رفتار نهنگ‌ها چه تاثیری در خرید و فروش ارز دیجیتال دارد؟

رفتار نهنگ‌ها چه تاثیری در خرید و فروش ارز دیجیتال دارد؟

نهنگ‌ها در دنیای ارز دیجیتال، افراد ثروتمند و با نفوذی هستند که با خرید ارز دیجیتال و احتکار آن می‌توانند نوسانات بازار را کنترل کنند. برای سرمایه گذاران فعال و معامله گران کریپتو، درک رفتارهای نهنگ‌ها ضروری است. با درک نهنگ‌های ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران و فعالان بازار می‌توانند تحلیل‌های دقیق‌تری داشته و با چشم باز به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر رفتار نهنگ‌ها بر روی بازار ارز دیجیتال صحبت کنیم با ما همراه باشید.

تاثیرات خرید و فروش ارز دیجیتال توسط یک نهنگ

نهنگ‌ها از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال در حجم‌های عظیم پول در می‌آورند. این حرکت آنها حجم در گردش صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان را تحت تاثیر می‌گذارد. چرا که افراد بیشماری همانند یک آینه در تلاشند تا رفتار نهنگ‌ها را کپی کنند. اما این کار به نفع آنان نیست.

چگونه نهنگ‌ها از ارزهای دیجیتال به نفع خود استفاده می‌کنند؟

به گفته والکس یک نهنگ قبل از خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، خبر تبادل عظیم بزرگی را از یک ارز با نوسانات کمتر در نشریات یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال معتبر پخش می‌کنند. در نتیجه واکنش زنجیره‌ای وحشت ایجاد شده و بازار بی‌ثبات‌تر می‌شود. این خرید فروش ارز دیجیتال بی‌رویه در صرافی آنلاین ارز دیجیتال تا زمانی ادامه دارد که نهنگ حجم عظیم خود را پس از ایجاد وحشت کافی از بازار خارج کند. در نتیجه، قیمت جایی رسیده است که نهنگ‌ها می‌خواستند باشد.

چرا نهنگ‌های کریپتو مهم هستند؟

ارزش ارزهای دیجیتال عمدتاً بر اساس عرضه و تقاضا است. وقتی فردی اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده و حجم عظیمی را از بازار خارج می‌کند، سایر افراد با خرید و فروش ارز دیجیتال و هجوم به صرافی آنلاین ارز دیجیتال قیمت ارزهای باقی مانده در شبکه را بالا می‌برند. همچنین اگر تعداد زیادی کوین به طور ناگهانی به شبکه اضافه شوند، ارزش آنها به شدت کاهش می‌یابد. در نتیجه، نهنگ‌ها به راحتی می‌توانند با خرید و فروش ارز دیجیتال تاثیرات دلخواه خود را روی ارزهای دیجیتال اعمال کنند.

چطور یک نهنگ کوین‌های بیشتری با هزینه کمتر می‌خرد؟

تنها کاری که نهنگ‌ها برای این کار انجام می‌دهند، فروش بخشی از ارز دیجیتال خود به یک صرافی ارز دیجیتال است. با این کار فشار نزولی از یک گره به بازار وارد شده و با بالا رفتن میزان کوین‌های داخل شبکه قیمت کوین پایین آمده و کمتر کسی اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر می‌کند. آن‌ها می‌توانند علاوه بر کوین‌های فروخته شده خود، دست به خرید ارز دیجیتال دیگر بزنند.

رفتار نهنگ‌ها چه تاثیری در خرید و فروش ارز دیجیتال دارد؟

تصویری از قدرت دارایی

می‌توانند کوین‌های خریداری شده را نگه داشته و تعداد کوین‌های داخل شبکه را کاهش دهند. بنابراین تعداد کوین‌های داخل شبکه از تعداد تقاضای خرید ارز دیجیتال کمتر می‌شود. درنتیجه ارزش کوین‌هایی که به تازگی خریداری کرده‌اند با افزایش قیمت‌ها افزایش می‌یابد و دوباره کاربران برای خرید ارز دیجیتال به صرافی آنلاین ارز دیجیتال هجوم می‌برند. این یک تصویر بسیار ساده از تاثیر نهنگ‌ها بر بازار خرید و فروش ارز دیجیتال است.

نمونه‌هایی از نهنگ‌های بازار خرید و فروش ارز دیجیتال

شبکه بلاک‌چین بیت کوین به پنهان بودن نام کاربران مشهور است. اما دفتر کل بلاک‌چین تمام آدرس‌ها و تراکنش‌ها را پیگیری می‌کند. با کمک دفتر کل شبکه بلاک‌چین می‌توانیم نهنگ‌هایی بازار ارز دیجیتال را قبل از شروع طوفان خرید و فروش ارز دیجیتال شناسایی کنیم. چند مورد احتمالی در ادامه ذکر شده است.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق بیت کوین اولین فرد از نهنگ‌های ارز دیجیتال است. شایعاتی در مورد دارایی‌های ساتوشی ناکاموتو وجود دارد که می‌گوید او بیش از ۱ میلیون بیت کوین دارد. بیت کوین که پادشاه ارزهای دیجیتال است تاثیرات مستقیمی روی سایر ارزهای دیجیتال دارد. می‌توانید تصور کنید فردی با ۱ میلیون بیت کوین، با خرید ارز دیجیتال چقدر خبرساز می‌شود؟ بازار خرید و فروش ارز دیجیتال با این خبرها چقدر نوسان خواهد داشت؟ حجم نقدینگی صرافی ارز دیجیتال در سراسر دنیا چقدر تغییر خواهد کرد؟

بری سیلبرت (Barry Silbert)

بری سیلبرت، مدیر عامل و بنیانگذار گروه ارز دیجیتال CoinDesk، در بیش از ۷۵ کسب و کار مرتبط با بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. منبع کلیدی اخبار بیت کوین، نیز متعلق به گروه ارز دیجیتال CoinDesk است. سیلبرت در حراج دولتی ایالات متحده با دریپر حضور داشت و ظاهراً اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت کوین با حجمی حدود ۴۸۰۰۰ بیت کوین کرده بود.

تیم دریپر (Tim Draper)

تیم دریپر در کمپانی‌های بسیاری سرمایه گذاری کرده است. او همچنین یکی از سرمایه گذاران اولیه بیت کوین بود و اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت کوین با قیمت ۶ دلار و حجمی معادل ۴۲۰۰۰ کوین کرد. تیم آنها را در صرافی ارز دیجیتال Mt Gox نگه داشت. پس از هک شدن Mt Gox، کل دارایی Draper در آن صرافی ارز دیجیتال آنلاین از بین رفت و صرافی مذکور نیز ورشکسته شد.

دراپر در ژوئیه ۲۰۱۴ مجدداً دست به خرید ارز دیجیتال بیت کوین کرد. او ۳۰۰۰۰ کوین از وب سایت بازار سیاه جاده ابریشم (Silk Road) خرید. کوین‌ها متعلق به یک مارشال ایالات متحده بود که ضبط شده بود. با دارایی‌های فعلی خود، او در میان ۱۵ درصد از سرمایه گذاران بیت کوین قرار دارد.

منبع : تحلیل رفتار نهنگ ها در خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه است؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفتار نهنگ‌ها چه تاثیری در خرید و فروش ارز دیجیتال دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *