راه اندازی ویندوز 8.1 به حالت دسکتاپ و بروز رسانی سیستم عامل X Mavericks

ویندوز8

شما می توانید ویندوز 8.1 را به جای اینکه به start screen بروید به طور مستقیم در حالت دسکتاپ راه اندازی کنید.اما چگونه؟

ویندوز8
ویندوز8

شرکت مایکروسافت  به شما این امکان را می دهد تا برای نصب و آغاز به کار ویندوز 8.1 به جای اینکه به محیط بوت بروید مستقیما وارد فضای آشنا و قدیمی دسکتاپ شده و ویندوز را اجرا کنید،اما همانقدر که راه اندازی ویندوز آسان است ، تنظیمات آسان نیست.برای این منظور اگر در محیط دسکتاپ نیستید برای آغاز این کار می توانید سوییچ کنید(یعنی سوییچ کردن به حالت دسکتاپ).

در حالت دسکتاپ ویندوز ،بر روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید.در نوار taskbar و box navigation properties که باز می شود،  زبانه navigation را انتخاب کنید.در محیط “start screen”

checkbox که نزدیک به “when i sign in or close all apps o screen,go to the desktop instead of Start” -یعنی هنگام وارد شدن یا بستن تمام برنامه ها به جای رفتن به start به دسکتاپ برو-را فعال کنید.

برای غیر فعال کردن “charms bar” در ویندوز 8 ، زمانی که منو بالا می آید به منظور تماشای منو در هر زمانی موس را به گوشه بالای سمت راست صفحه نمایش می برید،  می توانید آن را در محیط “Corner navigation” غیر فعال کنید. در این هنگام پس از تغییراتی که در نوار وظیفه و navigation properties box اعمال کردید، گزینه Apply را بزنید و بعد okکنید.

حال این بار زمانی که کامپیوتر را روشن کرده  و با password مایکروسافت وارد می شوید ،باید توجه کنید که حالت دسکتاپ برای شما باز شده و وارد آنجا می شوید.اگر احساس کردید که هنوز به صفحه قدیمی خود در start screen  نیاز دارید ،تنها برروی دکمه start که در پایین گوشه سمت چپ نوار ابزار است را کلیک کنید.

به روز رسانی سیستم عامل x Mavericksimages

آیا تا به حال شده است اخطاری برای شما بیاید که باید سیستم os x mavericks را به روزرسانی کنید،اما ازخود بپرسید که اگر من این سیستم را به روز رسانی کنم تمام برنامه های کاربردی و مهم آن اجرا خواهد شد و به خوبی کار خواهند کرد؟

طبق گزارشات ،آخرین ورژن ونسخه نهایی از سیستم عامل OS X که ملقب به mavericks از محصولات شرکت Apple هفته گذشته منتشرشد.این سیستم جدید برای کاربران مکینتاش که OS X  10.6.8 را اجرا می کنند رایگان است.دانلود این سیستم بیش از 5GB است و در فروشگاههای App mac قابل دسترس.

بیشتر بخوانید  10 ویژگی ویندوز 8

در گذشته ، به روز رسانی سیستم عامل باعث بروز مشکلاتی در برنامه های موجود در کامپیوتر میشد واغلب این مشکلات در روشی بود که سیستم جدید برنامه های قدیمی را کنترل می کرد.crash ها مکرر،رفتارهای نا منظم و بی هدف به چپ و راست یا عدم شروع به کار از علایمی هستند که یک برنامه قدیمی هنگام اجرا در صورت عدم سازگاری برروی یک سیستم عامل جدید نشان می دهد.

اگر به فکر این هستید که سیستم خود را ارتقا دهید،لیستی از برنامه هایی که برای شما وجود آنها مهم هستند تهیه کنید و وب سایت کارخانه تولید کننده را برای هر گونه بروزرسانی mavericks بررسی کنید.(برخی شرکت ها ممکن است اطلاعاتی داشته باشند که برای پشتیبانی از محصول خود یعنی mavericks تعیین کرده اند)سایت Roaring Apps مکانی مناسب برای به دست آوردن اطلاعات ولینک به سایت کارخانه می باشدو جداولی دارد که نشان می دهد کدام برنامه ها با سیستم عامل سازگاری دارند ، چه برنامه هایی با این سیستم کار می کنند و کدام کار نمی کنند.

همچنین باید به منوی Apple رفته و ویژگی های به روز رسانی کردن نرم افزار mac خود را اجرا کنید تا مطمین شوید هر خریدی که از فروشگاه mac Apple کرده اید اخرین ورژن آن در اختیار شما قرار دارد.حداقل حافظه ای که mavericks نیاز دارد 2GB و فضای هاردی که برای این سیستم عامل در دسترس است 8GB می باشد.بنابراین مطمین باشید سیستم mac شما می تواند نیاز شما را برطرف کند.

البته به یاد داشته باشید که قبل از به روز رسانی سیستم عامل Mac از تمام اطلاعات کامپیوتر خود یک back up تهیه کنید، حال شما می توانید با خیال راحت سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید.

[divider]

نسخه نهایی ویندوز 8
نسخه نهایی ویندوز 8
نسخه نهایی ویندوز 8.1
نسخه نهایی ویندوز 8.1
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راه اندازی ویندوز 8.1 به حالت دسکتاپ و بروز رسانی سیستم عامل X Mavericks

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *