حملات سایبری یک بد افزار افزایش یافته است

حملات سایبری

حملات سایبری | این روزها با گسترش استفاده ی افراد از فضای مجازی ، بحث امنیت حریم خصوصی بسیار مسئله ی مهم و حیاتی می باشد که در این میان اگر کمی دست از پا خطا کنیم ممکن است به ضررمان تمام شود. اگر شما نیز در این زمینه نگرانی های خاص خود را دارید، حتما توجه خود را بیشتر کنید و مراقب بدافزارهای موجود در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی باشید.

حملات سایبری

هم اکنون بر اساس گزارش  منتشر شده از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ ای (ماهر)، بر اساس آمارها و نتایج حاصل از امدادهای صورت پذیرفته نشان از گسترش حملات بد افزاری نسخه ی چهارم بدافزار خطرناک #‫GandCrab به کاربران در سراسر کشور دارد. این بد افزار، شیوده های مختلفی از نفوذ به داخل سیستم شامل ضعف در پیکربندی سرویس #‫RDP و پیوست نمودن هرزنامه‌ ها و اکسپلویت کردن کیت‌ ها را در حملات خود استفاده می نماید و باید مدیران فناوری اطلاعات تمامی ادارات و شرکت‌ ها، آمادگی پیشگیری و مقابله با این ید افزار را داشته باشند.

حملات سایبری

این بد افزار از اوایل پیدایش خود تا به امروز، 4 نسخه‌ ی مختلف داشته و در سطح بین المللی نیز خسارت‌ های زیادی ایجاد نموده است. بر اساس تحلیل‌ های صورت پذیرفته تا به امروز در فضای سایبری کشور، نشان از این موضوع دارد که اغلب قربانیان با استفاده از ضعف در تنظیمات پروتکل RDP به این بد افزار مبتلا شده‌ اند؛ این در شرایطی است که مواردی از آلوده‌ شدن در اثر دیگر روش‌ های نفوذ شامل ارسال پیام‌ های جعلی و اکسپلویت کیت موسوم به FallOut نیز تاکنون مشاهده گریدیده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  راهنمای طراحی سایت برای کسب و کار ها

نظرات در مورد : حملات سایبری یک بد افزار افزایش یافته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *