رکود شدید صنعت خودروسازی ایران در راه است

صنعت خودروسازی ایران

صنعت خودروسازی ایران | تحریم های ایالات متحده علیه ایران یک تحریم بسیار جدی بود که سبب شد صنعت خودروسازی ایران با مشکلات بسیاری روبرو گردد و کمپانی های اروپایی نیز از ایران خارج گردند. اکنون به بطن اقتصاد ایران ضربه ی سنگینی وارد شده است و خودروسازان دیگر توان افزایش قیمت خودروها را ندارند و به نوعی بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

صنعت خودروسازی ایران

در حال حاضر افزایش قیمت خودروها به دلیل مسائل ارزی در کشور صورت پذیرفته است، خودروهایی که قطعات آن ها در ایران تولید می‌ شود و همچنین خودرهایی که در کمپانی های داخل مونتاژ می‌ گردند نیز همگی ارز بری خاص خود را دارند. رئیس اتحادیه اصناف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروهای تهران بزرگ در سخنان خود گفت:

پیش ‌بینی می شود که با توجه به رشد بسیار زیاد قیمت خودرو در ماه ‌های گذشته، این بازار دیگر کششی به منظور افزایش قیمت‌ به علت رشد نرخ ارز در بازار آزاد را نخواهد داشت.

صنعت خودروسازی ایران

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه اصناف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروهای تهران بزرگ بیان کرد:

تجربه ی سال ‌های قبل نشان داده است که هر موقع نوسانات بسیار زیاد در نرخ ارز داشتیم، قیمت‌ ها در بازار خودرو هم به شدت از این نوسانات تاثیر گرفته است و به دنبال آن بازار نیز از فروشنده و هم از خریدار خالی شده و در اصطلاح قفل شده است.

هم اکنون بسیاری از خودروهای پر تیراژ کشور هنوز هم 100 درصد داخلی‌ سازی نشده‌ اند و هنوز هم محصولاتی وابسته به قطعات وارداتی وجود دارند. بر همین اساس با هر نوسان ارزی در داخل کشور هزینه ی تولید به تبع ورود قطعات و مواد اولیه افزایش می یابد. ایشان با بیان این موضوع که در شرایط نوسانات رو به بالای قسمت ارز، فروشندگان خودرو به علت احتمال افزایش قیمت‌ ها از فروش خودداری می ‌نمایند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اولین خودروی تولید شده توسط پرینتر 3 بعدی

نظرات در مورد : رکود شدید صنعت خودروسازی ایران در راه است

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امیدوارم یه روز شاهد بازار رقابتی در این مملکت باشیم تا همه بتوانند ماشین دلخواه خود را استفاده کنند