زیرساخت های ارتباطی کشور تحت حملات سایبری قرار گرفت

حملات سایبری

حملات سایبری | همانطور که می دانید، امروز زمان آغاز دوباره ی تحریم های ایالات متحده بر علیه ایران می باشد و بسیاری از کشورها نیز با این تحریم ها موافقت نموده اند. در این میان فضای مجازی ایران نیز دچار بحران شده است و دائما تحت حملات سایبری قرار گرفته است.

حملات سایبری

معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، حمید فتاحی، با منتشر نمودن یک توییت در توییتر خبر از شروع حملات سایبری به زیرساخت‌ های ارتباطی کشور داده است. تمامی این حمله ها بر اساس گفته های وی با قدرت تمام دفع شده‌ اند و ایشان منبع تمامی این حملات را یک رژیم غاصب معرفی نموده اند. فتاحی بعد از انتشار این توییت در گفتگو با سایت های خبری گفت که اطلاعات این حمله در حال حاضر در حال جمع‌آوری می باشد. ایشان همچنین اشاره نمودند که اینترنت و زیرساخت‌ های ارتباطی کشور در روزهای آینده دچار اختلال نخواهند شد.

حملات سایبری

از طرفی دیگر آذری جهرمی هم با انتشار توییتی خبر داد که ردپای همان رژیم در حمله به زیرساخت‌ های ارتباطی کشور مشاهده می‌ شود که قبلا سابقه ی استفاده از سلاح سایبری استاکس نت را در پرونده ی خود داشته است. وزیر ارتباطات در توییت خود می‌نویسد:

حکومتی که در بکارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت در پرونده ی خود دارد، مشخص است که اینبار در تلاش بود تا به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه وارد نماید. البته با هوشیاری تیم های فنی، دست خالی بازگشت. این کار خصمانه را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

هنوز جزییات زیادی از طرف وزیر ارتباطات کشور و یا رییس هیات مدیره ی شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد نوع این حملات اعلام نشده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: وزارت ارتباطات

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : زیرساخت های ارتباطی کشور تحت حملات سایبری قرار گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *