تاریخ معرفی هوآوی پی 30 (Huawei P30)، قیمت، اخبار و شایعات

هوآوی پی 30

تنها چند روز تا زمان رونمایی از Huawei P30 و Huawei P30 Pro مانده، البته بر اساس تاریخی که در خبرها و شایعات تایید شده است، 26 مارس 2019. این کمپانی قصد دارد تا پرچمداران بعدی خود را با استفاده از نام تجاری گوشی های هوشمند چینی که در سال های اخیر به قدرت رسیده اند، معرفی نماید.

هوآوی پی 20 و پی 20 پرو هم اکنون با گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس، پیکسل 3 ایکس ال و گوشی های آیفون جدید رقابت می کنند. اکنون هوآوی P30 Duo (و یا Potentially Trio)، گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس نیز در این رقابت شرکت دارند ما نام آن ها را potentially trio نهاده ایم، همانطور که اپل سه گوشی جدید خود را در ماه سپتامبر معرفی کرد و کمپانی سامسونگ نیز در ماه فوریه همین کار را انجام داد، در نتیجه این کار کمپانی هوآوی آنقدرها تعجب برانگیز نبود که سه گوشی هوشمند جدید با نام خانواده ی P30 را معرفی نماید.

ما تصمیم داریم که در این بخش Huawei P30 و Huawei P30 Pro را که از سال 2018 پروسه ی تولید آن ها آغاز شده است، برای شما معرفی نماییم و یک سری اطلاعاتی را که در مورد آن ها منتشر شده است برای شما شرح دهیم. البته باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که تمامی اطلاعات ذکر شده همانطور که اشاره کردیم بر اساس شایعاتی است که منتشر شده اند.

تاریخ معرفی و قیمت

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد خانواده ی Huawei P30 قرار است در تاریخ 26 مارس سال جاری میلادی بر اساس اعلام کمپانی هوآوی در حساب توییترش رونمایی از این سه گوشی هوشمند صورت پذیرد. تاریخ معرفی این سری از گوشی های هوآوی پیش تر در شایعات اعلام شده بود. (اواخر ماه مارس 2019) توجه داشته باشید که اگر شما از افرادی هستید که در ایالات متحده زندگی می کنید، ممکن است قادر به خرید P30 و P30 پرو نباشید، زیرا هم اکنون گوشی های این کمپانی در ایالات متحده فعال نمی شوند.

بر اساس شایعات قیمت Huawei P30، به عنوان قیمت اولیه (برای نسخه ی با رم 6 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 128 گیگیابایتی) 749 € (حدود $ 850 / £ 640 / AU 1200 $) اعلام گردیده است. هوآوی P30 پرو با 8 گیگابایت حافظه ی رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی شایعه شده است که قیمتی برابر با 999 € (تقریبا 1،135 دلار / 855 دلار آمریکا / AU 1600 دلار) دارد و هوآوی P30 پرو با 8 گیگابایت حافظه ی رم و 256 گیگابایت حافظه ی داخلی قیمتی برابر با $ 1،250 / £ 940 / AU $ 1،760  دارد. همچنین ظاهرا یک مدل 512 گیگابایتی دارد که هنوز هیچ قیمتی برای آن اعلبام نشده است.

این قیمت ها بر اساس لیستی است که کمپانی آمازون در سایت خود منتشر نموده است، نشان دهنده این است که نسخه ی 128 گیگابایتی P30 پرو با قیمت 1،028،199 یورو (حدود 1،170 دلار / 890 پوند / AU 1،640 دلار) عرضه خواهد شد. بر اساس این لیست شما می توانید از تاریخ 5 آوریل اقدام به خرید این دستگاه نمایید.

طراحی و صفحه نمایش هوآوی P30

در خصوص نوع طراحی Huawei P30 و Huawei P30 Pro بر اساسا تصاویر منتشر شده در .وب سایت رسمی این کمپانی می توان گفت که در تصاویر به وضوح مشخص شده است. رنگ بندی گوشی های این کمپانی در همان محدوده ی رنگ هایی است که قبلا در شایعات انتشار یافته بود و در واقع کاملا با شایعات قبلی پیش رفته است. این دستگاه با یک حاشیه ی کم، تقریبا هیچ گونه قاب و حاشیه ی زیادی ندارد. سه دوربین در پشت درهوآوی  P30 و چهار درگاه در هوآوی P30 پرو نمایش داده شده است.

بر اساس شایعات منتشر شده و تصاویر انتشار یافته در @OnLeaks دقیقا همان مدل و طراحی عرضه شده است. شما می توانید برخی از تصاویر را در زیر مشاهده کنید. توجه داشته باشید که گوشی دارای یک رنگ گرادیان بر روی پنل پشتی است که ظاهرا این پنل از شیشه ساخته شده است. شما همچنین می توانید یک بریدگی در پنل جلویی، حاشه های کمن، دوربین عقب با سه لنز، جک 3.5 میلی متری هدفون و یک اسکنر اثر انگشت را بر روی پنل پشتی مشاهده نمایید. همچنین برخی پیشنهاد می کنند که اگر سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش فقرار می گرفت جذاب تر جلوه می کرد. این موضوع به نوبه خود ممکن است به این معنا باشد که صفحه نمایش این دستگاه از نوع OLED است، زیرا بسیاری از سنسورهای درون صفحه نمایش از LCD کار نمی کنند.

پورت هدفون در این تصاویر کمی جذاب می باشد،به این دلیل که در هوآوی P20 این جک هدفون حذف شده بود . با این حال، به نظر می رسد که این تصاویر دقیق هستند و با اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی این کمپانی مطابقت دارند. در خصوص صفحه نمایش، در هر دو گوشی هوآوی P30 و هوآوی P30 پرو می تواند یک صفحه نمایش 1040 * 2340 تعبیه شده باشد، البته اگر اطلاعات انتشار یافته در پروفایل کاربران را جدی بگیریم. میزان افزایش ظاهری در ابعاد صفحه نمایش هوآوی P20 به اندازه ی 1080 × 2240 بود و این شایعه را در خصوص هوآوی P30 پرو تاکنون نشنیده ایم، البته یکی از منابع در خصوص این گوشی هوشمند اذعان داشته است که با یک صفحه نمایش 6.47 اینچی روبرو هستیم.

دوربین و باتری هوآوی P30

ما شایعاتی را شنیده ایم مبنی بر اینکه هوآوی P30 پرو ممکن است از یک دوربین 38MP بهره مند باشد. به طور خاص، کمپانی سونی این ماژول دوربین را برای این کمپانی تولید نموده است. بر اساس خبرهای منبعی دیگر، هوآوی P30 دارای یک دوربین اصلی سه لنزی است که به صورت بالقوه دارای یک لنز با قدرت 40 مگاپیکسلی می باشد. همچنین می تواند یک زوم اپتیکال بدون زوم 5x به همراه یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی داشته باشد.

اکنون ما شاهد تصاویری از این گوشی هوشمند هستیم که ظاهرا هوآوی P30 و هوآوی P30 پرو بر همین اساس طراحی شده اند. بر همین اساس می توان دید که حداقل سه دوربین بر روی پنل پشتی در هر دو مدل وجود دارد و مدل Pro نیز دارای یک فلش بزرگ است. نمای جلویی هوآوی P30 Pro نیز در تصاویر قابل مشاهده می باشد که دارای حاشیه های کوچک و بریده بریده بوده که با تصاویر منتشر شده در سایت های دیگر مطابقت دارد. با این حال، هم اکنون تایید شده است که هوآوی P30 پرو دارای چهار لنز به جای سه لنز می باشد، این موضوع نیز با گفته های مدیرعامل کمپانی هوآوی تا حد زیادی مطابقت دارد.

با این وجود، تمامی این موارد در طول یک مدت طولانی در قالب یک شایعه مطرح شده اند اما به واقعیت شباهت بسیارزیادی دارند، زیرا نه تنها برخی از تصاویر بالا نشان می دهد، بلکه گزارش های دیگری نیز در این زمینه منتشر شده است. علاوه بر این ممکن است زوم اپتیکال 10 برابری و یک سنسور 3D پیشرفته نیز به منظور تخمین فاصله و ایجاد جلوه های تمرکز تعبیه شده باشد.

سیستم عامل و قدرت هوآوی P30

قطعا هوآوی P30 از سیستم عامل اندروید 9 پای پشتیبانی خواهد کرد، زیرا نه تنها آخرین نسخه ی سیستم عامل های اندروید می باشد، بلکه به طور خاص در شایعات به آن ها اشاره شده است. در جایی دیگری، یک افشاگر معتبر گفته است که هوآوی P30 به طور استاندارد با 6 گیگابایت حافظه ی رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی عرضه خواهد شد، در حالی که هوآوی P30 پرو دارای 8 گیگابایت حافظه ی رم و امکان انتخاب حافظه های داخلی 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و یا 512 گیگابایتی را دارد. البته این افشاگر معروف در صحبت های خود افزوده است که ممکن است آپشن های این دستگاه افزوده شود.

این شایعه توسط تاییدیه های افشا شده از اندونزی و تایوان پشتیبانی می شود که مشخصات دقیق این دستگاه ها را بیان می دارد، البته گفته شده است که ظاهرا نسخه ی 8 گیگابایتی استاندارد P30 نیز عرضه خواهد شد. هوآوی P30 پرو در حال حاضر از سوی اپراتورهای تایلندی تایید شده است و در سایت 91mobiles دیده شده است. هیچ مشخصات جدیدی به آن اضافه نشده است، اما نشان می دهد که پرچمداران این کمپانی به زودی در فروشگاه ها قرار خواهند گرفت و تمامی این گواهینامه ها نشان می دهند که به طور گسترده در دسترس کاربران خواهند بود.

ما هیچ چیز دیگری در خصوص ویژگی های اصلی هوآوی P30 نمی دانیم، اما می توانیم از هوآوی میت 20 (و میت20 پرو) برای برخی از ویژگی های احتمالی و قابلیت های هوآوی P30 ایده بگیریم.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاریخ معرفی هوآوی پی 30 (Huawei P30)، قیمت، اخبار و شایعات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *