از دسترس خارج کردن آیفون و آیپد از کودکان

آیفون و آیپد این دو وسیله ساخت شرکت اپل یک امکانی به شما می دهد که به کمک آن استفاده کودکان از این وسایل را کنترل کنید که به کمک آن استفاده از اپ های مختلف را برای آنها قدغن یا کلا استفاده از آیفون و آیپد را ممنوع کنید. در این جا راه هایی آموزش داده می شود که چگونه این کارها را انجام دهید.

ipad-kids-parental-controls

برنامه Guide access به شما امکان می دهد که استفاده از یک اپ به خصوصی را محدود کنید برای مثال وقتی که می خواهید از آیپد به عنوان برنامه آموزش استفاده کنید می توان برنامه های بازی را غیر فعال کرد و وقتی که کار شما با آموزش آیپد تمام شد با زدن یک پین رمز آن را به حالت عادی برگردانید.

برای اینکار به تنظیمات بروید و تنظیمات اپلیکیشن را باز کنید و به مسیر General > accessibility > Guide access بروید.

enable-guided-access-settings

برای فعال کردن Guide access برنامه ای که میخواهید آن را قفل کنید را باز کنید ، سه بار دکمه Home را فشار دهید و برنامه Guide access اجرا می شود. برای مثال می توانید کلا صفحه تاچ را غیر فعال کنید یا تاچ کردن را در برنامه مورد نظر ببندید.

اگر سعی دارید که با تاچ کردن از برنامه خارج شوید پیغام این که این برنامه فعال شده است روی صفحه پدیدار می شود . سه بار روی دکمه Home فشار دهید و محلی برای نوشتن پین عبور که قبلا وارد کرده اید نشان می دهد که با وارد کردن آن از محیط قفل بودن خارج می شود.

شما بعضی مواقع می خواهید که کودکان را از نصب برنامه ای یا استفاده از برنامه خاصی یا حتی غیر فعال کردن برنامه ای آیپد را از کودکان غیر فعال کنید از برنامه Restrictions میتوان استفاده کرد . برای تنظیم این برنامه ، تنظیمات برنامه های را باز کنید به مسیر General > Restriction بروید و آن را فعال کنید.

ipad-enable-restrictions

همان طور که در تصویر مشخص است تنظیمات زیادی دارد و حتی می توانید نحوه دسترسی به اینترنت و سایت های مختلف را زیر نظر داشته باشید.

برای مثال یکی از این تنظیمات این است که می توان با وارد کردن سن کودک خود ، خود به خود برنامه تنظیمات لازم را درست می کند و فعال می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش تغییر نمایش اعلان قفل صفحه در آیفون

ipad-app-age-ratings

این ها تنها یکی از کمترین راه های ممکن برای کنترل کردن کودکان خودتان از فناوری های جدید است و برنامه های زیادی در این زمینه در اپ استور اپل موجود است که با جستجویی ساده می توان از آنها نیز استفاده کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از دسترس خارج کردن آیفون و آیپد از کودکان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *