دلیل کندی اینترنت و رفع آن

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

شاید بارها از خود پرسیده باشید که چرا اینترنت من اینقدر کند است؟ برای رفع آن چه می توانم انجام دهم؟

خطاهای پیکربندی روتر پهن باند ، تداخل بی سیم یا هر یک از چندین مشکل فنی دیگر بر سرعت و ثبات اتصال به اینترنت تأثیر منفی می گذارد. قبل از دست یابی به پشتیبانی فنی ،سعی کنید علل کند بودن اتصال اینترنت خود را تشخیص داده و برطرف کنید.

رفع کندی سرعت اینترنت

همانطور که در بالا گفته شد کند بودن سرعت اینترنت می تواند دلایل زیادی داشته باشد که حتما شما را کلافه می کند و شما را به این واداشته که بفهمید دلیل اصلی کاهش سرعت اینترنت  در شبکه شما چیست. ما در ادامه این دلایل و راه حل های رفع آن را توضیح می دهیم

توقف برنامه های که در پس زمینه پهنای باند را متوقف می کنند

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

برخی از برنامه های کاربردی نرم افزاری مانند Windows Update و دیگر نرم افزارهای بروزرسانی ، فرایندهای پس زمینه ای را که در پشت برنامه های دیگر پنهان شده اند یا در سیستم به حداقل رسانده اند ، اجرا می کنند ، جایی که منابع شبکه را بی سر و صدا مصرف می کنند. این برنامه ها برای انجام کارهای مفید طراحی شده اند و نباید از دستگاه حذف شوند.

بازی ها و سایر برنامه هایی که با ویدئو کار می کنند به پهنای باند قابل توجهی نیاز دارند. هنگامی که آنها در حال اجرا هستند ، پهنای باند موجود برای سایر برنامه ها را محدود می کنند. هنگام عیب یابی شبکه کم سرعت رایانه خود را از نظر فعالیت شبکه در پس زمینه بررسی کنید.

سایر فعالیت های شبکه می تواند بر پهنای باند کلی تأثیر بگذارد. یک تلویزیون هوشمند که فیلم ها را پخش می کند ، یک دوربین که به طور مداوم ویدیوهای HD را پخش می کند و بلندگوهای هوشمند پخش موسیقی می توانند شبکه را کند کنند.

بسیاری از بازی ها بارگیری هایی را اجرا می کنند که بازی را بدون دخالت یا تأیید اضافی نصب می کنند. اگر سرعت بارگیری شما ناگهان کند به نظر می رسد ، متوجه شوید که بازی مورد علاقه شما در حال بارگیری چند گیگابایت فایل پچ است یا خیر.

از تداخل سیگنالی که سرعت اینترنت شما را کند می کند خودداری کنید

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

Wi-Fi و انواع دیگر اتصالات بی سیم اغلب به دلیل تداخل سیگنال عملکرد ضعیفی دارند ، که به رایانه ها نیاز دارد تا پیام ها را برای غلبه بر همپوشانی سیگنال مجدداً ارسال کنند.

لوازم خانگی و شبکه های بی سیم همسایه های شما می توانند با رایانه شما تداخل داشته باشند. مکان روتر خود را برای عملکرد بهتر تغییر دهید و شماره کانال Wi-Fi خود را تغییر دهید. به طور کلی ، هرچه دستگاه شما به روتر نزدیکتر باشد ، اتصال Wi-Fi بهتر است.

برای تأیید اینکه آیا تداخل بی سیم دلیل کند شدن اتصال به اینترنت است ، یک رایانه را به Wi-Fi وصل کنید تا میزان عملکرد آن را اندازه گیری کنید. سپس، همان کامپیوتر را به شبکه سیمی متصل کرده و هرگونه تغییر در عملکرد را یادداشت کنید.

اگر کابل امکان اتصال بهتری را می دهد، مشکل می تواند در اتصال بی سیم باشد. به جای جابجایی روتر، راه اندازی شبکه مش یا تکرار کننده سیگنال که سیگنال را دریافت می کند و مجددا آن را انتقال می دهد، را امتحان کنید.

اجسام بزرگ و متراکم مانند شومینه ها سیگنال های Wi-Fi را بیشتر از دیوارها مسدود می کنند. یک دستگاه که نزدیک به روتر است، اما توسط یک مانع مسدود شده است، ممکن است با موفقیت متصل نشود.

مطمئن شوید مسیریاب (روتر) و سایر تجهیزات شبکه شما کار می کند

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

هنگامی که روترها ، مودم ها یا کابل ها خراب می شوند ، از سرعت ترافیک شبکه به درستی پشتیبانی نمی کنند. برخی اشکالات فنی در تجهیزات شبکه بر عملکرد تأثیر منفی می گذارد ، حتی اگر هنوز بتوان اتصالات برقرار کرد.

بیشتر بخوانید  چطور می تونیم سرعت اینترنت مون رو افزایش بدیم؟

برای عیب یابی تجهیزات معیوب ، در حالی که با پیکربندی های مختلف آزمایش می کنید ، تجهیزات خود را موقتاً مرتب کرده و مجدداً پیکربندی کنید. به طور سیستماتیک روتر را دور بزنید ، کابل ها را عوض کنید و با چندین دستگاه آزمایش کنید تا عملکرد کند را در یک جزء خاص سیستم جدا کنید. سپس ، تصمیم بگیرید که آیا می توان آن را ارتقا ، تعمیر یا جایگزین کرد.

مراقب کرم ها و سایر بدافزارها باشید

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

کرم اینترنتی یک نرم افزار مخرب است که از طریق شبکه های کامپیوتری از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می شود. اگر هر یک از رایانه های شما توسط یک کرم اینترنتی یا بدافزار دیگر آلوده شوند ، ممکن است خود به خود ترافیک شبکه را بدون اطلاع شما ایجاد کرده و باعث کندی اتصال اینترنت شما شوند. به طور مرتب ویروس ها و سایر بدافزارها را اسکن کنید. برای ضبط و حذف کرم ها و بدافزارها ، نرم افزار ضد ویروس را به روز نگه دارید.

 

برای سرعت بخشیدن به اتصال ، تنظیمات روتر خود را بررسی کنید

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

 

روتر باند پهن به عنوان قطب اصلی یک شبکه ، در صورت پیکربندی نادرست می تواند مسئول کند شدن اتصالات اینترنتی باشد. به عنوان مثال ، تنظیم نادرست MTU (تنظیم درست آن موجب سرعت اتصال را افزایش می دهد ) روتر منجر به مشکلات عملکردی می شود اگر بیش از حد زیاد یا خیلی پایین تنظیم شده باشد.

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات روتر شما با مستندات سازنده و توصیه های ارائه دهنده خدمات اینترنت شما مطابقت دارد.

هر تغییری که در پیکربندی روتر ایجاد می کنید ثبت کنید تا بعداً در صورت لزوم آنها را واگرد کنید.

بررسی کنید آیا سرعت شبکه شما کند است یا خیر

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

گاهی اوقات آزمایشات سرعت را برای بررسی کیفیت اتصال به اینترنت انجام دهید. این آزمایشات نشان می دهد که آیا اتصال خروجی رایانه محلی شما مختل شده است یا خیر. اگر در آزمایش سرعت از عملکرد مناسبی برخوردار شوید اما اتصال رایانه شما هنوز کند به نظر می رسد، ممکن است مشکل در رایانه شما باشد (به عنوان مثال،دفعات بارگیری فعال یا استفاده از حافظه ، دیسک یا CPU در دستگاه خود را به حداکثر رسانده اید).

اگر رایانه شما بیش از 80 درصد برای حافظه سیستم ، ورودی/خروجی دیسک یا CPU استفاده می کند ، ممکن است کامپیوتر در حفظ عملکرد مطلوب مشکل داشته باشد. سرعت شبکه کاهش می یابد نه به این دلیل که شبکه مشکل دارد، بلکه به دلیل اضافه شدن بار ترافیکی رایانه است.

برای بررسی میزان استفاده نسبی از منابع برای تعیین اینکه  componentمولفه دیگری بر عملکرد شبکه در ویندوز 10 تأثیر می گذارد یا خیر، روی دکمه Start راست کلیک کرده ، Task Manager را انتخاب کرده و Performance را انتخاب کنید ومشاهده کنید ببینید کدام عملکردها فعال می باشد که می توانید آن ها را متوقف کنید. در رایانه لینوکس، از دستور top استفاده کنید. در مک ، Activity Monitor را باز کنید.

تماس با ارائه دهنده خدمات اینترنت

دلیل کندی اینترنت و رفع آن

سرعت اینترنت در نهایت به ارائه دهنده خدمات بستگی دارد. ISP یا همان ارائه دهنده خدمات شما ممکن است پیکربندی شبکه خود را تغییر دهد یا دچار مشکلات فنی شود که ناخواسته باعث می شود اتصال اینترنت شما به کندی اجرا شود. ISP ها همچنین ممکن است فیلترها یا کنترل هایی را روی شبکه نصب کنند که عملکرد شبکه شما را کاهش می دهد. در صورت مشکوک بودن مسئول اتصال به اینترنت شما ، دریغ نکنید که با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

انواع مختلف اتصالات اینترنتی سودهای متفاوتی را ارائه می دهد. اگر اتصال DSL دارید و در طول اوج عصر و آخر هفته کندی را تجربه می کنید ، ممکن است بسیاری از همسایه های شما به شما متصل و از اتصال شما استفاده کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلیل کندی اینترنت و رفع آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *