ترفندهای افزایش سرعت تایپ

ترفندهای افزایش سرعت تایپ

امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که کار با کامپیوتر از نیازهای اولیه برای کار در مشاغل مختلف به حساب می‌آید و یک ضرورت اساسی است. اگر چه تا چند سال قبل هنوز هم آشنایی به اصول کامپیوتر یک مزیت تلقی می‌شد، اما مدت زمان زیادی طول نکشید که این مزیت به یک ضرورت تبدیل شد. درست شبیه به زبان انگلیسی که این روزها عدم آگاهی از آن، امری غیر معمول به حساب می‌آید. اگر به آموزش‌های اساسی و پایه کامپیوتر مسلط باشید، داشتن برخی مهارت‌های جانبی دیگر می‌تواند به عنوان یک مزیت برای شما محسوب شده و جایگاه شما را ارتقاء ببخشد. یکی از این مهارت‌های جانبی، مهارت تایپ سریع است. اگر حتی برای یک بار هم به یادگیری تایپ سریع فکر کرده‌اید، بد نیست تا با خواندن ادامه این مطلب، با چند راهکار ساده این مهارت را بیاموزید. همراه ما باشید تا راهکارهای افزایش سرعت تایپ را مرور کنیم.

افزایش سرعت تایپ چه مزایایی دارد؟

پیش از آن که راهکارهایی را برای افزایش سرعت تایپ ارائه کنیم، بد نیست با مزایای این کار آشنا شویم. اصلاً چرا باید تایپ سریع را یاد بگیریم و این مهارت چه تأثیری بر موقعیت ما دارد؟

به دفعات برایمان پیش آمده که حین تایپ کردن یک نامه معمولی نیز از سرعت کند تایپ کردن خودمان کلافه شده‌ و به این فکر افتاده‌ایم که تایپ سریع می‌تواند این فرایند را ساده‌تر کند. گشتن به دنبال حروف مختلف در صفحه کلید و قرار دادن آن‌ها در کنار هم، می‌تواند اعصاب شما را به هم بریزد. حال اگر تایپ سریع را بلد باشید، در مرحله نخست تا حد زیادی در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تر، مطالب بیشتری را تایپ کنید.

از جانب دیگر، سرعت بالای تایپ می‌تواند به شما این امکان را بدهد که کارهای بیشتری انجام دهید. اگر به عنوان فریلنسر در حوزه‌های مرتبط با تایپ، مانند تولید و نگارش محتوا کار می‌کنید و درآمدتان به تعداد کاری که انجام می‌دهید بستگی دارد، تایپ سریع شما را چند پله بالاتر می‌برد. کار بیشتر مساوی با پول بیشتر است و شما با مهارتی ساده، می‌توانید به درآمد بیشتری برسید. در برخی کارهای اداری و دفتری نیز توانمند بودن در حوزه تایپ سریع می‌تواند موقعیت شغلی شما را بهبود ببخشد. حتی دانشجویان و کسانی که به دنبال شغلی پاره وقت هستند،‌ می‌توانند از این مهارت برای کسب درآمد به عنوان تایپیست استفاده کنند. سایت های فریلنسری مانند این سایت، گزینه مناسبی برای سفارش تایپ، استخدام تایپیست دورکار و کسب درآمد از طریق تایپ هستند. این کار بسیار آسان است و تنها کافیست متن‌هایی که به شما داده می‌شوند را تایپ کنید. حال با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، تایپ سریع می‌تواند مهارتی کاربردی باشد. در ادامه با راهکارهایی برای افزایش سرعت تایپ همراه شما هستیم.

ترفندهای افزایش سرعت تایپ

 

چند راهکار برای افزایش سرعت تایپ کردن

تایپ سریع اصولی همان چیزی است که ممکن است تحت عنوان «تایپ ده انگشتی» هم آن را شنیده باشید. در واقع گفته می‌شود که دانستن این تکنیک، تمام آن چیزی است که به شما در افزایش سرعت تایپ كمک می‌کند. افراد حرفه‌ای در این حوزه معتقدند که تمرین و تمرکز بر یک روش اشتباه ممکن است پس از چند سال تمرین شما را به سرعتی حدود ۳۰-۴۰ لغت بر دقیقه برساند، اما تایپ ده انگشتی پس از گذشت تنها یک سال، شما را به ۶۰-۷۰ لغت بر دقیقه می‌رساند که تقریباً دو برابر مورد قبلی است. بنابراین یادگیری تایپ ده انگشتی سریع، کلید رسیدن شما به سرعت قابل قبول در تایپ است. در ادامه چند راهکار کاربردی را معرفی کرده‌ایم.

از سرعت تایپ خود آگاه باشید

تا زمانی که سرعت تایپ خود را ندانید، نمی‌توانید برای تایپ سریع اقدام کنید. این نخستین اصلی است که باید از آن آگاه باشید. در واقع تا زمانی که در ذهن خودتان صدای برخورد انگشت‌ها با صفحه کلید را سریع بدانید و فکر کنید سرعت بالایی دارید، راه برای تایپ اصولی و سریع پیش رویتان باز نمی‌شود. بهتر است در ابتدای راه با استفاده از ابزارهای تعیین سرعت تایپ، از سرعت تایپ کردن خود آگاه شوید. پس از آن می‌توانید اقدامات لازم برای سریع تایپ کردن را انجام دهید.

تکنیک صحیح تایپ ده انگشتی را بیاموزید

پس از آن که یقین پیدا کردید که برای دستیابی به موقعیت‌های شغلی بهتر و انجام راحت‌تر کارهای مرتبط با تایپ بهتر است با روش‌های تایپ سریع آشنا شوید، به صورت اصولی روش تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید. این روش به شما کمک می‌کند تا ظرف مدت زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب برسید. تایپ غیر اصولی هیچ گاه شما را به سریع‌‌ترین حالت خودتان نمی‌رساند.

در ابتدای کار آهسته تایپ کنید

زمانی که تازه شروع به یادگیری تایپ ده انگشتی می‌کنید، بهتر است کار را به آرامی پیش ببرید و تمرینات آهسته‌ای داشته باشید. تلاش برای سریع‌ تایپ کردن از همان ابتدا، تمرکز را از شما گرفته و باعث به تعویق افتادن تسلط می‌شود. بدون این که عجله داشته باشید، به آرامی و با رعایت پوزیشن صحیح انگشت‌ها به تایپ کردن مشغول شوید. به مرور زمان می‌توانید سرعت را بیشتر کرده و تایپ سریع ده انگشتی را به بهترین شکل اجرا کنید.

ترفندهای افزایش سرعت تایپ

به طور مداوم تمرین کنید

پس از یادگیری روش‌های اصولی، تنها تمرین کردن می‌تواند شما را به سطحی قابل قبول برساند. ساعت‌ها تمرین اصولی را در برنامه کار خود قرار دهید تا بتوانید به بهترین شکل، تایپ سریع را اجرا کنید. باید هنگام انجام دادن کارها، تایپ اصولی را به کار بگیرید تا رفته رفته به آن عادت کنید.

به صفحه کلید نگاه نکنید

نگاه کردن به صفحه کلید یکی از کارهایی است که سرعت تایپ کردن شما را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید تندتر از همیشه بنویسید، باید نگاه کردن به صفحه کلید را کنار بگذارید. در تایپ ده انگشتی شما موقعیت قرارگیری انگشتان را از برید و سایر کلیدها را نیز نسبت به ده انگشتی که روی صفحه کلید قرار داده‌اید، می‌شناسید. با در نظر گرفتن این موضوع عملاً دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه کلید وجود ندارد. نگاه کردن مکرر به متن اصلی، مانیتور و صفحه کلید، سرعت تایپ کردن شما را تا حد زیادی کم می‌کند. به همین دلیل از همان ابتدا سعی کنید به کیبورد نگاه نکنید.

مجموعه این راهکارها به شما در یادگیری تایپ سریع و افزایش سرعت تایپ کمک می‌کنند. مهم‌ترین نکته در این بین، یادگیری تایپ ده انگشتی اصولی است که نباید از آن غافل شوید.

 

کلام آخر

با توجه به اهمیت تایپ سریع در بسیاری از کارها و تأثیری که بر موقعیت شغلی افراد دارد، این مقاله را به بیان مزایای یادگیری تایپ سریع و همچنین معرفی تکنیک‌هایی برای افزایش سرعت تایپ اختصاص دادیم. با عمل کردن به مجموعه این توصیه‌ها می‌توانید از سرعت بالای تایپ کردن لذت ببرید و کارها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. امیدواریم که از این مطلب، استفاده لازم را برده باشید.نظرتان را برایمان بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : ترفندهای افزایش سرعت تایپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *