رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

macOS  به این معروف است که از منابع به روشی بسیار اشتراکی استفاده می کند و باتری مک بوک ها گواهی بر آن است. گاهی اوقات، مشکلات یا برنامه‌ها ممکن است باعث استفاده زیاد از CPU یا پردازنده در Mac شوند. این می تواند منجر به مشکلات متعددی شود، از جمله فریز شدن مک شما، خرابی برنامه، گرم شدن بیش از حد سیستم و عمر باتری کمتر.

مصرف بالای CPU

خوشبختانه، می‌توانید بسیاری از دلایل  مصرف بالا CPU را در مک حل کنید. اگر شما نیز با همین مشکل مواجه هستید، در این پست پنج راه وجود دارد که می توانید برای رفع مصرف بالای CPU در مک از آنها استفاده کنید.

برنامه های غیر ضروری را ترک کنید

باز گذاشتن چندین برنامه در مک می تواند باعث استفاده زیاد از CPU شود. برنامه های دسکتاپ معمولاً دارای منابع و انرژی  مصرفی زیادی هستند. بنابراین، اگر ده ها برنامه باز در مک خود دارید، ممکن است باعث استفاده زیاد از CPU شود.

مرحله 1: برای اینکه بدانید کدام برنامه ها باز هستند، به Dock خود نگاهی بیندازید. همه برنامه‌های باز شده با یک نقطه زیر آیکون خود نشان داده می‌شوند.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 2: برای خروج از یک برنامه، ابتدا روی آن کلیک راست کرده و سپس روی منوی Quit کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 3: از صفحه کلید CMD+Tab برای رفتن به حالت تعویض برنامه استفاده کنید. از کلید Tab برای چرخش بین برنامه ها و انتخاب برنامه ای که می خواهید خارج شوید استفاده کنید. در حالی که کلید Command را نگه داشته اید، روی کلید Q روی صفحه کلید خود ضربه بزنید تا از برنامه خارج شوید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 4: اگر برنامه ای از خروج امتناع کرد، می توانید از ویژگی Force Quit در macOS استفاده کنید. روی Apple Menu در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و Force Quit را باز کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 5: اگر خروج برای برنامه ای کار نمی کند روی دکمه «Force Quit» کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

حذف Login Items

Login Items آن دسته از برنامه‌هایی هستند که با راه‌اندازی Mac راه‌اندازی می‌شوند. بسیاری از موارد ورود به سیستم برای عملکرد مک شما مضر است، زیرا این برنامه‌ها منابع را افزایش می‌دهند و باعث مصرف بالای CPU می‌شوند.

مرحله 1: روی منوی Apple در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و System Preferences را باز کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 2: اکنون بر روی گزینه ” Users & Groups ” کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 3: نام کاربری خود را انتخاب کرده و روی گزینه Login Items کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 4: برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی دکمه منهای (-) کلیک کنید تا حذف شود.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

از Activity Monitor استفاده کنید

گاهی اوقات یک برنامه شروع به عملکرد نامناسب می کند و از منابع CPU بیش از حد استفاده می کند و باعث استفاده زیاد از CPU در Mac می شود. می‌توانید از ابزار Activity Monitor برای یافتن چنین برنامه‌هایی استفاده کنید و سپس از آنها خارج شوید تا استفاده از CPU را تحت کنترل درآورید.

مرحله 1: برای انتخاب Finder روی هر نقطه از دسکتاپ Mac خود کلیک کنید. اکنون روی منوی Go در نوار منو کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 2: روی گزینه Utilities کلیک کنید یا از میانبر صفحه کلید CMD+Shift+U استفاده کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 3: روی برنامه Activity Monitor دوبار کلیک کنید تا آن را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید  مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت در مک :8 راهکار

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 4: روی ستون % CPU کلیک کنید. مطمئن شوید که فلش کنار نام رو به پایین باشد. اگر نه، دوباره روی % CPU کلیک کنید. انجام این کار تضمین می کند که فرآیند با بالاترین استفاده از CPU در بالاترین سطح قرار دارد.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 5: لیست را بررسی کنید و ببینید که آیا برنامه ای وجود دارد که از منبع CPU بیش از حد استفاده می کند و شما از آن استفاده نمی کنید. هنگامی که برنامه یا فرآیند مقصر را پیدا کردید، روی نام آن دوبار کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 6: روی دکمه Quit کلیک کنید تا برنامه متوقف شود.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

وجود بدافزار را بررسی کنید

در حالی که macOS به ندرت مورد حمله بدافزار قرار می‌گیرد، اگر بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث را خارج از Mac App Store نصب کنید، این احتمال وجود دارد که Mac شما به بدافزار آلوده شود. بدافزار رایجی که این روزها به Mac حمله می کند، بدافزار استخراج رمزنگاری است که از منابع مک شما برای استخراج رمزنگاری برای مهاجم استفاده می کند. این بدافزار باعث می شود که مک شما از 100٪ منابع CPU استفاده کند، زیرا استخراج کریپتو یک کار حجیم برای CPU است.

هیچ راه حل داخلی برای بررسی بدافزار در مک شما وجود ندارد، بنابراین باید از نرم افزارهای شخص ثالث استفاده کنید. می توانید از برنامه ای مانند CleanMyMac X یا MalwareBytes برای بررسی وجود بدافزار در مک خود استفاده کنید. در حالی که هر دو برنامه پولی هستند، با یک آزمایش رایگان ارائه می شوند. می‌توانید با استفاده از نسخه آزمایشی برنامه‌ها، بدافزار را بررسی کنید و فقط در صورتی که بدافزار را در دستگاه شما پیدا کردند، آن را به نسخه پولی ارتقا دهید.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از برنامه CleanMyMac X، بدافزار را بررسی کنید.

مرحله 1: برنامه را اجرا کنید و روی گزینه Malware Removal در نوار کناری کلیک کنید. اکنون روی دکمه Scan در پایین کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 2: منتظر بمانید تا اسکن کامل شود. اگر برنامه بدافزار را در مک شما پیدا کند، جزئیات را به شما نشان می دهد و می توانید با یک کلیک آن را حذف کنید. اگر هیچ بدافزاری در مک شما وجود نداشته باشد، صفحه نمایش مطابق شکل زیر است.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

سیستم عامل مک را به روز کنید

گاهی اوقات، استفاده زیاد از CPU ممکن است ناشی از اشکال در سیستم عامل باشد. بنابراین، مطمئن شوید که macOS را به آخرین نسخه به روز کنید.

مرحله 1: روی منوی Apple در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و برای باز کردن System Preferences کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 2: تنظیمات به روز رسانی نرم افزار را در گوشه سمت چپ پایین پنجره تنظیمات سیستم پیدا کنید و برای باز کردن آن کلیک کنید.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

مرحله 3: روی دکمه Install کلیک کنید تا بروزرسانی های در دسترس نصب شوند.

رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

استفاده بالا از CPU در مک را برطرف کنید

استفاده زیاد از CPU در مک می تواند مشکلات متعددی را در مک شما ایجاد کند. امیدواریم این راهنما بتواند به شما کمک کند مصرف بالای CPU را در مک به سرعت برطرف کنید. اگر در مورد این راهنمای عیب یابی سؤالی دارید، در نظرات زیر با ما در میان بگذارید و ما به شما کمک خواهیم کرد.

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفع مشکل مصرف بالای CPU در مک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *