رفلکس و سوزش سر معده

رفلکس

زمانی که اسفنکتر مری دچار اختلال شود , فرد دچار رفلکس شده و در شرایط شدید حتی ممکن است فرد دچار حمله قلبی نیز بشود. مشکلات گوارشی علت اصلی سوزش سر معده بوده و باعث افزایش اسید معده می شود. البته غذا ها و مواد مصرفی نیز در افزایش pH معده و عملکرد دریچه مری تاثیر گذارند. در ادامه مهم ترین غذا هایی که باعث افزایش اسیدیته معده می شوند معرفی می کنیم.

1) شکلات

یکی از موادی که سوزش معده را به طور قابل توجهی افزایش می دهد کاکائو و شکلات است. کافئین بالای شکلات همراه با تئوبرومین رفلکس را بیشتر کرده و سوزش معده را شدیدتر می کند. همچنین چربی بالای شکلات هضم مواد را سخت تر کرده و غذا مدت بیشتری در معده می میاند در نتیجه احتمال رفلکس افزایش می یابد. شکلات اسفنکتر مری را تحت تاثیر قرار داده و سلول های معده را شل کرده و سوزش را بیشتر می کند.

2) سیب زمینی سرخ شده

غذا های سرخ شدنی به دلیل داشتن چربی زیاد باعث ایجاد مشکلات گوارشی زیادی می شود. با سنگین شدن معده عملکرد دستگاه گوارشی آهسته شده و رفلکس بیشتر می شود.

3) گوجه فرنگی

افرادی که دچار رفلکس معده هستند نباید زیاد گوجه فرنگی مصرف کنند. گوجه فرنگی دارای اسید سیتریک بالا , آسکوربیک اسید و مالیک اسید می باشد. این مواد به دلیل اسید زیادی که دارد اسید معده را افزایش داده و باعث سوزش در سر معده و رفلکس های شدید می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفلکس و سوزش سر معده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *