حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

بسیاری از مردم هر هفته یا هر روز ساعت های زیادی را صرف بازی کامپیوتری می کنند، اما چقدر  بازی کردن زیاد است؟زمانی که ما صرف بازی کامپیوتری می کنیم طی دوره ی نسبتاً کوتاهی به شدت افزایش یافته است. بیست سال پیش، گوشی‌های هوشمند وجود نداشتند، و تنها اندکی از مردم از در آن زمان تمام روز با رایانه کار می‌کردند. امروزه، اما گوشی های پیشرفته را داریم و تقریبا همه کارهل یی که یک رایانه انجام می دهد را می کنند. امروزه چه کودک و چه بزرگسال، زمان زیادی در مقابل صفحه نمایش صرف بازی های ویدیویی می کنند. متاسفانه یا خوشبختانه اکنون با نصب بازی‌ها روی گوشی ها قابل حمل بازی کردن خیلی راحت است. در گذشته بازی ها روی کامپیوتر بود و اغلب بچه ها توسط والدین کنترل می شدند.

چند ساعت بازی در روز خیلی زیاد است؟

وقتی  مردم نگران تاثیرا بازی روی زندگی  یا اعتیاد به بازی هستند، بیشتر مردم از خود می پرسند: “چند ساعت بازی کامپیوتری زیاد است؟” از این گذشته، افرادی که از بازی لذت می برند می توانند زمان زیادی را در مقابل یک صفحه نمایش بگذرانند و ساعت ها درگیر دنیای مجازی باشند. پاسخ به این سوال که چند ساعت بازی کامپیوتری زیاد است ممکن است شما را شگفت زده کند.

حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

طبق گفته Frontiers for Young Minds، کودکان امروزه به طور متوسط ​​هفت ساعت در روز را صرف بازدید رسانه ها می کنند. این آمار گفته شده بسیار ترسناک است. با توجه به اینکه میانگین روز کاری هشت ساعت است و اکثر مردم پنج روز در هفته کار می‌کنند، این بدان معناست که بچه‌های امروزی نسبت به بزرگسالان وقت بیشتری را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنند.

اما سوال این است که چقدر بازی کامپیوتری زیاد است؟ خب، اینجاست که سردرگمی زیادی وجود دارد. احتمالاً تصور می‌کنید که از آنجایی که بازی‌های ویدیویی بسیار مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تقریباً از زمانی که اختراع شده‌اند، کسی برخی پارامترهای بسیار سخت‌گیرانه را در جای خود قرار می‌دهد. در عوض، چند مکتب مختلف فکری وجود دارد، و به نظر می رسد که هیچ کدام موافق نیستند.

ژان تونگ پروفسور روانشناسی در سال 2017 اعلام کرد که یک تا دو ساعت در روز برای نوجوانان کافی است. اما همه با تونگ موافق نیستند.

آکادمی کودکان آمریکا فکر می کند که یک تا دو ساعت در روز مقدار مناسبی است، اما فقط برای کودکان بین دو تا پنج سال، نه برای نوجوانان. این آکادمی معتقد است که نباید مقدار عددی بزرگ در مورد چند ساعت بازی کودکان در روز در نظر گرفته شود. بسیاری از مطالعات بیان می‌کنند که پنج ساعت عدد شگفت انگیزی است و نگرانی واقعاً از زمانی شروع می شود که مردم 50 ساعت یا بیشتر در هفته بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند.

با توجه به کارهایی که فرزندان شما در خارج از خانه می توانند انجام دهند، در خانه ماندن و بازی کردن آنها چه ضرری می تواند داشته باشد؟ آیا فکر می کنید آنها را از دردسر دور نگه می دارد، درست است؟ خوب، بله و نه. ساعت ها در یک حالت نشستن برای شما خوب نیست. ما اغلب هشدارهایی در مورد نشستن طولانی مدت روی یک صندلی اداری در مقابل رایانه می شنویم که مضر است و انجام بازی های ویدیویی برای مدت طولانی با خطرات مشابهی همراه است.

انجام بازی های ویدیویی برای مدت زمان طولانی بد نیست

برخی از مطالعات در واقع راه های زیادی را کشف کرده اند که انجام بازی کامپیوتری برای مدت زمان طولانی بد نیست.  چرا که برای سلامتی شما مفید است. علیرغم اینکه اکثر مردم بر این باورند که خیره شدن به صفحه نمایش به بینایی شما آسیب می رساند، اما مشخص شده است که بازی های اکشن مانند تیراندازی در واقع بینایی برخی افراد را بهبود می بخشد. شما باید  روی یک چیزتمرکز داشته باشید و به جزئیات دقیق روی صفحه نگاه کنید، بنابراین منطقی است.

حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

مانند هر چیزی که ممکن است شخصی به آن معتاد شود، افرادی که فکر می کنند ممکن است بیش از حد بازی کند، به دنبال کسی هستند که به آنها بگوید آیا معتاد هستند یا نه. مشکل اینجاست که هیچ مرز مشخصی برای گفتن قطعی اعتیاد به بازی وجود ندارد. اعتیاد احتمالی به بازی را نمی‌توان با تعداد ساعت‌های مشخصی که صرف بازی می‌کنید، تعریف کرد. درعوض می توان بر اساس تأثیر بازی بر سایر جنبه های زندگی شما تعیین می شود. اگر پنج ساعت در روز بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهید، اما هر زمان که دوست داشتید می‌توانید کنترلر را بدون مشکل کنار بگذارید، احتمالاً خوب هستید. اگر به دلیل عادات بازی خود از داشتن یک زندگی اجتماعی دوری می کنید، خواب را فدا می کنید یا درست غذا نمی خورید، ممکن است از مرز اعتیاد عبور کرده باشید. قطعی ترین پاسخ این است که هنوز توصیه روشنی برای حداکثر ساعاتی که بچه ها باید به بازی های ویدیویی و به طور کلی استفاده از «صفحه نمایش» صرف کنند، وجود ندارد.

عدم قطعیت در نتایج مطالعه آشکار است:

هیچ کس نمی تواند به طور قطعی بگوید که چقدر بازی قابل قبول است. نه تنها این، برخی از محققان و روانشناسان استدلال می کنند که مقدار زمانی که برای بازی صرف می شود بی ربط است.

چند ساعت بازی ویدیویی خیلی زیاد است؟ آیا این مهم است؟

موضوع صرفاً تعداد ساعت‌های صرف بازی‌های ویدیویی نیست. ممکن است مسئله «چه زمانی» باشد نه «چقدر». بچه ها چه زمانی بازی می کنند و چه زمانی بازی مشکل ساز می شود؟ یک بار دیگر، پاسخ به طور دقیق مشخص نیست.

دکتر پیتر گری (2012)، استاد محقق در کالج بوستون، توضیح می دهد که بسیاری از مردم زمان زیادی را صرف دنبال کردن سرگرمی ها و علایق می کنند، اما آنها به این علایق معتاد نیستند. برای بازی هم همینطوره کسی می تواند بازی های ویدیویی را دوست داشته باشد، از آنها لذت زیادی ببرد، ساعت های زیادی هر روز آنها را بازی کند، و اختلال بازی یا اعتیاد به بازی های ویدیویی نداشته باشد.

محققان دانشگاه آکسفورد از این تصور یک قدم فراتر برداشته اند. پس از مطالعه موضوع محدود کردن زمان بازی های ویدیویی و زمان کلی نمایش، آنها به این نتیجه رسیدند که هیچ ارتباط مثبت یا منفی بین فعالیت دیجیتال یا آنلاین و رفاه وجود ندارد. بنابراین، محدود کردن زمان صرف شده برای بازی کردن، ممکن است چندان مفید نباشد. در واقع، آنها ادعا می کنند، “استفاده متوسط ​​از صفحه نمایش بالاتر از حد توصیه شده [که تعریف نشده] ممکن است در واقع با سطوح کمی بالاتر از رفاه کودکان مرتبط باشد.”

حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

اثرات منفی بازی کامپیوتری

مشکل واقعی ممکن است ساعت‌های صرف بازی‌ کامپیوتری نباشد، بلکه این باشد که چگونه بازی در زندگی افراد اختلال ایجاد می‌کند. بازی می تواند تأثیر منفی بر افرادی که در آن فعالیت دارند داشته باشد. برخی از اثرات منفی بازی های ویدئویی عبارتند از:

عملکرد ضعیف درمدرسه/کار

مشکلات رابطه

دوری از اجتماع

کم خوابی

ناامیدی

افسردگی

افکار خودکشی

سیستم ایمنی ضعیف (کم آبی، کمبود تغذیه)

چاقی :حتی گزارش‌هایی مبنی بر چاقی برای افرادی که وسواس زیادی در بازی دارند اتفاق می‌افتد، زیرا آنها برای مدت طولانی پشت سیستم نشسته‌اند و چیزی جز غذای ناسالم و تنقلات نمی‌خورند.

مشکلات ناشی از نشستن طولانی مدت

این مشکلات در واقع ممکن است ناشی از زمان زیاد بازی‌های ویدیویی باشد، اما کارشناسان هنوز در مورد اینکه چند ساعت بازی‌های ویدیویی زیاد است، نمی‌دانند. یکی از راه‌های پاسخ دادن به این سوال این است که در مورد زندگی و بازی خود فکر کنید.

حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

چجوری بفهمیم به بازی کامپیوتری اعتیاد داریم؟

آیا می خواهید زمان کمتری را صرف بازی کنید اما انجام آن برایتان سخت است؟ آیا متوجه مشکلاتی در زندگی خود می شوید که با بازی مرتبط است (علائم اعتیاد به بازی: چگونه می دانید معتاد هستید)؟ وقتی بازی می کنید، احساس آرامش و شادی می کنید یا احساس تنش و استرس می کنید؟

پاسخ های شما به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چقدر زمان انجام بازی کامپیوتری برای شما زیاد است.

 

4.7/5 - (72 امتیاز)

نظرات در مورد : حداکثر زمان مناسب برای بازی کامپیوتری چقدر است؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. برای تعطیلات حداکثر یک ساعت و نیم چون هر ۴۵ دقیقه ی این گیم ها ۳ ساعت به گفته ی روان شناسی امریکا ذهن را درگیر می کند!!؟