سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 سامسونگ

گلکسی نوت 9

خنک کننده گلکسی نوت 9 | در خصوص گوشی های هوشمند با قدرت بالا و حجم باتری بیتر یکی از موضوعاتی که مطرح می باشد این است که سیستم خنک کننده ی آن ها به چه صورت است و چگونه می توانند حرارت بسیاری بالای قطعات سخت افزاری را کاهش دهند؟! این موضوع باید در گوشی های مختلف رعایت گردد، در غیر این صورت طول عمر گوشی ها کاهش می یابد و دیگر نمی توانید بر روی آن گوشی هوشمند حساب کنید.

گلکسی نوت 9 سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 کمپانی سامسونگ همانند تمامی پرچمداران اخیر این کمپانی از سیستم خنک‌ کننده ی آبی – کربنی برای خنک‌کردن پردازنده و باتری و دور نمودن حرارت از این قطعات در زمان اجرای برنامه‌ های سنگین بر روی گوشی های هوشمند استفاده نموده است. این سیستم با جذب کردن حرارت تولید شده، آب را به بخار تبدیل می نماید و بخار ایجاد شده را از تمامی قطعات حساس و کلیدی دستگاه دور می‌ کند. در آخر، زمانی که دمای پردازنده به حالت قبلی خود بازگشت، دوباره بخار را به آب تبدیل نموده و به‌ محل قبل باز می‌ گرداند تا به منظور استفاده‌ ی دوباره آماده شود.

گلکسی نوت 9

همانگونه که پیشتر گفته شد، سیستم خنک کننده ی آبی – کربنی گلکسی نوت 9 یک سیستم خنک سازی کاملا آشنا می باشد، ولی انگونه که کالبد شکافی‌ های نوت 9 نشان دادند، ابعاد این سیستم خنک کننده نسبت به قبل بسیار بزرگتر از چیزی است که بر روی گوشی‌ های پرچمدار قبلی این کمپانی دیده شده است. اکنون کمپانی سامسونگ، تصاویر بسیار باکیفیت و جزییات دقیقی از اجزای این سیستم و نحوه‌ ی عملکردآن منتشر نموده است.

کمپانی سامسونگ لایه‌ ای از جنس مس را میان این دو رسانای گرمایی قرار داده است تا توانایی لوله‌ های خنک کننده در انتقال حرارت بهبود پیدا کند. ظرفیت لایه‌ ی جدید 2.7 برابر لوله‌ ی به‌ کار رفته در گلکسی اس 9 سامسونگ می باشد؛ در نهایت این گوشی هوشمند در زمان اجرای اپلیکیشن ها و بازی‌ های حجیم، برای مدت زیادی خنک می‌ ماند. فیبر کربن‌ های استفاده شده به منظور انتقال حرارت، دارای رسانایی گرمایی 9 برابر بیشتر از سیلیکون به عنوان ماده اصلی استفاده شده در ساخت تراشه‌ های الکترونیکی گوشی‌ های هوشمند، هستند.

بیشتر بخوانید  Bixby Text Call برای گوشی های گلکسی اکنون در هند در دسترس است

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *