دوربین آنر 9 زیر ذره بین

دوربین آنر 9

آنر 9 یکی از زیباترین و بهترین پرچمداران کمپانی آنر می باشد که اخیرا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و با وجود ظاهر شکیل این گوشی، یکی از بهترین ها به حساب می آید. یکی از جذابیت های این گوشی در دوربین فوق العاده ی آن می باشد. کمپانی آنر به منظور بهبود میزان حساسیت دوربین آنر 9 نسبت به نور از دو سنسور 12 مگاپیکسلی RGB و سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید (مونو کروم) استفاده کرده است که هر کدام دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 می باشند.

در کنار لنز دوگانه ی این گوشی یک فلش LED دوگانه و ماژول فوکوس لیزری مشاهده می شود. به گفته ی مهندسین طراح دوربین این گوشی به کارگیری سنسور مونو کروم در آن سبب می گردد که میزان جذب نور افزایش یافته و در نتیجه بهتر از سنسورهای عادی عمل نماید. تفاوتی که میان دوربین آنر 9 با گوشی های P10 و Mate 9 هوآوی وجود دارد در این است که تنها از برند لایکا در کنار دوربین چیزی مشاهده نمی کنید! ولی به طور کلی مجموعه ی فناوری به کار رفته در دوربین آنر 9 با دوربین گوشی های هوآوی پی 10 و میت 9 یکسان می باشد.

آنر 9 به صورت پیش فرض در ابتدا با کیفیت 12 مگاپیکسل عکسبرداری می نماید ولی اگر می خواهید عکس هایی با رزولوشن 20 مگاپیکسلی ثبت نمایید، می توانید از طریق منوی تنظیمات دوربین رزولوشن را به 20 مگاپیکسل تغییر دهید و در این حالت در زمان عکس برداری از سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده شده و سنسور 12 مگاپیکسلی این گوشی برای تطابق و ترکیب داده های سیاه سفید فعالیت می نماید.

کمپانی آنر در دوربین آنر 9 از قابلیت های متفاوتی استفاده کرده است که با سوایپ به چپ این گوشی در اپلیکیشن دوربین آن می توانید لیست قابلیت های آن را مشاهده نمایید. این قابلیت ها شامل عکاسی حرفه ای ( کنترل پارامترهایی نظیر سرعت شاتر، نوع فوکوس، ایزو و وایت بالانس)، عکسبرداری اتوماتیک، فیلم برداری حرفه ای و اتوماتیک ( امکان تنظیم اکسپوژر و وایت بالانس) با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه، امکان عکس برداری مونو کروم به صورت خودکار، قابلیت HDR و Slow Motion (فول اچ دی با سرعت 120 فریم بر ثانیه) و قابلیت عکسبرداری پاناروما می باشند.

چند قابلیت فرعی دیگر که در دوربین آنر 9 مشاهده شده است شامل Night Shot به منظور عکسبرداری بهتر در شب، قابلیت Light Painting به منظور ثبت بهتر پرتوهای نور در عکس برداری و آثار هنری و ویژگی 3D Creator برای ایجاد یک حالت سه بعدی در تصویر صورت اشخاص می باشد. این کمپانی چینی قابلیت هایی نظیر ثبت تصاویر پرتره با بهره گیری از افکت بوکه، استفاده از حالت دیافراگم Wide برای تغییر محل فوکوس خودکار تصاویر پس از عکس برداری را نیز به این گوشی افزوده اند.

در تصاویر گرفته شده با دوربین آنر 9 در طول روز نشان داده است که امکان عکسبرداری این گوشی هوشمند در شرایط نوری مناسب جزئیات بسیار بالایی را نمایش می دهد و رنگ ها در آن بسیار نزدیک به واقعیت می باشند. اما یکی از موضعاتی که در دوربین یک گوشی مطرح می باشد، میزان کیفیت عکس برداری دوربین آن در محلی است که میزان اختلاف شدت نور بسیار بالاست؛ در این حالت قابلیت HDR آنر 9 چندان عملکرد قابل اطمینانی را از خود به نمایش نگذاشته است و دچار یک خطای فاحش در این زمینه گردیده است.

بیشتر بخوانید  مقایسه ی اسمارت فونهای دارای بهترین کیفیت دوربین

عکس برداری با دوربین این گوشی در نورکم و در طول شب مطلوب ارزیابی شد اما اگر از سه پایه استفاده نمایید! زیرا در آنر 9 از لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده نشده و تنها دارای لرزشگیر الکترونیکی (EIS) به منظور فیلمبرداری در تاریکی استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد که دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و در شرایط نوری مناسب می تواند تصاویری بسیار با کیفیت و زیبا را ثبت نماید. این کمپانی چینی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از قابلیت بوکه و عکسبرداری پرتره استفاده کرده است ولی آنقدرها که باید، قابل اطمینان نیست.

یکی از ویژگی هایی که در دوربین های لایکا (Leica) وجود دارد حالت های اختصاصی فیلمبرداری Vivid و Smooth می باشد که اکنون از این قابلیت ها در آنر 9 خبری نیست و تنها این برند مختص محصولات سری P کمپانی هوآوی می باشد. شایان ذکر است که سنسور تله فوتو در دوربین این گوشی مشاهده نمی شود ولی افکت بوکه جایگزین این سنسور شده است که در محصولات بالا رده ی اپل نظیر آیفون 7 پلاس موجود می باشد.

یکی از ویژگی های جذابی که در دوربین آنر 9 استفاده شده است، ویژگی Live Photos می باشد که کاربر به لطف این قابلیت پیش از لمس دکمه ی شاتر دوربین این گوشی یک ویدئوی سه ثانیه ای ضبط می گردد که برای مشاهده ی آن باید چند ثانیه دست خود را بر روی تصویر ثبت شده نگه دارید تا بتوانید ویدئوی 3 ثانیه ای ضبط شده را مشاهده نمایید.

از لحاظ رابط کاربری، عادت کردن به آن کمی دشوار می باشد زیرا دو بخش در سمت چپ و راست صفحه ی اصلی دوربین قرار گرفته اند که در سمت چپ بخش انتخاب حالت عکاسی قرار گرفته و در سمت راست منوی مربوط به تنظیمات دوربین قرار دارد و کاربر نمی تواند تنها با یک لمس ساده تعداد گزینه های پیش فرض این بخش را اضافه نماید و حتما باید بعد از لمس آن هارا تا نیمه ی نمایشگر بکشد.

یکی از آپشن هایی که کمپانی آنر از آن استفاده نکرده است امکان قرار دادن میان بر سریع به عکسبرداری سیاه و سفید می باشد و برای این کار کاربر باید حتما از قسمت چپ صفحه ی اصلی دوربین استفاده نماید.

اگر معایب جزئی دوربین این گوشی هوشمند را نادیده بگیریم به طور کلی دارای عملکرد آن مطلوب گزارش شده و نتایج رضایت بخشی را به نشان می دهد و به طور کلی می توانیم به عنوان یکی از انتخابات مناسب برای کاربران در زمینه ی عکسبرداری پیشنهاد نماییم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دوربین آنر 9 زیر ذره بین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *