نحوه راه اندازی مجدد و خاموش کردن پلی استیشن 5

PS5 مانند هر سخت افزار کنسول فعلی قابلیت خاموش و راه اندازی مجدد را دارد. حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید آن را در حالت استراحت قرار دهید و نگران اشکال احتمالی برخی از افراد در ابتدای کار نیستید. همینطور که ممکن است برای بعضی ها پیدا کردن نحوه خاموش کردن PS5 یا راه اندازی مجدد آن ساده باشد ، ممکن است شخصی در آنجا باشد که از نحوه انجام این کار کاملاً مطمئن نباشد. اگر چنین است ، جای نگرانی نیست.

این راهنمای کوتاه و مفید راه های چگونگی انجام هر دو را مرور می کند. در واقع فقط دو راه وجود دارد. بنابراین شما مجبور نخواهید شد با روش های زیادی کار کنید.

نحوه خاموش کردن PS5 و راه اندازی مجدد آن

شما می توانید PS5 را با کلیدهای فیزیکی یا در خود نرم افزار سیستم خاموش کنید. برای اطمینان از اینکه کنسول دیگر روشن و فعال نیست، هر دو روش نسبتاً آسانی است.

PS5 را با دکمه پاور فیزیکی خاموش کنید

شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما یک ضربه سریع ساده روی دکمه پاور در واقع PS5 را خاموش نمی کند. حال ، اگر نسخه دیسک کنسول را دارید ، دکمه پاور پایین این دو است. در حالی که دیگری دکمه eject برای خروج دیسک ها است.

اگر نسخه دیجیتالی کنسول را دارید ، در قسمت جلوی آن فقط یک دکمه قرار دارد و آن دکمه پاور است. برای خاموش کردن هر یک از نسخه های PS5 ، دکمه روشن / خاموش را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. آنچه منتظر آن هستید ، صدای دو بوق است. نگه داشتن آن برای یک ثانیه به یک بوق منجر می شود و این برای قرار دادن PS5 در حالت استراحت است. که ممکن است شما در حال حاضر نخواهید از آن استفاده کنید زیرا ممکن است همچنان مسئله ای باشد که مانع از بوت شدن مجدد PS5 در شما نمی شود.

با این گفته، لازم است دوباره تکرار کنید که می خواهید مطمئن شوید که دکمه روشن / خاموش را نگه دارید تا دو بوق بشنوید. که باید دقیقاً سه ثانیه باشد. بعد از بوق دوم ، می توانید رها شوید. و سپس تلویزیون یا مانیتور باید بگوید “آماده شدن برای خاموش کردن PS5”.

بیشتر بخوانید  بررسی اولیه پلی استیشن 5 ؛ مشخصات فنی + قیمت

PS5 را خاموش کنید یا آن را با کنترلر مجدد راه اندازی کنید

روش دیگر برای خاموش کردن PS5 ، که همان روشی است که شما برای راه اندازی مجدد PS5 استفاده می کنید ، با استفاده از کنترل کننده است. دکمه PS را روی کنترلر DualSense فشار دهید تا منوی سریع ظاهر شود. تا انتهای سمت راست نماد دکمه پاور را خواهید دید. به پایین بروید و روی آن کلیک کنید و گزینه هایی برای خاموش کردن و راه اندازی مجدد PS5 وجود دارد.

همچنین گزینه ای برای قرار دادن PS5 در حالت استراحت وجود دارد.

با استفاده از دکمه فیزیکی برای راه اندازی در حالت ایمن

اگر مشاهده کردید که PS5 شما با مشکلات عجیبی روبرو شده است ، یک چیزی که می توانید برای حل این مشکل تلاش کنید بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. اما برای این کار می خواهید PS5 را در حالت امن بوت کنید.

اگر PS5 از قبل خاموش است ، می توانید سریع دکمه را بزنید تا دوباره روشن شود. اما اگر هنگام روشن کردن آن را فشار دهید و نگه دارید ، PS5 به جای آن در حالت امن قرار می گیرد. اگر هرگز فکر می کنید ممکن است نیاز به انجام تنظیم مجدد کارخانه در PS5 خود داشته باشید ، آن را از این طریق راه اندازی کنید. گرچه امیدوارم هرگز مجبور به انجام چنین کاری نباشید.

همچنین می توانید دکمه PS موجود در کنترلر DualSense را بزنید تا روشن شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه راه اندازی مجدد و خاموش کردن پلی استیشن 5

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *