تمیز کردن درگاه شارژ آیفون بدون آسیب

تمیز کردن درگاه شارژ آیفون بدون آسیب

وقتی فقط 5 درصد شارژ باتری دارید، بدترین کابوس شماست ، بنابراین فورا شارژر آیفون خود را وصل می کنید وهیچ نتیجه ای نمی بینید. آن لحظه وحشت بسیاری از ماها را درگیر می کند که آیا به گوشی جدید نیاز دارم؟آیا به تعمیرات گوشی باید مراجعه کنم؟ قبل از هر اقدام ، ممکن است شاید فقط نیاز باشد که درگاه شارژ را تمیز کنید. این فرآیند باید با دقت و ظرافت صورت بگیرد و می توان آن را به راحتی در خانه انجام داد.

تمیز کردن جای شارژ آیفون

ما نحوه تمیز کردن درگاه شارژ آیفون خود را به شما توضیح می دهیم. شاید از خود بپرسید که چطور ممکن است این همه گردوخاک در سوکت شارژر شما جمع شده باشد. واقعاً تعجب آور نیست وقتی در نظر بگیرید که اکثر ما تلفن هایمان را در جیب و کیف خود حمل می کنیم و انواع پرزها که می توانند در حفره ها گرفتار شوند. هر بار که شارژر خود را وصل می کنید ، این گرد و غبار نیز بیشتر وارد پورت می شود و بنابراین  به ناچار تجمع پیدا می کند.

چگونه درگاه شارژ آیفون خود را تمیز کنیم

  1. در وهله اول ، گوشی iPhone، را خاموش کنید.
  2. سپس، یک چراغ قوه بردارید و نگاهی به سکوت بیندازید. ایده خوبی است که این کار را بعد از هر مرحله نیز انجام دهید تا بتوانید پیشرفت خود را مشاهده کنید.
  3. اپل استفاده از هوای فشرده را برای تمیز کردن آیفون ها توصیه نمی کند. با این حال ، این یک روش شناخته شده و موفق است ، بنابراین ما روش آن را بیان می کنیم شاید بخواهید از آن استفاده کنید. با استفاده از قوطی هوای فشرده که دارای یک نی است، آن را به صورت راست نگه داشته و چند انفجار کوتاه به پورت بدهید تا گرد و غبار فوری پاک شود. سعی کنید iPhone خود را بعداً وصل کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر نه ، به مرحله بعدی بروید.
  4. می توانید با استفاده از یک خلال دندان هرگونه بقایای قابل مشاهده را از بین ببرید، اما باید این کار را با دقت انجام دهید زیرا سوکت شارژ به راحتی مستعد آسیب است. برخی از سایت ها توصیه می کنند که یک خلال دندان را با پنبه بپیچید ، اما این می تواند سبب شود پرزهایی از پنبه در سوکت باقی بماند، بنابراین پیشنهاد می کنیم تنها از خلال دندان استفاده کنید، به این صورت که به آرامی، خلال دندان را وارد کنید و سعی کنید آن را از این طرف به آن طرف حرکت دهید تا ببینید آیا بقایای فوری آن جمع می شود یا خیر ولی به آن فشار نیاورید. اگر متوجه خراش روی خلال دندان شدید ، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید یا از یک خلال دندان تازه برای ادامه کاراستفاده کنید. تلفن را وصل کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف کرده اید یا خیر.
  5. در صورت عدم رفع مشکل، خلال دندان را به آرامی به دیوارها بمالید و دوباره مرتباً خلال دندان را چک کنید. ضروری است که فقط فشار بسیار کمی را بر روی درگاه وارد کنید زیرا به راحتی آسیب می بیند.
  6. اگر شما از هوای فشرده استفاده کرده اید ، می توانید چند فاصله بین محل های خلال دندان به پورت بدهید. نباید چیزی به غیر از خلال دندان وارد کنید زیرا ابزار فلزی باعث آسیب می شود و در نتیجه نیاز به تعویض کل درگاه دارد پس روش ایده آل نیست.
  7. می توانید این چرخه تمیز کردن را تا زمان نتیجه گرفتن ادامه دهید. اگر خوش شانس باشید مشکل رفع می شود، در غیر این صورت باید آن را به مرکز خدمات Apple ببرید.
بیشتر بخوانید  صرفه جویی در مصرف اینترنت در آیفون و آیپد

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تمیز کردن درگاه شارژ آیفون بدون آسیب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *