اندازه گیری مقدار قند خون با لنز چشمی هوشمند

قند خون

یکی از مشکلات افرادی که به بیماری قند خون مبتلا هستند , محدودیت ها و سختی های اندازه‌گیری قند خون است. یکی از روش های کنترل سریع قند خون از طریق اندازه گیری BS می باشد. اما از ایراد های وارده بر این روش سوزنی است که به سر انگشتان زده شده و علاوه بر درد , احتمال ایجاد عفونت را نیز بالا می برد. از این رو دانشمندان به دنبال روش هایی بهتر و غیر تهاجمی بوده که به آسانی و بدون درد بتوانند قند خون افراد را اندازه گیری کنند. در طی تحقیقات انجام شده به یک لنز طبی رسیدند که میزان گلوکز را از چشم های افراد اندازه گیری می کند.

برای اولین بار , گوگل در سال 2014 این ایده را مطرح کرد , پس از آن دانشمندان روی این موضوع تحقیقات بیشتری انجام داده و آن ها را روی خرگوش ها آزمایش کردند. عدم ظهور عوارض جانبی روی خرگوش ها نشان دهنده موفقیت این لنز های طبی بود , هر چند که دانشمندان اعلام کردند هنوز تحقیقات روی لنز ها ادامه داشته و لنز های طبی تعیین کننده گلوکز هنوز به مرحله پایانی خود نرسیده اند.

برای جلوگیری از تحریک مردمک و عوارض احتمالی , بخش ها و مواد تشکیل‌ دهنده‌ ی داخلی لنز را در لبه های کناری آن و با فاصله از مردمک چشم قرار داده اند. این لنز‌ ها از یک حسگر که به گلوکز حساس بوده تشکیل شده اند. همچنین دارای یک LED کوچک سبز رنگ نیز می باشد و در نهایت یک آنتن و هم جهت کننده سیگنال دارند که اطلاعات را ثبت می کند. یک سیم بسیار باریک همه این اجزا را در کنار یک دیگر حفظ می کند

از مزایای این لنز ها می توان به انعطاف پذیری آن ها اشاره کرد. از آن جا که احتمال می رود این محصولات قیمت بالایی داشته باشند از موادی مقاوم در برابر آسیب ساخته شده اند. شکننده نبوده و به دلیل اندازه مناسب به بینایی افراد آسیب نمی زنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندازه گیری مقدار قند خون با لنز چشمی هوشمند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *