تعویض مانیتور لپ تاپ در برند های محتلف

قیمت تعویض مانیتور لپ تاپ

وارد شدن ضربه، شکستن و آسیب فیزیکی روی نمایشگر لپ تاپ از عوامل اصلی تعویض مانیتور لپ تاپ است. مانیتور لپ تاپ یکی از بخش های اصلی لپ تاپ است که به دلیل آسیب دیدن قابل استفاده نمی باشد. بنابراین بهتر است مانیتور لپ تاپ تعویض شود تا آسیب به مانیتور لپ تاپ به عملکرد برد اصلی و پیکسل های نمایشگر آسیب وارد نکند. در بعضی موارد ریختن مایعات به قسمت های زیرین نمایشگر لپ تاپ باعث تعویض ال سی دی لپ تاپ می شود. در بعضی موارد می توان به جای تعویض مانیتور لپ تاپ، مانیتور را تعمیر کرد. برای تعویض یا تعمیر لپ تاپ بهتر است به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ و تکنسین متخصص لپ تاپ مراجعه شود تا با در کوتاهترین زمان ممکن و هزینه کم تعویض یا تعمیر مانیتور لپ تاپ انجام شود.

دلایل تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ

تعمیر و تعویض لپ تاپ دلایل زیادی دارد. عواملی که باعث آسیب به مانیتور لپ تاپ می شود شامل موارد ذیل است:

-نوسان برق

-سوختگی پیکسل لپ تاپ

-خرابی اتصالات فلت نمایشگر

-باز و بستن درب لپ تاپ بیش از حد معمولی

-اختلال ایجاد شده در چیپست گرافیکی

-قرمز، صورتی و سیاه شدن نمایشگر لپ تاپ

– افتادن لپ تاپ از ارتفاع

-شکستن و آسیب به نمایشگر لپ تاپ

-ریخت مایعات روی نمایشگر لپ تاپ

-خطوط موازی روی نمایشگر لپ تاپ

-کم شدن نور مانیتور در نوه ال سی دی و ال ای دی

-سیاه شدن مانیتور لپ تاپ در استفاده از لپ تاپ در حالت عادی

دلایل تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ

تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ

 در بیشتر لپ تاپ ها مراحل تعویض ال سی دی نمایشگر لپ تاپ مشابه است و در بعضی از جزئیات با یکدیگر متفاوت است. به وسیله یک مانیتور خارجی تعمیر یا تعویض نمایشگر لپ تاپ قابل تشخیص است. زمانی که به وسیله پورت VGA لپ تاپ به مانیتور وصل شود دو حالت وجود دارد. یا لپ تاپ روشن و شروع به کار کرده و نمایشگر وصل می شود و ال سی دی باید تعویض شود. در یک حالت ممکن است نمایشگر لپ تاپ سیاه نشان داده شود و تصویری با نور کم در ال سی دی لپ تاپ نشان داده شود که نشان دهنده اختلال در ال سی دی نیست و مشکل اصلی در مادربورد لپ تاپ است.

تعویض ال سی دی لپ تاپ لنوو

یکی از سرویس های ارائه شدن در نمایندگی لپ تاپ لنوو تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ است که به وسیله پیشرفته ترین تجهیزات و به وسیله کارشناسان سخت افزار رایانه انجام می شود.بنابراین برای تعویض و تعمیر ال سی دی لپ تاپ انواع لپ تاپ مانند لپ تاپ لنوو به نمایندگی های ارائه دهنده سرویس لپ تاپ لنوو مراجعه شود تا در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه تعویض  ال سی دی لپ تاپ لنوو انجام شود.زمانی که مشکل به وجود آمده در ال سی دی لپ تاپ لنوو قابل رفع نباشد، با اجازه صاحب دستگاه لپ تاپ لنوو ال سی تعویض میشود.تعویض ال سی لپ تاپ لنوو به وسیله صفحات ال سی دی اصل شرکت لنوو یا به وسیله اوراق دستگاههای معیوب لپ تاپ لنوو انجام می شود. کارشناسان با تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ  لنوو دستگاه را کامل و بدون عیب و نقص به مشتری تحویل می دهند.

عیب یابی و تعمیر ال سی دی لپ تاپ لنوو

برای تعمیر و عیب یابی مشکل صفحه نمایش لپ تاپ لنوو از مانیتور خارجی استفاده می شود. ابتدا لپ تاپ لنوو را به وسیله پورت VGA لپ تاپ به مانیتور خارجی وصل می کنند. در صورتی که مانیتور وصل شد و لپ تاپ شروع به کار کرد، به این معنی است که مشکل اصلی لپ تاپ لنوو در صفحه نمایش لپ تاپ لنوو وجود داشت. بنابراین باید صفحه نمایش را با ال سی دی جدید تعویض نمود. در صورتی که صفحه نمایش لپ تاپ لنوو سیاه نشان داده شود و تصویر نور صفحه کم باشد، نشان دهنده این است که اینورتر لپ تاپ خراب است و به راحتی می توان با ال سی دی جدید لنوو جایگزین کرد. اگر خطوط مواج در مانیتور لپ تاپ لنوو ظاهر شود، مشکل اصلی لپ تاپ مربوط به مادربورد لپ تاپ لنوو است.مشکل مادربرد باید به وسیله متخصصان و تکنسین رایانه انجام شود.

قیمت lcd لپ تاپ

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ لنوو

قبل از تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ باید در جابجایی و کار با دستگاه لپ تاپ مواردی رعایت شود. اما در بعضی موارد به دلیل بی احتیاط نمایشگر لپ تاپ ضربه دیده و دچار مشکل می شود. قسمت رابط میان کاربر و دستگاه لپ تاپ تصویر لپ تاپ است. در صورتی که نمایشگر لپ تاپ دچار ضربه و آسیب شود، دستگاه لپ تاپ قابل استفاده نیست. زمانی که کریستال نمایشگر لپ تاپ شکسته شود،  باید ال سی دی لپ تاپ لنوو تعمیر و تعویض شود.برای تعویض و تعمیر لپ تاپ به مراکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه شود.

خدمات واحد تعمیر ال سی دی لپ تاپ لنوو

خدمات واحد تعمیر ال سی دی لپ تاپ شامل موارد ذیل است:

-بررسی نمایشگر لپ تاپ برای جلوگیری از نور کم فلورسنت و اختلالات ولتاز

-تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

-تعویض و تعمیر پنل شکسته و آسیب دیده لپ تاپ لنوو

-تعمیر صفحه نمایشگر لپ تاپ لنوو

-تعویض صفحه نمایشگر لپ تاپ لنوو

-بررسی و تست صفحه نمایش لپ تاپ و تعیین میزان سطح خرابی و آسیب صفحه نمایش لپ تاپ

-بررسی ال سی دی برای جلوگیری از سوختگی یا ضعیف شدن پیکسل لپ تاپ

هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ لنوو

هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ از پرهزینه ترین موارد تعمیر تخصصی دستگاه لپ تاپ است. همچین در صورتیکه قطعات ترمیم نشود،  باید قطعات تعویض شود، هزینه ها گران تر است. واحد تخصصی تعمیرات لپ تاپ بعد از بررسی دقیق ال سی دی لپ تاپ و عیب یابی هزینه تعمیرات را اعلام می کنند. ابعاد و مدل قطعات برای تعمیر و تعویض لپ تاپ در تعیین قیمت تعمیر و تعویض موثر است.

نکات مهم در نگهداری از لپ تاپ لنوو

-از دستمال نرم مرطوب یا مایع تمیز کننده برای تمیز کردن صفحه ال سی دی لپ تاپ استفاده شود.مایع  تمیزکننده را مستقیم روی صفحه نمایش نریزید.

-در زمان بستن ال سی دی لپ تاپ شی بین ال سی دی و صفحه کلید  لپ تاپ قرار نگیرد. زیرا باعث می شود، صفحه لپ تاپ شکسته می شود.

– به تاچ پد لپ تاپ فشار نیاورید.

زمانی که از باتری لپ تاپ برای مدت طولانی استفاده می شود، 30 الی 40 درصد شارژ و سپس باتری را خارج و در جای خنک نگهداری شود.

-از پریز ، سه راهی و محافظ  برای وصل برق لپ تاپ استفاده شود.

-از نرم افزار و ضد ویروس سبک و مناسب برای لپ تاپ استفاده شود.

-نرم افزار مدیریت انرژی نصب شود.

-اتصالات لپ تاپ هر 6 ماه تمیز شود.

– با هیچ دستگاهی آداپتور لپ تاپ را به صورت مشترک به پریز وصل نکنید.

-صفحه ال سی دی لپ تاپ بیشتر از 130 درجه باز نشود.

-وایرلس لپ تاپ در مکان های ایجاد تداخل امواج مانند هواپیما و بیمارستان خاموش شود.

-لپ تاپ در محل های مرطوب قرار داده نشود.

-لپ تاپ تمیز نگه داشته شود.

-دستگاه های خارجی غیر ضروری را از لپ تاپ جدا کنید.

تعویض ال سی دی لپ تاپ لنوو

تعویض مانیتور لپ تاپ ایسوس

مشکلات و خرابی قطعات لپ تاپ دارای علائم و نشانه هایی است که توسط تعمیرکاران متخصص لپ تاپ انجام شود. نشانه های خرابی ال سی دی لپ تاپ ایسوس شامل موارد ذیل است:

-سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ

-تصویر لپ تاپ ال سی دی تاریک است و در زمان روشن شدن لپ تاپ صفحه تاریک تر می شود.

-چند ثانیه بعد از اینکه لپ تاپ روشن شد، تصویر لپ تاپ تاریک یا صورتی است.

-تصویر لپ تاپ چشمک می زند.

صفحه نمایش لپ تاپ کاملا سفید می شود.

صفحه نمایش لپ تاپ کاملا سیاه می شود.

 قسمتی از تصویر نمایشگر لپ تاپ سیاه می شود.

روی صفحه نمایش لپ تاپ خطوط عمودی مشاهده می شود.

اجزای ال سی دی لپ تاپ

زمانی که دستگاه لپ تاپ دچار آسیب شود، باید براساس نوع برند باید اقدامات لازم برای تعمیر و تعویض قطعات لپ تاپ انجام شود.صفحه نمایش لپ تاپ شامل اجزا و قسمت های مختلف  به شرح ذیل است:

ماژول لپ تاپ

پنل یا ماژول یکی از قطعات اصلی لپ تاپ است که از تعداد زیادی سلول تشکیل شده و داخل هر سلول کریستال مایع وجود دارد. کریستال مایع موجود در سلول های پنل باعث کنترل نور صفحه نمایش می شوند. نور و رنگ تصاویر نمایشگر لپ تاپ به وسیله سلول های پنل یا ماژول کنترل می شود.

برد تغذیه لپ تاپ

برد لپ تاپ یکی از مهمترین قطعات ال سی دی لپ تاپ است. برد تغذیه از اینورتر و Power Supply تشکیل می شود.کلیه ولتاژهای لازم برای بخش های مختلف ال سی دی به وسیله Power Supply دریافت می شود. برای راه اندازی لامپ های فلورسنت ولتاژ مورد نیاز به وسیله اینورتر تولید می شود. در بسیاری از برندهای لپ تاپ برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ باید بخش برد تغذیه ترمیم و تعویض شود.

مین برد لپ تاپ

مین برد لپ تاپ یکی از قسمت های مهم ال سی دی لپ تاپ است که شامل آی سی حافظه، ای سی مایکوم، ای سی پردازش تصویر و مدارات تقسیم کننده ولتاز لازم ولت است.ای سی های از قسمت های مختلف تشکیل شده است که خرابی و آسیب به ای سی باعث آسیب مین برد و خرابی آن شده و باید تعویض شود تا عملکرد نمایشگر  لپ تاپ به روز شود.

دلایل تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس

زمانی که ضربه و آسیب وارد شده به ال سی دی لپ تاپ ایسوس قابل تعمیر نباشد، باید ال سی دی لپ تاپ تعویض شود. در ابتدا تعمیرکاران مراکز نمایندگی لپ تاپ ایسوس ال سی دی لپ تاپ را بررسی کرده و در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشد، تعمیر حرفه ای انجام می شود. اما اگر نتوان تعمیر انجام شود باید نمایشگر لپ تاپ تعویض شود. بنابراین میزان آسیب و ضربه وارد شده به ال سی دی لپ تاپ تعیین کننده تعویض یا تعمیر ال سی دی لپ تاپ است.

قیمت ال سی دی لپ تاپ ایسوس

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد هنگامی که ال سی دی لپ تاپ ایسوس دچار ضربه یا آسیب میشود، این است که قیمت ال سی دی لپ تاپ چقدر است.؟ قیمت ال سی دی لپ تاپ ایسوس با توجه به مدل دستگاه لپ تاپ ایسوس متفاوت است. بهترین راه برای انتخاب ال سی دی لپ تاپ ایسوس مراجعه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس است.

هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ ایسوس

بسیاری از افراد فکر می کنند که هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ  زیاد است.  برای اینکه هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ تعیین شود باید دستگاه لپ تاپ ایسوس دقیق توسط تکنسین تعمیرات لپ تاپ عیب یابی شود. قیمت تعویض و تعمیر قطعات لپ تاپ با توجه به نوع و میزان خرابی و آسیب دیدگی ال سی دی لپ تاپ متفاوت است. در صورتی که  ال سی دی لپ تاپ ایسوس توسط تکنسین قابل ترمیم نباشد، باید تعویض شود. بنابراین هزینه تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس بالاتر از تعمیر ال سی دی لپ تاپ است.

جلوگیری از خراب شدن ال سی دی لپ تاپ ایسوس

عوامل مختلفی مانند ضربه و آسیب به ال سی دی لپ تاپ ایسوس و نوسانات برق باعث خرابی ال سی دی لپ تاپ ایسوس می شود. بنابراین باید مراقب باشید تا به ال سی دی لپ تاپ ایسوس ضربه وارد نشود. همچنین در هنگام تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ با مایع تمیز کننده به صورت غیر مستقیم روی ال سی دی لپ تاپ اسپری شود.صفحه نمایش لپ تاپ را با دستمال تمیز  و خشک تمیز کنید. از محافظ برق برای اتصال لپ تاپ استفاده شود. زیرا نوسانات برق در لپ تاپ می تواند به ال سی دی آسیب وارد کند.

تعویض ال سی دی لپ تاپ دل

یکی از قسمت های تعمیر دستگاه لپ تاپ دل تعویض و تعمیر ال سی دی لپ تاپ است. ال سی دی لپ تاپ dell در معرض آسیب ها و ضربه های زیادی است.زمانی که در محافظت و نگهداری لپ تاپ dell  بی دقتی شود و به ال سی دی لپ تاپ ضربه وارد و دچار آسیب و شکستگی شود، باید ال سی دی ترمیم یا تعویض شود.

واحد تعمیرات لپ تاپ dell

مرکز تعمیرات لپ تاپ dell  مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ dell است که به صورت تخصصی تعمیرات قطعات مختلف لپ تاپ dell  را انجام می دهد. بنابراین زمانی که در نگهداری و محافظت از لپ تاپ دل دقت کنید تا هزینه های تعمیر و نگهداری لپ تاپ dell کم شود.در زمان جابجایی لپ تاپ احتیاط شود و از کیف های حمل لپ تاپ استفاده شود.

هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ دل

زمانی که ال سی دی لپ تاپ دچار آسیب و شکستگی شود باید به تکنسین تعمیرات لپ تاپ dell مراجعه شود. با توجه به نوع و مدل برند لپ تاپ dell هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ dell  متفاوت است. اما اگر ال سی دی لپ تاپ دل نیاز به تعویض داشته باشد، قیمت صفحه نمایش لپ تاپ متفاوت است. قیمت ال سی دی لپ تاپ اصل بالاست و بنابراین هزینه تعویض ال سی دی اورجینال لپ تاپ دل متفاوت است.

 آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

مراحل تعویض ال سی دی لپ تاپ باید توسط مراکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ توسط تکنسین متخصص انجام شود. در ابتدا باید قبل از اینکه ال سی دی تعویض شود،  صفحه جدید باید تهیه و ابزارهای لازم مانند پیچ گوشتی،انواع مختلفی از بیت، تیغه فلزی نازک یا پلاستیکی آماده شود. بهتر است ال سی دی لپ تاپ از نمایندگی های مجاز فروش لپ تاپ انجام شود.باید دقت شود تا ال سی دی لپ تاپ اصل باشد و در صورتی که اصل نبود ، کیفیت بالایی داشته باشد.

در زمان تعویض ال سی دی لپ تاپ باید مراقب باشید که برق قطع و باتری جدا شود. همچنین محفظه اطراف صفحه مطمئن شده  پنل ال سی دی قاب لپ تاپ برای دسترسی به پیچ ها برداشته شود.پیچ ها باز و به وسیله تیغه فلزی نازک گوشه های پایین قاب جدا شود. در مرحله بعدی تعویض ال سی دی لپ تاپ ال سی دی شکسته شده را به قسمت پایین بکشید و کابل اتصالی ان قطع شود.

جایگزینی ال سی دی جدید لپ تاپ

 سپس در این مرحله بعد از جداسازی ال سی دی شکسته و آسیب دیده ، ال سی دی جدید را جایگزین کنید. در هنگام نصب ال سی دی جدید مراقب باشید، ال سی دی جدید مطابق با براکت های نصب، ابعاد و اتصالات ال سی دی انتخاب شود. سپس پنل جدید به کابل متصل و داخل درب قرار گرفته و پیچ ها ثابت شوند. در مرحله اخر ال سی دی جدید بعد از نصب باید تست شود.بعد از تست ال سی دی لپ تاپ قاب لپ تاپ را در محل خود قرار داده و باتری وصل و به وسیله کابل برق لپ تاپ روشن شود.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات لپ تاپ یکی از مراکز مهم و تخصصی برای تعمیر و تعویض انواع برندهای مختلف لپ تاپ مانند لپ تاپ سامسونگ، لنوو، سونی، ایسوس، اچ پی انجام می شود. در مراکز تعمیرات لپ تاپ تکنسین های متخصص سخت افزار رایانه با دانش و مهارت های لازم خدمات مربوط به ترمیم، تعویض و تعمیر قطعات لپ تاپ مانند تعویض و تعمیر ال سی دی لپ تاپ را انجام می دهند.

اگر شما شرکت های معتبر در زمینه تعویض مانیتور یا ال سی دی لپ تاپ می شناسید حتما در بخش نظرات این پست معرفی کنید ، مطمئنا تجربیات شما در مورد تعویض ال سی دی لپ تاپ می تواند برای بقیه دوستانی که دنبال این موضوع هستند مفید باشد ، البته اهمیت این ماجرا زمانی است که امروزه با گرا نشدن لپ تاپ ها خرید لپ تاپ جدید بسیار سخت است از این رو تعمیر و تعویض حرفه ای ال سی دی لپ تاپ بسیار بسیار مهم است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تعویض مانیتور لپ تاپ در برند های محتلف

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *