رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

گوگل کروم به دلیل راحتی و ده ها دلایل دیگر یک مرورگر قابل استفاده برای کاربران است. علیرغم اینکه یک مرورگر محبوب است، هنوز هم اغلب دچارخطاهایی می شود. گاهی اوقات ممکن است با چند صفحه بی پاسخ مواجه شوید یا بارگذاری وب سایت ها در رایانه ویندوز 11 شما خیلی طول بکشد.

خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم

اما زمانی که کروم خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN را هنگام باز کردن نشانک‌های خود یا مرور وب ‌سایت‌های پربازدید نشان می‌دهد، شگفت‌آور است. کد خطا نشان دهنده مشکلی در DNS است بنابراین نمی تواند آدرس IP وب سایتی را که می خواهید بازدید کنید پیدا کند. ما چندین روش در این مقاله را برای رفع مشکل فهرست کردیم تا بتوانید دوباره به وب سایت های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید.

یک سایت دیگر را باز کنید

ممکن است مشکلی در وب‌سایتی که می‌خواهید در گوگل کروم باز کنید وجود داشته باشد. دلایل احتمالی شامل انقضای دامنه یا URL اشتباه است. وب ‌سایت‌های دیگر را در کروم باز کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل مربوط به یک وب‌ سایت خاص است یا همه.

اگر کد خطا برای یک URL ظاهر شد، می توانید با DownDetector بررسی کنید. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا آدرس وب سایت را درست وارد می کنید.

VPN و سرور پروکسی را غیرفعال کنید

VPN و سرورهای پروکسی تنظیمات پیش فرض سیستم DNS را لغو می کنند. اگر از سرور پروکسی با تنظیمات اینترنت رایانه خود استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید. همچنین، اگر می‌خواهید سایت‌های دارای محدودیت جغرافیایی را مرور کنید، باید بررسی کنید که آیا VPN در ویندوز 11 کار می‌کند یا خیر. اگر کمکی نکرد، برنامه VPN را در رایانه خود خاموش کنید. هر افزونه VPN را در مرورگر کروم غیرفعال کنید تا بررسی کنید که آیا این امکان را به شما می‌دهد وب‌سایت‌ها را بدون هیچ خطایی باز کنید.

راه اندازی مجدد روتر

برخلاف کامپیوترهایمان، ما به ندرت روتر و مودم را راه اندازی مجدد می کنیم. راه‌اندازی مجدد روتر کش‌ها را پاک می‌کند و اتصالات معلق یا خراب برای شروع اتصالات جدید متوقف می‌شود. همچنین، اجاره DHCP برای رایانه شما تمدید خواهد شد.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

دکمه پاور روتر خود را فشار دهید تا چراغ های روشن آن خاموش شود. سپس روتر و مودم را از پریز جدا کنید و کابل برق و LAN را جدا کنید.

دکمه پاور را فشار دهید تا برق باقیمانده تخلیه شود و چند دقیقه صبر کنید. تمام کابل ها و برق روتر و مودم را دوباره وصل کنید. رایانه خود را به اینترنت وصل کنید، Chrome را راه اندازی کنید تا یک وب سایت باز شود و بررسی کنید که آیا همچنان همان خطا را مشاهده می کنید.

کش DNS مرورگر کروم را شستشو دهید

مرورگر گوگل کروم یک کش DNS جداگانه نگهداری می کند که برای کاهش زمان جستجوی DNS و بارگیری سریع صفحاتی که قبلاً بازدید کرده اید مفید است. اگر نمی توانید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید، ممکن است به دلیل قدیمی بودن یا خراب بودن کش DNS مرورگر باشد. بنابراین، شستشوی آن، کروم را مجبور می‌کند تا حافظه پنهان DNS را با ورودی‌های تازه دوباره ایجاد کند. خوشبختانه، می توانید این کار را مستقیماً از مرورگر کروم در رایانه ویندوز 11 خود انجام دهید.

مرحله 1: Chrome را در رایانه خود باز کنید و کلیدهای Ctrl + T را فشار دهید تا یک تب جدید راه اندازی شود. عبارت زیر را در نوار آدرس بالا تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید:

chrome://net-internals/#dns

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 2: روی دکمه ” Clear host cache ” کلیک کنید تا کش DNS از کروم پاک شود.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرورگر کروم را مجددا راه اندازی کنید و وب سایتی را باز کنید تا بررسی کنید که آیا همچنان همان خطا را مشاهده می کنید.

ریست فلگ های کروم کروم

فلگ های Chrome به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های آتی را که در تنظیمات مرورگر در دسترس نیستند، تجربه کنید. از آنجایی که این ویژگی‌ها آزمایشی هستند و نسخه نهایی نیستند، استفاده از آنها می‌تواند تجربه وب و ویژگی‌های Chrome را از بین ببرد. در اینجا نحوه بازنشانی پرچم‌های Chrome آورده شده است.

بیشتر بخوانید  آموزش رفع خطای DirectX Not Installing در ویندوز 11+تصاویر راهنما

مرحله 1: با باز بودن Google Chrome، کلیدهای Ctrl + T را فشار دهید تا یک تب جدید باز شود. chrome://flags/ را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: روی دکمه Reset all واقع در کنار نوار جستجو کلیک کنید.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 3: روی دکمه Relaunch در پایین کلیک کنید.

مرورگر کروم همه فلگها را بازنشانی می‌کند و برای اعمال تغییرات دوباره راه‌اندازی می‌شود. پس از آن، وب‌ سایتی را باز کنید تا بررسی کنید آیا خطای Chrome DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN همچنان ادامه دارد یا خیر.

فلش کش DNS

علاوه بر کروم، حتی ویندوز یک کپی از تمام نتایج DNS را برای کمک به مرورگر برای واکشی سریعتر وب سایت نگه می دارد. اما اگر ورودی های کش قدیمی یا خراب باشند، به آدرس صحیح سایت اشاره نمی کنند. بنابراین، کروم یک خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN ایجاد می کند. برای این کار، باید کش DNS را در رایانه ویندوز 11 خود پاک کنید.

مرحله 1: کلیدهای Windows + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود، cmd را تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا Command Prompt اجرا شود.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 2: در پنجره Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید:

ipconfig /flushdns

در مرحله بعد، Chrome را راه اندازی کنید تا به یک وب سایت دسترسی پیدا کنید و بررسی کنید که آیا خطا ادامه دارد یا خیر.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

به یک سرور DNS مختلف تغییر دهید

اگر از سرور DNS اختصاص داده شده توسط ISP خود استفاده کرده اید، احتمالاً زمان زیادی برای باز کردن وب سایت ها نیاز است. گاهی اوقات، سرورهای DNS ISP بیش از حد بارگذاری می شوند و پاسخگو نیستند. بنابراین، می‌توانید به سرورهای DNS عمومی قابل اعتماد سریع‌تر و قابل اعتماد Google یا Cloudflare بروید.

مرحله 1: کلیدهای Windows + S را فشار دهید تا جستجوی ویندوز باز شود، ncpa.cpl را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 2: پنجره های Network Connections راه اندازی می شوند. دستگاه Wi-Fi یا LAN را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید. پس از آن، روی گزینه « Change settings of this connection » در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 3: در پنجره مشخصات دستگاه، روی گزینه

‘Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)’  دوبار کلیک کنید.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 4: دکمه رادیویی ‘Use the following DNS server addresses’ را انتخاب کنید. 8.8.8.8 را در گزینه Preferred DNS Server وارد کنید. به طور مشابه، 8.8.4.4 را در کادر متنی Alternate DNS Server تایپ کنید.رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 5: در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید و پنجره Network Connections را ببندید.

ریست Windows Socket

Windows Socket ارتباط بین خدمات شبکه (TCP/IP) و نرم افزار شبکه را در ویندوز فعال می کند. اگر یک بدافزار یا فایل آلوده دانلود کنید، ممکن است سوکت های ویندوز را مختل کند و در نهایت به کامپیوتر شما اجازه اتصال به اینترنت را ندهد. می‌توانید سوکت‌های ویندوز را در رایانه خود بازنشانی کنید و برای آن به امتیازات سرپرست نیاز دارید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: کلیدهای Windows + X را فشار دهید تا منوی Power User اجرا شود. گزینه ترمینال (Admin) را از منوی Power User انتخاب کنید تا با امتیازات Administrative باز شود.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 2: هنگامی که فرمان User Account Control ظاهر شد، روی دکمه Yes کلیک کنید.

مرحله 3: در پنجره ترمینال دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

netsh winsock reset

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

مرحله 4: پس از آن، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.

از دسترسی بدون مشکل به وب سایت های مورد علاقه خود لذت ببرید

خطای DNS در کروم با روش های ذکر شده در بالا برای رفع مشکل به راحتی قابل رفع است. اگر این راه حل ها کمکی نکردند، یا ISP شما سایت را مسدود می کند یا اتصال اینترنت شما قطع است. تست‌های سرعت اینترنت را روی رایانه ویندوز 11 خود اجرا کنید تا قابلیت اطمینان اتصال به اینترنت را بررسی کنید و مرور وب را به طور معمول در گوگل کروم از سر بگیرید.

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

https://www.guidingtech.com/fix-dns_probe_finished_nxdomain-error-in-google-chrome/

نظرات در مورد : رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN در گوگل کروم در ویندوز 11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *