راهنمای نصب مودم روتر TD-W8961N تی پی لینک

راهنمای نصب مودم روتر TD-W8961N تی پی لینک
یکی از بهترین مدل‌های مودم روتر که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است، مودم  TD-W8961N  است که ساخت شرکت چینی تی پی لینک می‌باشد. برای این که استفاده از اینترنت به راحتی صورت بگیرد و پس از مدتی با مشکلات مختلف مواجه نشوید بهتر است که نصب و راه اندازی تنظیمات مودم TD-W8961N تی پی لینک به دقت انجام بگیرد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا هرچه که لازم است در این باره بدانید، برای شما شرح دهیم. با ما همراه شوید.
برای آشنایی با بهترین مودم های تی پی لینک اینجا کلیک کنید

آشنایی با مودم روتر TD-W8961N تی پی لینک

    این مدل، نوعی مودم روتر ADSL+2 است. مدل‌های ADSL+2 جدیدترین نوع این مودم‌ها هستند که سرعت بالاتری دارند و بر روی بستر کابل‌های مسی فعال می‌شوند. این مودم، برای اتصال با سیم از چهار پورت مدل RJ45 استفاده می‌کند که نام دیگر آن کابل اترنت یا LAN نیز می‌باشد و برای اتصال بی سیم و اتصال به خط تلفن به ترتیب از دو آنتن و یک پورت RJ11 استفاده می‌کند.
    یکی از نکات قوت این مودم این است که از استانداردهای بی سیم سری‌های N پشتیبانی می‌کند که در میان سری‌های مختلف مودم‌ها سریع‌ترین سری به شمار می‌رود.
    در ادامه، مراحل کانفیگ مودم TD-W8961N تی پی لینک را در چند قدم ساده برای شما توضیح خواهیم داد.

راهنمای راه اندازی تنظیمات مودم TD-W8961N تی پی لینک

    برای این که تنطیمات اولیه‌ی مودم خود را انجام دهید، بر اساس مراحل زیر پیش بروید.
1ـ در مرحله‌ی اول، باید با استفاده از آی پی IP 192.168.1.1 به تنظیمات مودم بروید. راه دیگر این است که از آدرس http://tplinkmodem.net برای این کار استفاده کنید و تنظیمات مودم خود را باز کنید.
2ـ در این بخش، سامانه از شما درخواست می‌کند تا به حساب کاربری خود وارد شوید و به اصطلاح log in کنید. User name یا نام کاربری شما و کلمه عبور یا همان password کلمه‌ی admin است. پس از وارد کردن آن گزینه‌ی log in را انتخاب کنید.
    نکته: در صورتی که پنجره‌ی نام کاربری و رمز عبور برای شما نمایش داده نشده است این احتمال وجود دارد که پروکسی شما هنوز متصل باشد و لازم است پیش از ادامه‌ی راه اندازی تنظیمات مودم TD-W8961N تی پی لینک آن را از ظریق تنظیمات internet option و LAN setting در مرورگر خود قطع کنید.
3ـ در قدم بعدی، روی گزینه‌ی quick start بزنید و run wizard را انتخاب کنید. پس از آن با استفاده از گزینه‌ی next به صفحه‌ی بعد بروید تا موقعیت مکانی و زمانی خود را انتخاب کنید.
4ـ در بخش time zone شهر خود را مشخص کنید و برای بار دیگر با استفاده از گزینه‌ی next به مرحله‌ی بعد بروید.
5ـ این مرحله از راه اندازی تنظیمات مودم TD-W8961N تی پی لینک ممکن است گیج کننده به نظر برسد بنابراین در انجام آن دقت کنید. در بخش country یا کشور، ایران را انتخاب کنید. در بخش ISP باید به دنبال نام شرکت اپراتور اینترنت خود باشید، البته اگر اسم آن را پیدا نکردید می‌توانید گزینه‌ی others را انتخاب کنید. ISP connection type در واقع به نوع اتصال اینترنت شما اشاره دارد که در این بخش باید به دنبال عبارت PPPOE بگردید که به معنای Point-to-Point Protocol Over Ethernet است و به پروتکل‌ها و استانداردهای مربوط به اینترنت مربوط است. پس از این مرحله، لازم است تا با توجه به اطلاعاتی که توسط شرکت اپراتور اینترنت شما ارائه شده است، ارقام مربوط به VPI و VCI را وارد کنید که دو فاکتور برای کمک به ارسال داده‌ها از طریق ISP می‌باشند. با وجود این که ملاک اصلی برای دانستن این ارقام اطلاعات پیش فرض شرکت شما است اما در اکثر مواقع، رقم VPI برابر با 0 و رقم VCI برابر با 35 است. در بخش آخر این قسمت نیز باید نوع ارتباط یا conncetion type خود را انتخاب کنید که PPPoE LLC است.
6ـ در این مرحله از راه اندازی تنظیمات مودم TD-W8961N تی پی لینک باید به سراغ تنظیمات شبکه‌ی بی سیم بروید. برای این کار، در پنجره‌ی باز شده، به دنبال قسمت SSID بگردید تا نام WIFI خود را مشخص کنید. بخش authentication type مربوط به تنظیمات بخش امنیت است و لازم است روی حالت WPA2-PSK قرار داده شود.
7ـ برای قسمت رمزنگاری یا encryption حالت TKIP/AES را قرار دهید. برای این که برای شبکه‌ی خود رمز انتخاب کنید به قسمت Pre-shared key بروید و رمز مورد نظر خود را وارد کنید. این رمز باید بین 8 تا 63 رقم باشد و در زمانی که قصد دارید با لوازم دیگری به اینترنت وصل شوید به کار می‌آید. سپس، با استفاده از گزینه‌ی next به صفحه‌ی بعد بروید تا تمام تنظیمات وارد شده را ذخیره کنید. گزینه‌ی save را انتخاب کنید و پس از تایید ذخیره خارج شوید. حالا کار کانفیگ مودم TD-W8961N تی پی لینک را با موفقیت به پایان رسانده‌اید.
    پس از پایان این مراحل، پنجره را ببندید و خارج شوید. در این بخش چراغ‌های مودم کاملا روشن می‌شوند و لازم است پیش از استفاده از اینترنت، یک بار مودم را به مدت دو دقیقه خاموش کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید.
راهنمای نصب مودم روتر TD-W8961N تی پی لینک
    با استفاده از این هفت مرحله می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی کار راه اندازی تنظیمات مودم TD-W8961N  تی پی لینک خود را انجام دهید. در صورت بروز هر گونه مشکل بهتر است تا این پروسه را دوباره انجام دهید. از توجه شما سپاسگزاریم.
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای نصب مودم روتر TD-W8961N تی پی لینک

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    ممنون از توضیح کامل شما بنده میخوام کنترل والدین در مودم td-w8961nرا فعال کنم ولی گزینه ای با این عنوان پیدا نمی کنم لطفا راهنمایی کنید تا دسترسی بچه هام به اینترنت در ساعتی که بنده تعیین می کنم باشه.با تشکر.