تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

اپل ایرپاد پرو  را در اکتبر 2019 معرفی کرد و سه سال طول کشید تا جانشین آن را در رویداد “Far Out” استیو جاب در سپتامبر 2022 معرفی کند. نسل دوم ایرپاد پرو با پیشنهادات پرچمدار گوگل، سونی، سامسونگ و جبرا رقابت می کند و به طور مستقیم رقابت می کند. با AirPods 3. انتخاب بین دومی و جدیدترین AirPods Pro می تواند برخی را گیج کند. بیایید تفاوت های اصلی را بررسی کنیم و ایرپادهای مناسب را برای شما انتخاب کنیم.

مقایسه ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پ پرورو اپل

ادغام یکپارچه در اکوسیستم اپل همچنان بزرگترین نقطه فروش خط تولید AirPods است. اگر قصد دارید از ایرپادهای اصلی (نسل اول یا دوم) ارتقا پیدا کنید، به راحتی می توانید بین آخرین پیشنهادات اپل – AirPods 3 و AirPods Pro 2 گیج شوید. این مطلب را بخوانید تا تمام تفاوت ها را در طراحی، عمر باتری، شارژ، صدا، و قیمت

ویژگی هاایرپاد 3ایرپاد 2 پرو 
طراحیShort stemShort steam with ear tips
وزن0.15 ounce (4.28 grams)0.19 ounce (5.3 grams)
پردازندهH1H2, Apple U1 chip in MagSafe Charging Case
مقاومت در برابر آبIPX4IPX4
اتصالBluetooth 5.0Bluetooth 5.3
عمر باتریمدت ۳۰ ساعت باتریمجموع ۲۴ ساعت تمام
قیمت$179$249

طراحی و ارگونومی

تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

ایرپاد3 یک تغییر طراحی زیبا از ایرپاد2 دریافت کرد. پایه آن کوتاه تر است و بسیار شبیه AirPods Pro است. در همین حال، AirPods Pro 2 مانند نسل قبلی خود باقی مانده است. تفاوت عمده این دو در سری گوشی(ear tips) است تا با استفاده از آن سری گوشی هم اندازه با گوش خود را انتخاب کنید. اگرچه AirPods 3 با هیچ سری گوشی همراه نیست، AirPods Pro 2  در باکس خود چهار مجموعه سری‌ گوشی (کوچک، متوسط ​​و بزرگ، سری کوچک اضافی) را نیز ارائه می دهد تا تناسب بهتری را برای مشتریان بیشتری ارائه دهد. این بدان معناست که با مدل کمی گران ‌تر ایرپاد پرو2، به وضوح گزینه بهتری برای سری‌های گوشی دریافت می‌کنید.

پردازنده، کیفیت صدا و ANC

تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

ایرپاد 3 از تراشه H1 استفاده می کند که اپل از زمان ایرپادهای اصلی استفاده کرده است. با ایرپاد پرو 2، اپل تراشه H2 جدیدی را معرفی کرده است که نوید حذف نویز فعال، حالت شفافیت تطبیقی، آکوستیک بهبود یافته و صدای فضایی شخصی سازی شده را می دهد.

در مورد کیفیت صدا، ایرپاد3 و AirPods Pro 2 اصول اولیه را با یک درایور صوتی با اعوجاج کم و تقویت کننده سفارشی برای باس غنی تر و کیفیت صدای واضح در محدوده فرکانس پوشش داده اند. بنابرگفته ها، AirPods Pro 2 ممکن است به دلیل تراشه H2 دارای برتری باشد. اپل وعده “تجربه آکوستیک استثنایی” را در AirPods Pro 2 می دهد. با این حال، چنین ادعاهایی مشمول شرایط آزمایشی و دنیای واقعی هستند.

تراشه H2 ایرپاد پرو2 همچنین ادعا می کند که دو برابر بیشتر از AirPods Pro اصلی نویز را کاهش می دهد. در حالی که AirPods 3 همچنین ANC (حذف نویز فعال) را ارائه می دهد. در بخش ANC، AirPods Pro 2 به راحتی با نوک گوش و تراشه H2 برنده می شود.

بیشتر بخوانید  آیپد ایر 2 با چه ویژگی هایی ارائه خواهد شد؟

ویژگی های بیشتر

تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

اپل سرانجام کنترل‌های پخش رسانه را در AirPods Pro 2 معرفی کرد. با کنترل لمسی، می‌توانید برای تنظیم صدای رسانه به سادگی انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید. در AirPods 3، برای افزایش یا کاهش سطح صدا باید از آیفون استفاده کنید یا به siri تکیه کنید.

ایرپاد پرو 2 همچنین دارای یک حسگر داخلی بهبود یافته تشخیص پوست برای خاموش یا روشن کردن دقیق پخش است. سایر ویژگی‌ها مانند میکروفون‌های شکل‌دهنده پرتو دوگانه، میکروفون‌های رو به داخل برای تماس‌های واضح، شتاب‌سنج تشخیص گفتار و شتاب‌سنج تشخیص حرکت در AirPods 3 و AirPods Pro 2 یکسان باقی می‌مانند.

رتبه بندی IP

اگرچه ما رتبه IP بهتری را در AirPods Pro 2 ترجیح می‌دهیم، اپل آن را در IPX4 در کل محدوده TWS حفظ کرده است.

اتصال

AirPods 3 از بلوتوث 5.0 استفاده می کند در حالی که AirPods Pro 2 به بلوتوث 5.3 ارتقا یافته است. آخرین بلوتوث 5.3 بر بهبود بهره وری انرژی و استانداردهای امنیتی بالاتر متمرکز شده است. متأسفانه، طرفداران موسیقی بدون ضرر باید با این واقعیت زندگی کنند که AirPods Pro 2 از آن پشتیبانی نمی کند.

عمر باتری و شارژ

تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

با یک بار شارژ در AirPods Pro 2 می توانید تا 4 ساعت و نیم مکالمه و 6 ساعت گوش دادن داشته باشید. AirPods 3 هم زمان گوش دادن را ارائه می دهد اما در بخش زمان مکالمه کوتاه است (تا 4 ساعت).

وقتی Spatial Audio و Head Tracking را فعال می‌کنید، AirPods Pro 2 تا 5.5 ساعت پخش را ارائه می‌دهد، در حالی که AirPods 3 تا 5 ساعت را با یک بار شارژ وعده می‌دهد.

با کیس شارژ، می‌توانید تا 30 ساعت زمان گوش دادن و حداکثر 24 ساعت زمان مکالمه در AirPods Pro 2 و حداکثر 30 ساعت زمان گوش دادن و تا 20 ساعت زمان مکالمه در AirPods 3 را مشاهده کنید. دارای ویژگی شارژ سریع 5 دقیقه ای برای ارائه 1 ساعت گوش دادن یا 1 ساعت مکالمه.

قیمت

AirPods 3 179 دلار قیمت دارد و برای AirPods Pro 2 باید 249 دلار بپردازید.

از لیست پخش خود لذت ببرید و در حال حرکت تماس بگیرید

ایرپاد پرو 2 و ایرپاد 3 طراحی مشابهی دارند (زیرا هر دو بر اساس AirPods Pro اصلی هستند) و آشنایی برای ارتقاء خوب است. علاوه بر این، اپل چند ویژگی مانند کنترل صدا با قابلیت لمس، عمر باتری بهتر، ANC بهبودیافته، تراشه H2 جدیدتر برای توجیه نام «پرو» و قیمت درخواستی بالاتر اضافه کرده است. اگر بودجه شما کم است، AirPods 3 نیز شما را ناامید نخواهد کرد. کدام یک را انتخاب می کنید یا به دنبال محیط زیست اپل هستید

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تفاوت ایرپاد 3 با ایرپاد 2 پرو اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *