ریپلای پیام دایرکت اینستاگرام : بهترین روش برای بهبود زمان و فروش

ریپلای اینستاگرام

ریپلای پیام دایرکت اینستاگرام : در نوامبر 2020، فیس بوک به روز رسانی را ارائه کرد، پس از آن Facebook Messenger Instagram Direct در یک سیستم ادغام شد. این به کاربران اجازه می دهد تا به صورت رایگان یک پاسخ خودکار در اینستاگرام بدهند. این یک پاسخگویی خودکار است و در مواردی که کسی برای شما پیام ارسال کنند، اینستاگرام بدون هیچ ابزار شخصی ثالث پاسخی خودکار ارسال می کند. در این مقاله، نحوه انجام این کار را دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

ریپلای در اینستاگرام یعنی چه ؟

ریپلای در اینستاگرام به دو نوع است ، نوع اول ریپلای در اینستاگرام دایرکت است که شما از بخش مسیج موجود در پروفایل کاربر می توانید به کاربر پیام ارسال نمایید. نوع دوم ریپلای هم نوشتن کامنت در استوری است ، شما در استوری اینستاگرام هم می توانید به استوری کاربر پیام بدید.

چرا ریپلای اینستاگرام نمیاد

چگونه ریپلای استوری اینستاگرام را فعال کنیم ؟ برخی از کاربران در تنظیمات ارسال استوری بخش ریپلای را میبندند ، دلیل اینکه برخی از استوری ها امکان ریپلای ندارند ، این است که خود کاربری که استوری کرده این امکان رو حذف کرده از پنل ارسال استوری اینستاگرام.

چگونه ریپلای اینستاگرام اتوماتیک یا auto replies را فعال کنیم

با برروزرسانی پاسخ‌های خودکار یا auto replies می‎توانید از پیام‌رسان اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید. در این مقاله، همچنین مزایا و پاسخ به سوالات رایج در مورد auto replies را خواهید یافت.

تنظیم پاسخ های خودکار مانند رانندگی با چشمان بسته است. پیام‌های خودکار در دایرکت اینستاگرام به‌روزرسانی شده اند. همچنین می‌توانید نسخه‌های پاسخ زیادی اضافه کنید و گفتگو را در چت اینستاگرام پیش‌نمایش کنید. حتی بدون باز کردن پیام رسان اینستاگرام می توانید با فالوورها، مشتریان و مخاطبان مختلف ارتباط برقرار کنید. بیایید ویژگی های جدید، مزایا، و سوالات رایج را با جزئیات بررسی کنیم.

پاسخ خودکار ( ریپلای ) در اینستاگرام چیست؟

چگونه قابلیت ریپلای اینستاگرام را فعال کنیم ؟ در ادامه این پست به این موضوع خواهیم پرداخت . پاسخ خودکار  یا auto replies پاسخی است که به کلمات کلیدی خاصی مرتبط است. هنگامی که پیامی حاوی یک عبارت دریافت می کنید، فالور یا مشتری شما یک پاسخ از پیش ساخته شده توسط شما دریافت می کند. ماژول Inflact Direct به شما این امکان را می دهد که آن را تنظیم کنید:

مراحل تنظیم پاسخ خودکار در اینستاگرام

در اینستاگرام، می‌توانید با دو گزینه پاسخ خودکار را تنظیم کنید: Instant reply (پاسخ فوری) و Away message (برای اطلاع در زمانی که آنلاین نیستید).

Instant reply یا پاسخ فوری یا ریپلای در اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت می توانید به اولین پیامی که کاربر در اینستاگرام برای شما ارسال می کند به صورت خودکار پاسخ دهید. در ادامه نحوه تنظیم آن آمده است.

1.صفحه کسب و کار خود را در فیس بوک متصل به حساب اینستاگرام خود باز کنید و به بخش Business Suite بروید.

2.سپس به بخش ” Inbox ” بروید و ” Automated Responses ” را باز کنید.

3.« Instant reply » را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و سپس روی دکمه « Edit message » در زیر کلیک کنید.

 نحوه ریپلای در اینستاگرام

4.سپس در قسمت platform ، گزینه دوم یعنی Instagram را انتخاب کنید و متن پیام را وارد کنید.

نحوه ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام

5. در پایان روی «Save» کلیک کنید.

اکنون همه کاربران برای اولین پیام خود، یک پاسخ خودکار از شما دریافت خواهند کرد.

Away Message در زمان آفلاین

می توانید آن را به صورت دستی فعال کنید یا یک برنامه هفتگی تنظیم کنید تا به طور خودکار فعال شود. این پیام برای وقتی است که اگر آنلاین نیستید یا نمی توانید پاسخ دهید ارسال شود.

توجه داشته باشید که اگر پاسخ‌های فوری را به همراه Away Message فعال کرده باشید، افراد به جای پاسخ‌های فوری، Away Message را دریافت خواهند کرد. بنابراین مطمئن شوید وقتی آفلاین نیستید Away Message خاموش باشد.

اگر خودتان حساب کاربری خود را مدیریت می کنید و همیشه زمان کافی برای خواندن پیام های دایرکت در اینستاگرام ندارید، بهتر است Away Message را تنظیم کنید.

در چنین پیامی، می‌توانید ساعات کاری خود را اضافه کنید، راه‌های دیگر تماس با شما مانند پیام‌رسان یا ایمیل و همچنین راه ارتباطی برای دسترسی سریع برای تماس با شما را قرار دهید.

بیایید نحوه تنظیم آن را توضیح دهیم:

1.در بخش « Inbox — Automatic replies »  روی « Away Message » و سپس دکمه « Edit» در پایین صفحه کلیک کنید.

2.سپس، متن پیام را در زیر وارد کنید، درست مانند instant reply.

آموزش ریپلای اینستاگرام3.زمان ارسال پیام را انتخاب کنید.

موارد استفاده از پاسخ خودکار در اینستاگرام

پاسخ ها بر اساس کلمات کلیدی: شما باید کلمات کلیدی را که اغلب در اینستاگرام از طرفداران خود دریافت می کنید وارد کنید. به عنوان مثال، اگر مردم از شما قیمت می پرسند، پاسخ خودکار از جمله لیست قیمت خود را تنظیم کنید.

پیام خوش آمد گویی: این پیام برای هر فالوور جدید ارسال خواهد شد. می توانید به پیغام خود تغییراتی اضافه کنید تا پیام های شما معتبر به نظر برسند.

با توجه به برچسب ها به اولین پیام پاسخ دهید: می‌توانید مکالمه‌ها را با برچسب‌ها علامت‌گذاری کنید. با توجه به برچسب ها به اولین پیام پاسخ دهید. می‌توانید مکالمه‌ها را با برچسب‌ها علامت‌گذاری کنید و برای هر برچسب پاسخی را کنار بگذارید.

نحوه ریپلای در دایرکت اینستاگرام

 

به داشبورد خود بروید و ببینید چند نفر پاسخ خودکار شما را دریافت کردند و چند نفر آنها را باز کردند.

چطور در دایرکت اینستاگرام ریپلای کنیم

معرفی یا تبریک :خواه شما یک فریلنسر، مشاور یا هرکسی هستید که می تواند خدمات حرفه ای به افراد ارائه دهد، در مورد خودتان به آنها بگویید. از طرف دیگر، اگر این یک حساب تجاری است، می‌توانید متنی درباره شرکت بنویسید، اطلاعات معاملات و پیشنهادات، اطلاعات قیمت‌ها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید یک معرفی کوتاه از خدمات خود ارائه دهید.

جزئیات حمل و نقل و پرداخت: اگر یک کسب و کار تجارت الکترونیک در اینستاگرام دارید، متداول ترین سؤال در دایرکت شما در مورد روش های ارسال و پرداخت شما است. البته بعد از قیمت ها و اندازه های موجود در صورت فروش لباس.

بیشتر بخوانید  خبری خوب برای کاربران اینستاگرام

اگر اینطور است، تمام جزئیات نحوه عملکرد تحویل را در یک پاسخ فوری توضیح دهید.

کارایی پاسخ‌های خودکار را اندازه‌گیری کنید: به داشبورد خود بروید و ببینید چند نفر پاسخ خودکار شما را دریافت کردند و چند نفر آنها را باز کردند. شما به راحتی می توانید نرخ پاسخگویی را اندازه گیری کنید، یعنی تاثیر ارسال خودکار پیام خود را از فرمول زیر محاسبه کنید:

نرخ پاسخ = پاسخ های کاربران / پیام های ارسال شده * 100

اگر نرخ پاسخ کم است، در مورد یک پیام جدید برای پاسخ خود فکر کنید. نرخ پاسخ خوب 50% یا بالاتر است و نشان دهنده رضایت مشتری است.

انواع پاسخ‌های خودکار را اضافه کنید: به داشبورد دایرکت مسنجر بروید و آیتم منوی پاسخ‌های خودکار را باز کنید. شما می توانید چندین نسخه از پاسخ ها را برای هر کلمه کلیدی تایپ کنید.

آموزش ریپلای در دایرکت اینستاگرام

نه فالوورهای شما و نه اینستاگرام نمی توانند تشخیص دهند که از یک ربات برای پیام رسانی مستقیم استفاده می کنید. پیام مانند پاسخ انسان و طبیعی به نظر می رسد . شما می توانید احساس امنیت کنید که هیچ مشکلی به عنوان شناخته شدن شما به عنوان هرزنامه ایجاد نمی شود.

نکته: تا جایی که می توانید نسخه های بیشتری از پاسخ ها اضافه کنید. به یاد داشته باشید که می توانید تصاویر و ایموجی‎ها هم در پیام  پیوست کنید.

با افزودن پیام های جدید گفتگو را ادامه دهید: دایرکت را باز کنید و پیام های جدیدی را به گفتگوی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، این می تواند  یک سوالی باشد که به ارزیابی رضایت مشتری پس از پاسخ کمک می کند.

اموزش تصویری ریپلای در اینستاگرام

می توانید گفتگو را به نفع خود ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری در مورد قیمت تعجب می کند، احتمالاً یک سرنخ داغ است. می توانید سوالات بیشتری بپرسید تا آنها را به سمت خرید سوق دهید.

از برچسب ها و هدف گیری برای شخصی سازی چت استفاده کنید: به Inflact Direct moduleAuto-replies بروید، گزینه Reply to First Message را انتخاب کنید. در اینجا باید For label را فعال کنید.

می‌توانید برای هر گروه برچسب‌گذاری‌شده یک پاسخ منحصربه‌فرد تهیه کنید و هدف‌گیری را بر اساس زبان تنظیم کنید.

چه جوری در اینستاگرام ریپلای کنیم

تنظیم آهنگ صدای پیام: شما می توانید آهنگ صدای پیام های خود را برای هر مخاطبی که در اینستاگرام با آنها ارتباط برقرار می کنید شخصی سازی کنید. شما اغلب مسائل تکراری از اینفلوئنسرها، مشتریان جدید و سایر گروه‌ها دریافت می‌کنید که با تنظیم پاسخ‌های پیش ساخته در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد. هدف گذاری بر اساس زبان به شما کمک می کند که توسط فالوورهای مکان های مختلف شناخته شوید.

مشکل ریپلای استوری در اینستاگرام

از پیش نمایش گفتگو لذت ببرید: نمی دونید  که پیام های دایرکت خودکار شما چگونه به نظر می رسند؟ روی دکمه Preview ضربه بزنید تا مکالمه را روی صفحه ببینید.

حالا می توانید یک مکالمه را طوری برنامه ریزی کنید که کاربر احساس کند یک انسان واقعی آنلاین ودرحال پاسخ است. همچنین می توانید حجمی را که پیام شما روی صفحه می گیرد تخمین بزنید.

می توانید روی Repeat کلیک کنید تا تمام نسخه های پاسخ خودکار به همه کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

برنامه ریپلای دایرکت اینستاگرام

نتیجه‌گیری:

ریپلای در اینستاگرام چیست

پیام‌های خودکار برنامه‌ریزی‌شده خوب می‌توانند سبب صرفه جویی در وقت شما شود. به جای پاسخ دادن به صدها پیام دایرکت معمولی و تکراری، می توانید وقت خود را صرف ساختن استراتژی محتوای خود (یا نوشیدن یک قهوه!) کنید.

سوالات متداول در مورد پاسخ خودکار اینستاگرام

چرا باید نسخه‌هایی از پاسخ‌های خودکار را اضافه کنم؟

پاسخ های متنوع ایمنی شما را تضمین می کند. وقتی پیام های مشابهی را زیاد ارسال می کنید، اینستاگرام ممکن است رفتار شما را به عنوان هرزنامه تشخیص دهد و حساب شما را مسدود کند.

چگونه می توانم انواع پاسخ های خودکار را اضافه کنم؟

به داشبورد بروید و  primary auto-reply را تایپ کنید.

روی دکمه Add variation ضربه بزنید و پیامی را تایپ کنید.هر چند بار که نیاز دارید این کار را تکرار کنید.همچنین می توانید یک تصویر به پاسخ خودکار خود اضافه کنید.

تفاوت Add variation و Add message چیست؟

تفاوت به معنای نسخه دیگری از یک پیام خاص است که برای کاربران ارسال می شود. وقتی که شما پیامی اضافه می کنید، این پیام بلافاصله پس از پاسخ خودکار ارسال می شود و باعث می شود که به چت ادامه دهید. همچنین می توانید چندین نسخه از این پیام را اضافه کنید.

چگونه پاسخ خودکار را فعال/غیرفعال کنم؟
به داشبورد خود بروید و این بلوک را پیدا کنید. با استفاده از نوار لغزنده برجسته شده، پاسخ های خودکار را روشن و خاموش کنید.

ریپلای در اینستاگرام چیست

آیا می توانم چندین کلمه کلیدی را برای یک پاسخ خودکار تنظیم کنم؟

آره. می توانید مترادف کلمات و عبارات اضافه کنید. کلمات یا عبارات کلیدی را تایپ کنید و برای افزودن نسخه های بیشتر روی Enter کلیک کنید.

آیا در صورت دریافت درخواست، پاسخ خودکار ارسال خواهد شد؟

آره. هنگامی که پیامی حاوی کلمه کلیدی از شخصی که شما را دنبال نمی کند دریافت می کنید، پاسخ ارسال می شود.

اگر پیامی حاوی 2 کلمه کلیدی دریافت کنم چه می شود؟

در این صورت 2 پاسخ خودکار ارسال خواهد شد.

آیا می توانم شمارش کنم که چند کاربر پاسخ خودکار دریافت کرده اند؟

آره. به داشبورد بروید و این بخش را پیدا کنید:

عدد اول نشان می دهد که چند پاسخ ارسال شده است. دومی نشان می دهد که چند کاربر پاسخ خودکار دریافت کرده اند. مورد سوم نشان می دهد که چند پاسخ به پیام خودکار خود دریافت کرده اید.

ریپلای اینستاگرام چیست

آیا می توانم کاربرانی را که پاسخ خودکار دریافت کرده اند ببینم؟

به داشبورد خود بروید و روی Log in قسمت Auto-Replies کلیک کنید. لیست کاربرانی که پاسخ خودکار دریافت کرده اند را مشاهده خواهید کرد.

آیا می توانم ببینم پیام خودکار چگونه به نظر می رسد؟

نحوه ریپلای در اینستاگرام

آره. روی Preview ضربه بزنید تا مکالمه برنامه ریزی شده را دقیقاً همانطور که در صفحه نمایش تلفن ظاهر می شود مشاهده کنید. روی Repeat ضربه بزنید تا تمام نسخه‌های پاسخ‌هایی که اضافه کرده‌اید را به صورت پیش‌ نمایش ببینید.

منابع:

combin

inflact

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ریپلای پیام دایرکت اینستاگرام : بهترین روش برای بهبود زمان و فروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *