علت زود اتومات کردن یخچال فریزر چیست؟

علت زود اتومات کردن یخچال فریزر چیست؟

هر یخچال طبق یک دمای تظیم شده در مدت زمان معین شروع به کار می کند و یخچال را در آن مدت به دمای تنظیم شده می رساند به عنوان مثال اگر در مدت ۴۵ دقیقه موتور یخچال کار میکند باید یک تایم ۱۵ دقیقه ای استراحت داشته باشد و بعد گذشت آن زمان دوباره شروع به فعالیت کند اگر قبل تایم ذکر شده شروع به کار کند می گوییم زود اتومات کردن یخچال که در اینصورت شما باید به کسانی که تعمیرات یخچال  انجام می دهند، تماس بگیرید.

یخچال هر چند دقیقه یکبار اتومات می کند؟

برای آنکه بدانید یخچال هر چند دقیقه یکبار اتومات می کند و جهت پیدا کردن مشکل زود اتومات کردن یخچال، در مرحله اول باید دقت کنید که یخچال شما مکانیکی (ترموستات دارد) یا الکترونیکی است(سنسور محیطی دارد). بیشتر مشکلات یخچال ناشی از سوختن فیوزها است ، یخچال شما چه فیوز داشته باشد و چه مدارشکن، ممکن است مشکلات الکتریکی داشته باشد.

 

فیوزهای تعبیه شده یخچال را از داغ شدن بیش از حد یا پاره شدن سیم برق اصلی که وارد خانه شما می شود محافظت می کند. متأسفانه یک فیوز سوخته یا فیوزی که مدام می‌سوزد، اجازه نمی‌دهد یخچال شما روشن بماند و برای تنظیم مجدد باید بریکر را روشن و خاموش کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که او دیگر کار نخواهد کرد.

 

بریکرها به مرور زمان خراب می شوند و آنها ممکن است آسیب ببینند یا برق کافی را به یخچال نرسانند، حتی اگر مشکل دیگری وجود نداشته باشد، باید در تعمیر یخچال، بقیه قطعات چک کرد.

علت زود اتومات کردن یخچال فریزر چیست؟

یخچال چند دقیقه یکبار باید اتومات کند؟

یخچال بنا به برند و طرح آن در یک بازه زمانی روشن و در یک بازه زمانی خاموش می شود در حالت معمول ۳۰ دقیقه روشن و ۱۵ دقیقه خاموش است.اگر بخواهیم این موضوع را ساده تر توضیح دهیم تصور کنید دمای یخچال را روی 14 درجه سانتیگراد تنظیم کرده اید در این شرایط ترموستات به موتور یخچال دستور داده است تا دمای یخچال را به 14 درجه سانتیگراد برساند.

البته در صورت خراب نبودن ترموستات، یخچال پس از رسیدن به دمای 14 درجه باید کمپرسور را قطع و دما ثابت باشد، اما اگر مشکلی در این فرآیند وجود داشته باشد و یکی از این فعالیت ها انجام نشود، در تعمیر یخچال، می گوییم اتومات نمی کند.

در اکثر مواقع خرابی ترموستات می تواند یکی از رایج ترین و مهم ترین دلایل عدم کارکرد خودکار یخچال باشد. در صورت دیر اتومات شدن و یا یکسره کار کردن موتور یخچال به مرور زمان به قطعات یخچال فشار وارد می شود و همین منجر به خرابی یخچال می شود که افزایش هزینه تعمیرات را برای شما به همراه دارد.

بررسی دلایل اتومات نکردن یخچال و فریزر

دو دلیل ساده در بالا را نام بردیم که در صورت خراب شدن آن با تعویض آن ها یخچال کار می کند ولی مواردی هم است که باید خیلی دقیق یخچال را چک کرد در غیر اینصورت یخچال احتمال یکسره شدن و در نهایت سوختن دارد.در مطالب زیر به برخی از رایج ترین دلایل اتومات نکردن یخچال فریزر در برنامه تعمیر یخچال، می پردازیم.

وجود نشتی در گاز یخچال

در یخچال های قدیم اگر شاهد برفک در فریزر بودید ، یخچال را از برق بکشید و بعد آب شدن برفک ها آن را دوباره به برق بزنید اگر یخچال مثل قبل سرد کرد یعنی سالم است در غیر اینصورت احتمال زیاد مشکل گاز است. یخچال فریزرهای دیفراست جدید یک صفحه ای به اسم سرما دارند که در انتهای یخچال قرار دارد اگر آن قسمت برفک یا آب دیدید گاز یخچال نشتی دارد.

یخچال‌های نوفراست به دلیل پیشرفته و قدرت بالا کمتر نشتی گاز می کنند.

 

کثیف بودن لوله‌های کندانسور علت اتومات نکردن یخچال

از جمله مواردی که در تعمیر یخچال بررسی می شود بخش کندانسور است. لوله های کندانسور وظیفه گردش هوا برای خنک سازی  یخچال را بر عهده دارند و در صورت کثیفی یا گرفتگی به شکل رسوبات در این لوله ها و موجب عدم اتومات کار کردن یخچال می شود می شود که در صورت نیاز باید لوله ها را تمیز کنید.

خرابی تایمر دیفراست

تایمر دیفراست زمان یخ زدایی یا برفک زدایی را در یخچال تنظیم می کند. در صورت که خراب شود یخچال برفم بسته و عبور گردش هوا در یخچال غیرممکن می شود و در نهایت باعث خرابی می شود.

 ضعیف شدن موتور یخچال فریزر

اگر صدای موتور یخچال بالارفت و متوجه شدید که تغیری در یخچال رخ داده فورا با یک تعمیرکار بخچال تماس گرفته و از او بخواهید زود تعمیر یخچال را انجام دهد

نکات دیگری مانند (فرسودگی لاستیک درب علت اتومات نکردن یخچال) و (خرابی موتور فن کندانسور علت اتومات نکردن یخچال) (خرابی فن اواپراتور علت اتومات نکردن یخچال) و… وجود دارد که در سایت کاردون دقیق تر به آن پرداخته ایم.

تعمیر یخچال در منزل با کاردون

وب سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون((kardoon.ir، خدماتی همچون تعمیر یخچال در منزل، حمل و نصب لوازم خانگی، تمدید گارانتی یخچال را به شما مشتریان عزیر در شهر تهران ارائه می دهد که در آینده این شرکت قصد دارد در تمامی شهر های کشور خدمات ارائه دهد، اگر تعمیر دستگاه یخچال شما توسط تیم کاردون انجام شود، ضمانت سه ماهه به شما می دهد و در صورت خرابی مجدد یخچال در این سه ماه تا 6 ماه گارانتی تمام قطعات تعویض شده تا ۶ ماه گارانتی دارند.

  • سرويس دوره ای
  • شارژ گاز
  • تعويض شيربرقی
  • رفع نشتی
  • تعویض هیتر اواپراتور
  • تعویض رله اورلود و خازن
  • تعویض ترموستات
  • تعويض موتور مقسم
  • تعویض سنسور دیفراست
  • تعویض آبسردکن
  • تعويض برد
  • تعویض کمپرسور

این خدمات تعمیر یخچال با هزینه های به صرفه برای شما انجام می شود برای مشاهده قیمت هر نوع خدمات وارد وب سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون (kardoon.ir) شوید.

نتیجه گیری

اگر متوجه شدید یخچال به صورت یکسره کار می کند نکاتی که در بالا گفته شد را چک کنید و در صورت نیاز تعمیز یخچال به یک نفر کاربلد مانند کاردون که ضمانت در تعمیر یخچال بدهد تماس بگیرید، در صورت مشاهده صدای بالای یخچال آن را خاموش کنید تا به موتور آسیبی نرسد اگر به موارد گفته شده توجه کنید زود متوجه ایراد یخچال خواهید شد. در صورت تمایل می توانید از وب سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون کمک بگیرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : علت زود اتومات کردن یخچال فریزر چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *