رقیب جدید Snapdragon 636 از سوی هوآوی معرفی خواهد شد

هوآوی که مدتی است بخش پردازنده های اختصاصی خود را راه اندازی کرده است، تا به امروز فوق العاده عمل کرده است.این شرکت در اواخر سال 2017 پردازنده اختصاصی خود را موسوم به Kirin 970 معرفی کرد و بار دیگر نشان داد حرفی برای گفتن در این زمینه دارد.بخش پردازنده های هوآوی فقط به پرچمدار ها محدود نمیشود و برای محصولات میانرده نیز هوآوی محصولاتی را معرفی کرده است.از جمله پردازنده های میان رده آن میتوان به Kirin 659 اشاره کرد که در محصولاتی همچون Mate 10 Lite و Honor 9 Lite استفاده شده است.

اکنون همزمان با معرفی Snapdragon 636 از سوی کوالکام هوآوی نیز دست روی دست نگذاشته و رقیبی برای ان به میدان فرستاده است.این پردازنده که Kirin 670 نام دارد قرار است در محصولات میانرده هوآوی به کار گرفته شود.از مشخصات آن میتوان به شش هسته پردازشی شامل دو Cortex A-72 و جهار Cortex A-53 و پردازنده گرافیکی Mali G-72 Mp4 اشاره کرد.کقته میشود پردازنده مذکور از فناوری 12 نانومتری استفاده میکند.

با این مشخصات میتوان حدس زد هوآوی تمام تلاش خود را برای طراحی یک پردازنده با قدرت پردازشی بالا در کنار قیمت معقول برای محصولات میانرده خود به کار گرفته است و انتظار میرود این چیپست در گوشی Honor 8x استفاده شود.

از رقبای این چیپست میتوان به پردازنده سامسونگ موسوم به Exynos 7872 و Snapdragon 636 ساخت کوالکام اشاره کرد.با توجه به سابقه درخشان هوآوی در این زمینه میتوان انتظار داشت پردازنده Kirin 670 دست کمی از آن دو نداشته باشد و بتواند امتیازی مشابه یا بیشتر در بنچمارک ها کسب کند.

البته تمام این ها در حد حدس و گمان است و باید منتظر ماند تا این چیپست بر روی یک محصول قرار گیرد و آزمایش شود تا بتوان نظر نهایی درباره آن داد.

نظر شما درباره پردازنده جدید هوآوی چیست؟ آیا رقیب جدی برای چیپست های سامسونگ و کوالکام به شمار میرود؟

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اولین پردازنده 64 بیتی شرکت Qualcomm

نظرات در مورد : رقیب جدید Snapdragon 636 از سوی هوآوی معرفی خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *