چگونه از یوتیوب در ایران پول بگیریم؟

چگونه از یوتیوب پول در بیاوریم در ایران

کسب درآمد از اینترنت و فضای مجازی، یکی از داغ ترین موضوعات مورد بحث این روزهاست. فروشگاه های اینترنتی و وبسایت های آموزشی از یک طرف، پیج های اینستاگرام و تلگرام هم از یک طرف، همگی بسترهای کسب درآمد و فروش هستند.

اما در بین این همه پلتفرم و موقعیت های درآمدزایی، یکی از با سابقه ترین ها، یوتیوب است.

کسب درآمد از یوتیوب می تواند از 1 دلار تا گاهی چندین هزار دلار در ماه باشد. این پلتفرم، موقعیت خیلی نابی را برای کاربران خود فراهم آورده تا بتوانند با به اشتراک گذاشتن ویدئوهای پر بازدید، کسب درآمد کنند.

درآمد یوتیوب از هر 1000 بازدید، میزان مشخصی است که توسط این شرکت به حساب کاربران واریز می شود. البته در کشور ایران، موضوع، کمی فرق می کند. در ایران به لحاظ تحریم های بین المللی، هیچ کس امکان دریافت و برداشت مستقیم این درآمد را ندارد. این کار توسط واسطه ها و از طریق روش های خاصی قابلیت انجام شدن دارد.

ما در این مطلب سعی می کنیم شما را با یوتیوب و روش های کسب درآمد و روش های برداشت آن، بیشتر آشنا کنیم. چند سوال کلیدی مطرح و به آن ها پاسخ داده ایم که به شرح زیر است:

1.       هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

2.       آیا می تواند در ایران از یوتیوب درآمد کسب کرد؟

3.       یوتیوبرها چقدر درآمد دارند؟

4.       چرا یوتیوب پول می دهد؟

5.       کسب درآمد از یوتیوب با گوشی چگونه امکان پذیر است؟

6.       روش های برداشت درآمد یوتیوب در ایران چگونه است؟

7.       یوتیوب چه شرایطی برای درآمدزایی مد نظر دارد؟

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب و پول گرفتن از یوتیوب ، نه کار چندان راحتی است و نه آنچنان سخت است که نتوانید انجام دهید.

برای این کار باید در ابتدا یک حساب کاربری در یوتیوب ایجاد کنید و تا می توانید ویدئوهایی که بازدید بالا می خورند را در پیج خود قرار دهید. شاید از خود بپرسید که چه ویدئویی باید آپلود کنم تا بازدید بالا داشته باشد. باید بگوییم که این کاملا به خودتان و سلیقه ی خودتان بر می گردد.

اگر از پیج یوتیوب خود در جهت آموزش مهارت خاصی استفاده می کنید، باید ویدئوهای خود را بگذارید. مثلا آموزش کسب درآمد از یوتیوب یا آموزش کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدئو می تواند موضوعات جذاب آموزشی برای این درآمدزایی باشد.

 بازدید خوردن این نوع ویدئوها به خیلی از عوامل بستگی دارد. مثلا کیفیت  آموزش شما، کیفیت تصویر، مخاطبین و عوامل بسیار زیاد دیگر. در این نوع پیج ها، بازدید در ابتدا پایین ولی بعد از جذب مخاطبان بسیار و وایرال شدن ویدئوهای شما، کم کم بازدیدها بالا می روند.

اگر پیج شما حالت فن پیج دارد یا دست دارید ویدئوهای ترند و روز را در آن بگذارید، احتمالا جذب مخاطب و بازدید آن بالاتر است و زودتر به درآمد می رسید.

شما با وقت گذاشتن و رعایت دستورالعمل های یوتیوب و همچنین قدم برداشتن طبق الگوریتم های این پلتفرم، می توانید به راحتی از آن درآمد کسب کنید و آن را برداشت کنید. البته در ایران نمی توانید درآمد را به طور مستقیم دریافت کنید. روش های خاصی برای این کار وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

اموزش کسب درامد از یوتیوب در ایران

یوتیوب یکی از پلتفرم های غول دنیای اینترنت یعنی، گوگل می باشد. این شرکت دوست دارد شما به عنوان یک کاربر یوتیوب، طبق اصول و الگوریتم های او پیش بروید تا به شما امتیاز بدهد. این امتیاز صرفا یک عدد نیست. همین که ویدئوی شما را به مخاطبین بیشتری معرفی کند، برای شما امتیاز محسوب می شود. هر چقدر بازدید گنندگان شما بیشتر باشند، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود.

این شرکت به ازای هر یک بازدید، مبلغ 0.1 الی 0.3 دلار به شما می دهد. این مبلغ کاملا متفاوت است و بعد از رعایت تمام شرایط از سوی شما، قابل پرداخت خواهد بود. ویدئوی شما باید با کیفیت باشد، حرفی برای گفتن داشته باشد و مخاطبین بالایی برای کانال شما وجود داشته باشد تا میزان بازدیدهای شما هم افزایش پیدا کند.

یوتیوب با دلار کار می کند و درآمد بازدیدکنندگان را با دلار پرداخت می کند. این کار برای ایرانی ها سراسر یود است. چون میزان ارزش ریال ایران در مقابل دلار آمریکا، روز به روز در حال سقوط است. پس صرفه ی اقتصادی با کسب درآمد های دلاری است.

آیا می تواند در ایران از یوتیوب درآمد کسب کرد؟

آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی

کسب درآمد از اینترنت در ایران، چند سالی است که بسیار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. این نوع درآمدها موافقان و مخالفان بسیاری دارد. عده ای به این نوع درآمد زایی اعتقادی ندارند اما در مقابل، عده ای هم معتقدند در ایران هم می توان کسب درآمدهای میلیونی و حتی میلیاردی با اینترنت داشت.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران، به سادگی امکان پذیر است. اگر هنوز نمی دانید باید چه کنید، کافیست یک کانال در این پلتفرم ایجاد کنید و طبق اصول پیش رفته و ویدئوهای جذابی در آن قرار دهید. بازدیدهای خود را بالا ببرید تا کم کم درآمدهای یوتیوب سمت شما سرازیر شوند.

افزایش بازدید، به شما و عملکرد شما بستگی دارد. اگر پست هاو کامنت نویسی های شما در پیج و کانال هایی که موضوع فعالیت شان مانند شماست، همیشگی باشد، کم کم مخاطبان این کانال ها به سمت کانال شما سرریز می شوند.

باید دست کم هر دو روز یک بار ویدئوهای جذاب تولید کنید یا ویدئوهای معروف را در پیج خود بگذارید. حتی نام کانال شما در جذب بازدید، خیلی موثر است. عنوان نویسی و تگ نویسی و هدینگ های مناسب، می تواند مخاطبان کانال شما را زیاد کند. تمام این کارها با هم، به سئو سازی کانلا یوتیوب شما، کمک میکند.

یوتیوبرها چقدر درآمد دارند؟

چگونه حساب بانکی یوتیوب را فعال کنیم

مطمئنا یکی از مهمترین فاکتورهایی که یک نفر را جذب یوتیوب می کند، کسب در آمد است. این روزها کسب درآمد از یوتیوب خیلی داغ شده است. برخی از افراد معروف در دنیا مانند هنرمندان و ورزشکاران، توانسته اند از یوتیوب به ثروت های زیادی دست پیدا کنند.

اگر نگاهی به سرنوشت بزرگترین میلیاردرهای یوتیوب در دنیا بیندازید، می بینید که نحوه ی درآمدزایی آن ها از یوتیوب به دو صورت است:

  • عده ای با معروف بودن خود به عنوان سلبریتی و مگا سلبریتی توانسته اند درآمد زیاد و مستقیم از یوتیوب داشته باشند.
  • عده ی دیگری، پا را فراتر گذاشته و طرفداران خود در یوتیوب را به سمت یک تجارت شخصی کشانده و از آن کسب درآمد می کنند. شغل های یوتیوب  و شاغلان در این عرصه، کم نیستند. مثلا آقای ایکس با یک پیج 10 میلیون نفری و بازدیدهای بسیار زیاد روزانه، توانسته است علاوه بر درآمد مستقیم از یوتیوب، مخاطبان خود را به خرید آپارتمان هایی که در فلان نقطه ی شهر ساخته است، تشویق کند. در آمد غیر مستقیم برخی از این افراد از یوتیوب، گاهی به میلیاردها دلار در سال می رسد. برای مثال می توان به مارک فیشباخ، صاحب امتیاز برند مارکی پلایر و همچنین به فیلیکس کیلبرگ صاحب پیو دی  پای اشاره کرد.
بیشتر بخوانید  آموزش حذف سابقه جستجو یوتیوب در دسکتاپ و موبایل

در ایران هم افراد زیادی هستند که در حال حاضر درآمدهای بالایی از یوتیوب به طور مستقیم و به خصوص غیر مستقیم دارند اما ایرانی ها بر خلاف افراد دیگر کشورها، میلی به افشای درآمد خود ندارند.

چرا یوتیوب پول می دهد؟

میزان درآمد از یوتیوب

یوتیوب در سال 2005 توسط شرکت گوگل ایجاد شد. فکر اصلی این سایت و وبگاه، متعلق به سه نفر به نام های چاد هارلی، جاوید کریم و استیو چن بود که از کارمندان سابق شرکت پی پال بودند. این سایت در واقع مکانی برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کاربران بود. افرادی که در این سایت حساب کاربری نداشتند می توانستند میلیون ها ویدئو را تماشا کنند و افرادی که در آن حساب کاربری ایجاد می کردند، قادر بودند که به صورت نامحدود، ویدئو بارگذاری کنند.

کم کم فکر پرداخت پول به کاربران در مقابل میزان بازدید، در این شرکت پایه گذاری شد. چون در سال 2006 و درست یک سال بعد از تاسیس این شرکت، میزان بارگذاری ویدئو و تعداد کاربران و بازدیدها، به شدت رو به افزایشی شدن رفت.

این شرکت برای حفظ سهم خود در بازار پر رقابت دنیا و برای مقابله با شرکت های بزرگی همچون فیسبوک، این اتفاق را رقم زد و به کاربران خود در ازای بازدید ویدئو، پول پرداخت کرد. هنوز هم یوتیوب در حال پرداخت پول به کاربران خود می باشد. درآمد یوتیوب از سرمایه گذاری ها و تبلیغات به قدری بالاست که پرداخت چند دلار ناقابل در مقابل بازدید، رقم زیادی برای این شرکت نیست.

کسب درآمد از یوتیوب با گوشی

درامد یوتیوب از هر ۱۰۰۰ بازدید

همان طور که پیش از این اشاره شد، میزان درآمد از یوتیوب، کم نیست. گاهی عددهای بسیار زیاد و رقم های بالایی در این تجارت جابجا می شود که مغز انسان سوت می کشد. این درآمد ها با پا گذاشتن گوشی های هوشمند به زندگی انسان، بیشتر هم شده است.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی، یکی از پر سرچ ترین عبارت هایی است که در گوگل به ثبت رسیده است. کسب درآمد از یوتیوب با گوشی، فرق چندانی با نسخه ی وب ندارد. چه بسا راحت تر هم باشد. چون گوشی های هوشمند، در دسترس ترند. اموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران مانند اینستاگرام و در حد آن نبود. مخاطبان اینستاگرام در ایران خیلی بیشتر از یوتیوب بود اما اخیرا این پلتفرم در ایران فیلتر شده و مخاطبان هر دو، شرایط یکسانی را تجربه می کنند. به همین خاطر، احتمال کوچ مخاطبان اینستاگرام به یوتیوب زیاد است. اگر هم کسی در این مدت از پیج اینستای خود خبری نگیرد، پیج او توسط اینستاگرام غیر فعال خواهد شد. اینکه پیج اینستا بعد چند وقت پاک میشه، باید بگوییم که احتمالا 6 ماه تا 1 سال زمان می برد. قطعا در این مدت، مخاطبان بسیار زیادی از اینستاگرام به سمت یوتیوب خواهند رفت. یکی از مهم ترین دلایل این کار، می تواند درآمد و پول باشد. اینستاگرام به مخاطبان خود، پول پرداخت نمی کند. اگر هم قرار بر پرداخت باشد، میزان آن کم است و به سختی می توان با الگوریتم های اینستا هماهنگ شد تا بازدید و درآمد حاصل از آن زیاد شود.

برداشت درآمد یوتیوب در ایران

تحریم های بین المللی علیه ایران و همچنین فیلتر شدن یوتیوب توسط ایران، راه را برای دریافت درآمد ناشی از بازدید ویدئوها، بسته است. ایرانیان بسیاری در این پلتفرم فعالیت دارند و برای دریافت درآمد دلاری خود، مجبورند با حساب های ارزی و بین المللی این کار را انجام بدهند. اما باز کردن حساب ارزی و بین الملل در ایران خیلی سخت است و کسی زیر بار آن نمی رود.

اگر هنوز هم  به دنبال چگونه حساب بانکی یوتیوب را فعال کنیم هستید، راه به جایی نخواهید برد چون تحریم ها اجازه ی چنین اقدامی را نمی دهند. برخی از موسسات به صورت واسطه ای می توانند این کار را برای افراد انجام دهند و میزان مشخصی از درآمد را بعنوان حق العمل، دریافت کرده و مابقی را به شما بدهند.

این کار توسط برخی از سایت های واسطه ای مانند شرکت های پرداخت اینترنتی و برخی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ انجام می شود. میزان کارمزدهای این واسطه ها، زیاد نیست و شما می توانید با اعتماد کردن به یکی از خوشنام ترین ها و معتبرترین های بازار ایران، این کار را انجام دهید.

شرایط یوتیوب برای کسب درآمد

هر سایت یا پلتفرم، یک سری قواعد و قوانین خاصی برای درآمد زایی در نظر دارد. پیروی از این اصول و حرکت در جهت الگوریتم ها و حساسیت های آن، می تواند مسیری هموارتر و راحت تر برای رسیدن به درآمد ایجاد کند.

یوتیوب شرایط زیر را برای کسب درآمد در نظر گرفته است. کانال شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

·        تعداد سابسکرایبر و اعضای کانال باید به 1000 تا رسیده باشد.

·        بازدید ویدئوهای کانال شما در یک سال گذشته باید مجموعا 400 ساعت باشد.

·        میزان درآمد شما باید به 100 دلار رسیده باشد تا قابلیت نقد شدن داشته باشد.

·        هرگونه ویدئویی مغایر با قوانین گوگل و یوتیوب می تواند شما را از رسیدن به درآمد باز دارد. پس ویدئوهای شما نباید مغایرتی با قوانین گوگل داشته باشد.

و کلام آخر

اگر به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستید و هنوز به دنبال چگونه از یوتیوب پول در بیاوریم در ایران می گردید، باید خیلی زود اقدام کنید. نشستن و دست دست کردن، شما را به جایی نمی رساند. باید از جایی شروع کنید. حتی اگر کم باشد یا اشتباه. اما شروع کنید تا از رقبا پیشی بگیرید.

4.8/5 - (32 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه از یوتیوب در ایران پول بگیریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *