دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

چراغ چک

یکی از نگرانی های راننده ها این است که چراغ چک (Check) خودروشان روشن شود، چه کاری باید بکنند و دلیل این روشن شدن چراغ چک چیست؟ اما باید بگوییم که این اخطار بسیار کلی است ودلیل نمی شود که حتما پس از مشاهده ی این چراغ در پشت کیلومتر خودروتان سریعا خودرو را متوقف کرده و به تعمیرگاه نشان بدهید زیرا اگر بدانید که چه دلایل بی ربط و نامعقولی دارد قطعا به این گفته ی ما پی خواهید برد. در ادامه برایتان چند دلیل رایج روشن شدن این چراغ را شرح خواهیم داد.

سنسور اکسیژن

یکی از رایج ترین دلایل روشن شدن چراغ چک اتومبیل، سنسور اکسیژن می باشد که در مقایسه با سایر موارد هزینه ی کمتری دارد ولی اگر هزینه ی آن را در نظر نگیریم خرابی این سنسور می تواند سبب بهم ریختن سیستم ECU خودرو شود به صورتی که تا 40 درصد میزان مصرف سوخت خودرو شما را افزایش دهد.

چراغ چک

کاتالیزور

یکی دیگر از رایج ترین دلایل روشن شدن چراغ چک، خرابی کاتالیزور می باشد که هزینه ی قابل توجهی برای افراد دارد. اگر از هزینه ی بالای تعویض آن صرف نظر کنیم، تعویض کاتالیزور بسیار زمان بر و تکان دهنده می باشد، بخصوص برای خودروهای لوکس و مدرن؛ پس در این شرایط از اینکه خودروی لوکس خریداری کرده اید صرف نظر کرده و به موقع شمع های خودرویتان را تعویض کنید، زیرا در غیر این صورت منجر به خرابی هر چه سریعتر کاتالیزور خودرویتان خواهید شد.

چراغ چک

درپوش باک

شاید برایتان کمی مسخره به نظر برسد ولی اگر درپوش باک شما به خوبی بسته نشود، چراغ چک پشت آمپرتان روشن خواهد شد. شاید برایتان این مسئله پیش آمده باشد که وقتی از پمپ بنزین خارج می شوید، چراغ چک خودرویتان روشن شده باشد، تنها راه حل آن محکم کردن درپوش پاک می باشد، اگر مشکل همچنان برطرف نشد، در پوش باک خودرویتان را تعویض نمایید.

چراغ چک

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *