درمان های طبیعی برای اختلال استرس و اضطراب

مضطرب شده اید. نگران هستید. و واقعا ترس بر شما چیره شده است. ناراحت پول، سلامت، کار، خانواده و عشق زندگیتان هستید. در این حالت ضربان قلبتان شدید و نفس کشیدنتان کم عمق و تند شده است. ذهنتان مشغول تصورهای عذاب آلود شده است. و حال، تمام آرزویتان ذره ای آرامش است تا همه چیز را جمع و جور کنید. چه دچار اختلال اضطراب باشید چه نباشید، محال است چنین حالات را در طول زندگیتان تجربه نکرده باشید. اما هرکس برای غلبه آرامش یک راه برمی گزیند. یک نفر به داروهای ضد اضطراب پناه برده و دیگری از تکنیک های ذهن و بدن تا دمنوش های ضد اختلال به منظور آرام یافتن بهره می برد. ما در این جا به راه های حقیقی برای رهایی از این احساس های ترسناکتان پرداخته ایم.

بابونه 

بابونهاگر یک لحظه وحشت سراپایتان را در بر گرفت. و فقط یک لحظه تمام ذهنتان متلاطم گشت، یک فنجان چای (دمنوش) بابونه به شما در التیام یافتن کمک خواهد کرد. برخی از ترکیبات موجود در بابونه متصل به گیرنده های مشابه مغز بوده و مانند مواد مخدر (والیوم) عمل می کند. دیده شده در افراد مبتلا به اضطراب مصرف چای بابونه به مدت هشت هفته کمک بوده و موجب التیام شده است.

بادرنجبویه

بادرنجبویه

پس از واژه یونانی به معنای “زنبورعسل” بادرنجبویه نام گذاری شد. و از قرون وسطی به منظور کاهش استرس و اضطراب و کمک به خواب استفاده می شده است. این در حالی است که باید در مصرف مقدار بادرنجبویه دقت کنید. چرا که اگر مقدار آن بالاتر رود احتمال ابتلا به استرس و اضطراب بیشتر وجود دارد. بنابراین، اگر قرار است مصرف آن را شروع کنید از مقادیر کم و دوزهای پائین بهره مند شوید. بادرنجبویه به عنوان دمنوش، کپسول و شربت فروخته و عرضه می گردد. و اکثر مصرف کنندگان آن را با گیاهان دیگر اعم از رازک، بابونه و سنبل الطیب ترکیب می کنند.

درمان بیست و یک دقیقه ای

ورزشبیست و یک دقیقه: در واقع اگر در این مدت زمان کوتاه مشغول یک ورزش شوید، استرس و اضطرابتان کاهش خواهد یافت. به طور مثال، اگر واقعا مضطرب هستید روی تردمیل بروید و شروع به انجام حرکات ورزشی کنید. پس از تمرین احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. 20 تا 30 دقیقه حرکت روی تردمیل، الپتیکال، قایق رانی و یا پیاده روی به احساس شما کمک می کند.

سریعا چیزی بخورید!

شکلاتبیشتر افراد هنگامیکه گرسنه هستند مضطرب و بسیار تحریک پذیر می شوند. بنابراین، وقتیکه دچار حمله اضطراب شده اید احتمال دارد قندخونتان سقوط کرده باشد. بهترین کار این است در این وضعیت یک غذای سبک و سریع مانند یک مشت گردو و تکه ای شکلات تیره همراه با یک لیوان آب یا یک فنجان چای داغ مصرف کنید.

صبحانه بخورید

صبحانهبیشتر افراد دچار اختلال اضطراب صبحانه مصرف نمی کنند. بنابراین، توصیه می شود افراد موادغذایی ای همچون تخم مرغ که پروتئین سیرکننده دارای منبع غنی از کولین هستند سرو کنند. باید بدانید سطح پائین کولین با اضطراب بالا رابطه مستقیم دارد.

گرم شوید

همیشه از آرامش پس از سونا یا اتاق بخار تعجب کرده اید؟ باید بدانید طبق تحقیقات هرچه حرارت بدنتان را بالا ببرید تنش عضلانیتان و اضطرابتان را کاهش خواهید داد. احساس گرما ممکن است مدارهای عصبیتان که به کنترل خلق و خویتان می پردازد را تغییر می دهد. به طور مثال، بر میزان سروتونینتان تاثیر خواهد گذاشت. یکی از راه های گرم شدنتان انجام ورزش است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : درمان های طبیعی برای اختلال استرس و اضطراب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *