیکسلی، سیستم دوربین سه گانه 16 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 4K را دربرمی گیرد. صفحه نمایش FHD+ با نرخ نوسازی  120 هرتز وحافظه داخلی و رم LPDDR4x/UFS 2.2 از دیگر مواردی است که پشتیبانی دارد.

سامسونگ Exynos 1280 توسط Samsung Foundry تولید شده و با فناوری Fused Multiply-Add (FMA) بهینه می شود. مصرف انرژی و عمر باتری نیز با چیپست جدید به دلیل طراحی کارآمد آن افزایش یافته است. قابلیت پردازش تصویر چند فریمی Exynos 1280 تصاویر واضح تری را با نویز کمتر ارائه می دهد. این چیپست قبلاً در برخی از میان رده های سامسونگ گلکسی به کار گرفته شده است و احتمالا در آینده مدل های بیشتری را دربرمی گیرد.

در اخباری مرتبط نوامبر گذشته، شنیدیم که سامسونگ Galaxy Z Fold4 از اسلات S Pen برخوردار نیست، اما در ماه فوریه، رسانه های کره ای گزارش دادند که این گوشی هوشمند تاشو با یک کاور مخصوص S Pen عرضه می شود. اکنون اطلاعات جدید دوباره ادعا می‌کند که گلکسی Z Fold4 دارای اسلات قلم S نخواهد بود.

این کلمه از منبع معتبر Ice universe می‌آید، که همچنین می‌گوید که سامسونگ Galaxy Z Fold4 “کمی کوچک‌تر و باریک تر خواهد شد” بدون ارائه هیچ جزئیاتی. گلکسی زد فولد 4 که دارای اسلات قلم S نیست، عجیب نخواهد بود زیرا مدل های قبلی هم چنین ویژگی نداشتند. با این حال، شایعه شده است که سامسونگ یک قلم S Pen را با Fold4 همراه می کند، که در مورد Fold3 اینطور نبود زیرا قلم به طور جداگانه فروخته می شد.

بیشتر بخوانید  باتری گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ در 3C رویت شد

اگر این اتفاق بیفتد، Galaxy Z Fold4 اولین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ خواهد بود که با قلم عرضه می شود. در اخباری مرتبط سامسونگ طی سال های گذشته برنامه انتشار آپدیت گوشی های خود را دستخوش تغییر داده و برخی از مدل اسمارتفون های این شرکت با اینکه قدیمی هستند اما محبوبیت بالای خود را حفظ کردند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ و معرفی پردازنده Exynos 1280

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *