انواع خدمات در حوزه سئو را بشناسید تا سرتان کلاه نرود.

انواع خدمات در حوزه سئو را بشناسید تا سرتان کلاه نرود.

 

اگر شما فرد به روزی باشید، به خوبی می‌دانید که امروزه دنیای تبلیغات دستخوش تغییر شده است. امروزه افراد برای هر کاری به اینترنت مراجعه می‌کنند. ساعت‌ها وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند و برای پیدا کردن هر چیزی در ابتدا به فضای وب متوسل می‌شوند. قطعاً اگر کسب و کاری نخواهد یا نتواند خود را با این روند وفق دهد، دیر یا زود باید صحنه را خالی کند.

در این دنیای دیجیتالی، هر چیزی جای خود را دارد؛ شبکه‌های اجتماعی یک طرف و دنیای وب طرف دیگر، در واقع یکی بدون دیگری ناقص است. از این رو مالک یک کسب و کار موفق به خوبی می‌داند که باید علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، حضور فعالی در فضای وب داشته باشد. طراحی یک وب‌سایت شما را به دنیای وب می‌برد، اما متاسفانه به تنهایی باعث دیده شدن شما در این دنیا نمی‌شود. موتورهای جستجو تنها وب‌سایت‌هایی را به رسمیت می‌شناسند که به خوبی سئو شده باشند.

سئو چیست؟

سئو که مخفف بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) است، شامل یک سری اقداماتی است که هدف آنها ارتقای عملکرد سایت براساس استانداردهای موتورهای جستجو است. سئو یک سایت در نهایت باعث افزایش بازدید مخاطبان از آن وب‌سایت می‌شود. گوگل که یکی از معروف‌ترین موتورهای جستجو است در تدوین این استانداردها، رفتار کاربران را مدنظر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر گوگل تنها زمانی رتبه یک وب‌‎سایت را ارتقاء می‌دهد که آن وب‌سایت را برای مخاطبان مفید قلمداد کند.

انواع خدمات در حوزه سئو را بشناسید تا سرتان کلاه نرود.

سئو به دلایل زیادی باعث اعتبار، به رسمیت شناخته شدن و معرفی شما به مخاطبانتان می‌شود. در واقع سئو جزئی کلیدی از یک وب‌سایت موفق است که نقش ویترین کسب و کار شما را بازی می‌کند. اما شما تا چه اندازه با خدمات سئو آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید هر کدام از اصطلاحاتی که شرکت‌های فعال در این حوزه مورد استفاده قرار می‌دهند، چه معنا و مفهومی دارند؟ تعرفه سئو سایت چقدر است؟ و از همه مهمتر، شما بعد از سئو سایت باید منتظر چه نتایجی باشید؟ در ادامه با زبانی ساده به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت. چرا که آشنایی با این مفاهیم، باعث می‌شود شما با دیدی باز و آگاهی کامل یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب را برای سئو سایت خود انتخاب کنید.

مشاوره سئو سایت

شما قبل از هر چیزی، برای ارتقای وب‌سایت خود به مشاوره سئو سایت نیاز دارید. در یک جلسه مشاوره سئو سایت، شما با مجموعه دیجیتال مارکتینگ مورد نظر و کارشناسان سئو آن مجموعه، سر یک میز می‌نشینید و درباره سئو سایت صحبت می‌کنید.

یک کارشناس مجرب از همان ابتدای جلسه سئو با پرسیدن سوالات هدفمند، با کسب و کار شما آشنا می‌شود و مواردی را که نیاز به تحلیل و بررسی دارند مشخص می‌کند. این فرد باید بداند شما چه بودجه‌ای برای سئو وب‌سایت خود کنار گذاشته‌اید.

بعد از اینکه ابعاد وب‌سایت و کسب و کار شما و رقبایتان برای کارشناسان سئو مشخص شد. آنها درباره روش‌های مناسب سئو بحث و تبادل نظر کرده و در نهایت به یک برنامه کلی می‌رسند.

در انتها آنها این برنامه را برای شما تشریح می‌کنند. اگر شما با اصطلاحات و روش‌های رایج سئو آشنایی داشته باشید، جلسه سئو پرباری خواهید داشت و چه بسا بسیار زودتر و با هزینه‌ای کمتر به نتیجه مورد نظر برسید. پس بیایید نگاهی مختصر به رایج‌ترین و پرکاربردترین خدمات سئو بیاندازیم.

خدمات سئو

سئو اقدامات و خدمات مختلفی را در برمی‌گیرد که هر کدام به گونه‌ای مسیر رسیدن وب‌سایت به رتبه‌های بالای گوگل را هموار می‌کنند. از جمله رایج‌ترین خدمات سئو می‌توان به تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، سئو داخلی یا On Page، سئو خارجی یا Off Page، سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری، سئو کلاه سیاه و … اشاره کرد.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است که در آن با روش‌های خاصی، کلماتی که کاربران با استفاده از آنها در اینترنت به جستجو می‌پردازند مشخص می‌شود. در یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما شناسایی شده و رتبه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال فرض کنیم شما یک وب‌سایت فروش کفش دارید، معمولاً افراد کلماتی مانند خرید کفش، خرید کفش ورزشی، نحوه اندازه‌گیری سایز کفش، بهترین نوع کفش پیاده‌روی و عباراتی از این دست را جستجو می‌کنند.

یک موسسه مجرب دیجیتال مارکتینگ این کلمات کلیدی را برای شما پیدا می‌کند، میزان رقابت‌پذیری آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و براساس آنها یک تقویم محتوایی برای شما تهیه می‌‎کند.

تولید محتوای سئو شده

بعد از اینکه کلمات کلیدی مرتبط با وب‌سایت شما تعیین شدند، نوبت به تولید محتوا براساس آنها می‌رسد. تولید محتوا به نوعی، مهمترین بخش از سئو یک وب‌سایت است. در این مرحله باید با خلق محتوای یونیک، هدفمند و سئو شده براساس کلمات کلیدی مورد نظر، مخاطب را به سمت وب‌سایت خود بکشانید. البته محتوا تنها به محتوای متنی اشاره ندارد، بلکه سایر انواع محتوا اعم از عکس، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و امثالهم را نیز شامل می‌شود.

سئو داخلی یا On Page

سئو داخلی مورد دیگری است که در یک جلسه سئو، آن را به کرات می‌شنوید. سئو داخلی شامل مجموعه اقداماتی است که هدف آنها بهینه‌سازی اجزای یک سایت است. در سئو داخلی، هم محتوا و هم کدهای HTML یک سایت بهینه‌سازی می‌شوند. به عنوان مثال در سئو داخلی کلمات کلیدی نقش مهمی دارند، مثلاً عنوان هر صفحه وب‌سایت باید با کلمات کلیدی شروع شود، از کلمات کلیدی مشابهی در متن صفحه استفاده شود و … . در ضمن در سئوی داخلی، افزایش سرعت سایت و لینک‌سازی داخلی نیز بسیار مهم است.

سئو خارجی یا Off Page

سئو خارجی شامل مجموعه اقداماتی است که هدف آنها، هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما است. به عنوان مثال انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت ‌های پر بازدید و معتبر، یکی از راهکارهای سئو خارجی است. در سئو خارجی اقداماتی مانند لینک‌سازی خارجی، ساخت بلک لینک، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و کلاً هر کاری که باعث شود مخاطب از جای دیگری جذب وب‌سایت شما شود، اهمیت دارد.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید یا White Hat شامل مجموعه اقداماتی است که در راستای بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل صورت می‌گیرند و کاملاً با ضوابط و مقررات این موتورها مطابقت دارند. در واقع سئوی کلاه سفید، قانون‌مندترین روش سئو است که رعایت آن باعث می‌شود وب‌سایت شما هیچ گاه توسط گوگل جریمه نشود. اما سئوی کلاه سفید بسیار زمانبر است و نیازمند صبر و شکیبایی است. در واقع تمام اقداماتی که در قالب تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، سئو داخلی یا خارجی انجام می‌شوند در اصل سئو کلاه سفید هستند و کاملاً براساس قوانین گوگل هستند.

انواع خدمات در حوزه سئو را بشناسید تا سرتان کلاه نرود.

سئو کلاه سیاه

در سئو کلاه سیاه، رتبه یک وب‌سایت خیلی سریع در موتورهای جستجو ارتقاء می‌یابد. اما در این میان کاربر اصلاً در نظر گرفته نمی‌شود و در واقع در اینجا از ضعف‌های گوگل در تشخیص صفحات بهتر استفاده می‌شود. از آنجایی که گوگل مرتباً الگوریتم‌های خود را به روز می‌کند و این ضعف‌ها را شناسایی می‌کند، روش‌های سئو کلاه سیاه نیز مرتباً تغییر می‌کنند. هر چند در این جا نتیجه سریعاً به دست می‌آید، اما اگر گوگل متوجه استفاده از این روش‌های غیرقانونی شود، وب‌سایت مربوطه را جریمه یا به اصطلاح پنالتی می‌کند.

آیا تاکنون پیش آمده در جستجوی چیزی وارد وب‌سایتی شده باشید، اما تنها با انبوهی از کلمات مشابه مواجه شده‌اید که در حالت کلی مفهوم خاصی را نمی‌رسانند. این نمونه‌ای از استفاده از سئو کلاه سیاه است که نتیجه‌ای هم برای کاربر در میان ندارد، زیرا شما سریعاً آن صفحه را ترک می‌کنید.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری مابین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد. روش‌های سئو کلاه خاکستری شبیه سئو کلاه سیاه است، اما اگر به درستی اجرا شوند، نه تنها باعث ارتقای سریع‌تر رتبه وب‌سایت می‌شوند، بلکه جریمه گوگل را نیز در پی ندارند. اما اجرای آنها ریسک فراوانی به همراه دارد و مانند راه رفتن بر لبه پرتگاه است.

تعرفه سئو سایت

تعرفه سئو سایت به عوامل مختلفی چون تحلیل وضعیت فعلی وب‌سایت، اهداف شغلی وب‌سایت، وضعیت سایت‌های رقیب، تعداد کلمات کلیدی، تعداد محتوای مورد نیاز و عواملی از این دست بستگی دارد. ما در مجموعه وب‌تب با در نظر گرفتن شرایط شما و کسب و کارتان منصفانه‌ترین قیمت را پیشنهاد می‌دهیم. مشتری‌مداری در مجموعه ما حرف اول و آخر را می‌زند. زیرا ما با تعیین مناسب‌ترین و بهینه‌ترین روش‌ها و استراتژی‌ها، نه تنها هزینه‌های شما را کاهش می‌دهیم، بلکه مسیر شما به سمت رتبه‌های بالای گوگل را کوتاه می‌کنیم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انواع خدمات در حوزه سئو را بشناسید تا سرتان کلاه نرود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *