در زمان افتادن گوشی در آب چه اقداماتی را باید انجام بدهیم؟

افتادن گوشی در آب

در زمان افتادن گوشی در آب چه اقداماتی را باید انجام بدهیم؟یکی از رایج ترین و بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کدام از ما رخ دهد افتادن گوشیمان در آب است . حالا فرض کنید در حال سلفی گرفتن در کنار حوض آبی هستید که متاسفانه گوشیتان در آب می افتد. آیا برای همیشه باید با آن گوشی خداحافظی کرد؟ آیا می توانید گوشیتان را نجات دهید؟ چه اقداماتی لازم است که سریعا انجام بدهیم ؟

این روزها گوشی های زیادی تولید می شوند که بسیار تبلیغ ضد آب بودن آنها جلب توجه می کند. جالب است بدانید قابلیت ضد آب بودن در گوشیهای متعددی مانند سری گلکسی اکتیو سامسونگ و انواع محصولات CAT و همچنین اسمارت فون های که کاورهای بسیار ضخمیمی دارند ، بسیار خوب عمل کرده است . در مورد این گوشی ها می توانید با خیال راحت عکس برداری کنید و سلفی بگیرید و نگران افتادن گوشیتان در آب نباشید.

حالا فرض کنید مدل گوشی ما قابلیت ضد آب ندارد و زمانی که آب به گوشی برسد موجب آسیب آن می شود . راهکارهای متنوعی در مواجه با این مشکل وجود دارد که می توانیم به صورت خلاصه آنها را بیان کنیم .

1)سریعا گوشی خود را از آب خارج کنیم

2)فورا آن را خاموش نماییم

3)باتری گوشی و مواردی که در پشت گوشی قابل جدا شدن هستند را خارج کنیم ( احتمال سوختن باتری در چنین شرایطی زیاد است پس اگر گوشیتان روشن نشد فکر کنید گوشیتان به صورت کامل سوخته است).

4) خارج کردن سیم کارت را فراموش نکنید . ( البته ممکن است سوختن سیم کارت برای ما هزینه ی زیادی نداشته باشد اما مستلزم وقت و هزینه اضافی است).

5)با یک پارچه ترجیحا کتانی و دستمال اجزای جدا شده را خشک نماییم

افتادن گوشی در آبچه اقداماتی را نباید انجام بدهیم

هیچ گاه برای خشک کردن گوشی از شوفاژ استفاده نکنیم یا به هیچ عنوان از سشوار کمک نگیریم زیرا این کار  ممکن است آب های دیگری را به بخش های گوشی منتقل کند و در نهایت آسیب بیشتری به گوشی وارد کند ( سشوار باد داغی دارد که خود این باد نیز ممکن است سبب شود قسمت های دیگری از گوشی شما خراب شود ).

 

راهکارهای مناسب برای خشک کردن گوشی

یکی از بهترین راهکارهای که در چنین مواقعی به کاربران توصیه می شود ، گذاشتن گوشی در کیسه پلاستیکی حاوی تکه های ژل سیلیکا ( این ژل می تواند آب را در گوشی به خوبی جذب نماید) می باشد البته این کار را زمانی انجام بدهید که گوشی را بعد از افتادن در آب با دستمال خشک نموده اید.

اگر ژل سیلیکا ندارید می توانید گوشی را در یک کیسه پلاستیکی برنج ( بدون هوا) قرار دهید ، این کار نیز سبب گرفتن قطرات آب در گوشی خواهد شد.

همیشه سعی کنید برای گوشی خوب جلد ضد آبی تهیه نماییدتا در صورتی که با مشکل افتادن در آب مواجه شدید گوشی تان آسیب کمتری ببیند.

*در زمان افتادن گوشیتان در آب سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و راهکارهای گفته شده را امتحان کنید . در صورت روشن نشدن گوشیتان فکر سوختن کامل آن نباشید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در زمان افتادن گوشی در آب چه اقداماتی را باید انجام بدهیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *