تاریخچه و مهم‌ترین داستان‌های زندگی سونیک

در مورد زندگی اولیه سونیک اطلاعات زیادی در دست نیست. وی در جزیره کریسمس با توانایی غیر طبیعی خود برای دویدن و با سرعت فوق العاده به دنیا آمد،  اما عشق او به ماجراجویی سرانجام او را از خانه‌اش دور کرد. از آن زمان، او زندگی خود را در سفر به جهان، با روحیه بی قرار خود، در جستجوی ماجراها برای برآورده کردن عطش هیجان خود گذرانده است. در مقطعی، سونیک با دکتر ایوو روبوتنیک ملاقات کرد و آن‌ها با یکدیگر دشمن شدند. این دکتر همیشه در تلاش برای در دست گرفتن کنترل جهان بود، اما سونیک هر بار برنامه های دکتر را خنثی می‌کرد. و این دو نبرد‌های فراوانی با یکدیگر داشتند.

 Sonic the Hedgehog-1991

سونیک

در Sonic the Hedgehog ، سونیک پس از کشف دکتر درباره‌ی برخی از یادگارهای قدرتمند به نام “زمردهای هرج و مرج” که در جزیره پنهان شده بودند و اخبار وی در مورد تولید سلاح های کشتار جمعی خبر داده بودند، شنید. سونیک برای جلوگیری از او به جزیره جنوبی شتافت. پس از ورود سونیک ، وی روبوتنیک را ملاقات کرد ، که روش جدید خود را برای بردگی حیوانات اختراع کرده بود و آن‌ها را در داخل پوسته‌های ربات به دام انداخت. با این روش ، او می توانست آنها را به خدمتگزارهای رباتیک بنام بدنیكس تبدیل كند ، روشی كه سونیك را به شدت شوكه كرد.

سونیک با وجود دشمنی کل جزیره ، تصمیم گرفت که حیوانات را نجات دهد و زمردهای هرج و مرج را به دست آورد. سونیک پس از سفر در جزیره ضمن آزاد کردن ساکنان حیوانات و تأمین امنیت زمردهای هرج و مرج ، وارد محوطه محلی پزشک شد و در آنجا دانشمند دیوانه را شکست داد و او را از جزیره بیرون انداخت. با شکست روبوتنیک ، سونیک با دوستان خود به Green Hill Zone رفت و در آنجا زمردهای آشوب را آزاد کرد و با قدرت آنها سعادت جزیره را تضمین کرد.

Sonic the Hedgehog 2 -16-bit

در  Sonic the Hedgehog 2، سونیک در طی سفر‌های ماجراجویانه خود، جزیره West Side را کشف کرد و تصمیم به فرود در آنجا گرفت ، سونیک شروع به کاوش در این منطقه جدید کرد. پس از گذشت چند روز ، سونیک متوجه شد که کسی دنبالش می‌رود و دید که این یک توله روباه به نام مایلز «تیلز» پرور است ، که از سونیک برای خودش یک بت ساخته بود. سونیک تصمیم گرفت او را نادیده بگیرد و سعی کرد فرار کند ، اما تیل همچنان به دنبال او بود و با سرعت راه خود را ادامه می‌داد. تحت تأثیر سرسختی و توانایی ادامه روباه، سونیک تصمیم گرفت به رغم عدم علاقه به وی، به او اجازه دهد تا با او همراه شود. بعداً ، در اوایل ظهر ، سونیک هنگام چرت زدن با صدا‌های انفجار از جا پرید و دید که بادنیک‌ها در حال حمله به جزیره West Side هستند. در کنار او تیل نیز ایستاده بود، در حین حمله اولیه ، سونیک می دانست که دکتر روبوتنیک پشت این حمله است و تصمیم گرفت تا دکتر دیوانه را پیدا کند.

معلوم شد که حمله واقعا کار روبوتنیک بود که دوباره در برنامه‌های قدیمی خود قرار داشت. این بار ، او ساکنان جزیره را به بادنیک تبدیل می‌کرد تا زمردهای هرج و مرج که در جزیره واقع شده بودند را پیدا کنند تا راهی برای فتح جهان ایجاد کند. بنابراین سونیک تصمیم گرفت تا دکتر را متوقف کند، زمردهای هرج و مرج را بازیابی کند و جزیره را نجات دهد،  در حالی که تیلز تمام راه او را دنبال می‌کند. هنگامی که سونیک هر هفت زمردهای هرج و مرج را به دست آورد ، فهمید که قدرت آنها می تواند او را به سوپر سونیک تبدیل کند. مدتی بعد ثابت شد که تیلز با مهارتهای منحصر به فرد خود کمک بزرگی به سونیک کرد و این دو شروع به تشکیل پیوند محکم کردند.

Sonic the Hedgehog 2 -8-bit

در  Sonic the Hedgehog 2، سونیک پس از نجات جزیره جنوبی، که یادداشتی از تیلز پیدا کرد که باعث شد او برای یک ماجراجویی دیگر به جزیره بازگردد. در یادداشت، تیلز اظهار داشت كه وی و حیوانات این جزیره توسط دكتر روبوتنیك ربوده شده‌اند و در حال حاضر در Crystal Egg اسیر شده‌اند. برای رسیدن به تیلز، سونیک مجبور شد زمردهای هرج و مرج را جمع کند. این یادداشت همچنین به سونیک درباره‌ی شش ربات قدرتمند دکتر روبوتنیک که منتظر او بودند هشدار داد. سونیک بدون تلف کردن لحظه‌ای، به نجات تیلز شتافت.

در طول ماجراجویی خود ، سونیک قبل از روبرو شدن با روبوتنیک در منطقه Crystal Egg ، زمردهای هرج و مرج را استفاده کرد و ربات‌های قدرتمند را شکست داد. با این حال، دکتر پس از شکست ، از طریق یک دستگاه مخابراتی فرار کرد. با وجود اینکه هنوز هم تیلز مفقود بود ، س.نیک تقریبا ناامید شده بود، اما پس از آن تیلز از یک تلپورتر و با ظاهر کاملا سالم ظاهر شد و این دو به ماجراجویی‌های خود ادامه دادند.

SegaSonic the Hedgehog

در SegaSonic the Hedgehog ، سونیک توسط دکتر روبوتنیک به اسارت درآمد و در جزیره اگمن زندانی شد و در آنجا قرار بود او را به همراه مایتی آرمادیلو و ری سنجاب پرنده اعدام کنند. سونیک با همكاری با مایتی و ری ، از سلول خود فرار كرد، این سه نفر به برج اگمن رسیدند و در آنجا با دکتر روبرو شدند. با این حال ، روبوتنیک باعث خود تخریب برج شد و سونیک، ری و مایتی توانستند به سرعت فرار کنند.

Sonic the Hedgehog CD

در  Sonic the Hedgehog CD ، سونیک برای گشت و گذار در سیاره کوچک ، به Never Lake، یک ماهواره کوچک که سالی یکبار در نزدیکی زمین می رود، رفت . اما وقتی سونیک وارد شد ، دید که کل سیاره به یک بیابان مکانیکی تبدیل شده و به کوهی در همان نزدیکی زنجیر شده است. سونیک پس از جلوگیری از ریزش آوارهای کوهی ، متوجه شد که صورت دکتر روبوتنیکدر کوهی که زنجیر در آن تعبیه شده حک شده است. بلافاصله او فهمید که دکتر پشت این است و برای آزادسازی آن به سیاره کوچک سفر کرد.

اندکی پس از ورودش ، سونیک با ایمی رز روبرو شد. اما اندکی پس از ملاقات آنها، امی توسط متال سونیک ، روباتی ساخته شده توسط دکتر برای از بین بردن سونیک ، اسیر شد و سونیک با استفاده از سرعت بی‌نظیر خود ، آینده خوبی را برای سیاره کوچک تضمین کرد. سرانجام او یکبار دیگر به سراغ متال سونیک و دکتر رفت و با اسلحه داغ روی پاشنه پا ، متال سونیک را در استارست اسپیدویو زد. و امی را از اسارت نجات داد.

سونیک پس از فرار سیاره کوچک با ایمی ، زنجیره‌ای را که در آن سیاره کوچک وجود داشت نابود کرد و کوچک چهره سونیک را در پرتو نور به عنوان نشانه قدردانی از خود نشان داد، قبل از ترک دور ، نشان داد که بسیاری از گلهای جدید در اطراف منطقه در حال رشد هستند. در حالی که روبوتنیک موفق به گرفتن سنگ زمان شد، سونیک با از بین بردن وسیله نقلیه فرارش، به طرح‌های او پایان داد.

Sonic Chaos

در Sonic Chaos ، سونیک هنگام شنیدن شایعه‌ای که می گوید دکتر در جستجوی زمردهای هرج و مرج در جزیره جنوبی است ، با تیلز قدم به ماجرای جدیدی میگذارد. با بازگشت رو به خانه، این جزیره را در حال نابودی یافت زیرا روبوتنیک یکی از زمردهای هرج و مرج را به سرقت برده و بدین ترتیب با ایجاد یک عدم تعادل بقیه زمردهای هرج و مرج را پراکنده و باعث می‌شد این جزیره در اقیانوس غرق شود. به همین ترتیب، سونیک و تیلز قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید زمردها را به دست بیاورند.

در نبردهای بعدی ، سونیک و تیلز زمردهای از بین رفته را به جز یکی از آنها بازیابی کردند. پس از آن ، آنها در نبرد نهایی ، روبوتنیک را شکست دادند و جزیره را در اختیار خود گرفتند و ایمنی جزیره جنوبی را یک بار دیگر تضمین کردند.

Sonic the Hedgehog 3

سونیک

در  Sonic the Hedgehog 3 ، چند روز پس از متوقف کردن Death Egg ، سونیک در حال چرت زدن در ساحل بود تا اینکه تیلز آمد و او یک واکنش بزرگی از هرج و مرج در دریا را کشف کرده بود. در همان زمان ، سونیک حلقه باستانی‌ای در ساحل را پیدا کرد که باعث شد وی با یادآوری افسانه‌ای درباره یک جزیره شناور در آسمان با یک فرهنگ بسیار منحصر به فرد که از یک سنگ قدرتمند پشتیبانی می‌شود. پر از هیجان شد.  سونیک و تیلز به دنبال ماجراجویی دیگری رفتند تا واکنش را بررسی کند.

 هنگامی که سونیک و تیلز به آن‌جا رسیدند ، جزیره شناور افسانه‌ای Angel Island  را پیدا کردند، این جزیره توسط Egg Death در سطح اقیانوس نگهداری می‌شد، که سونیک فکر می کرد که آن‌ها را نابود کرده است. با دیدن اینکه Death Egg در حال بازسازی است، سونیک و تیلز تصمیم گرفتند که آنرا به طور کامل نابود کنند. سونیک از زمردهای هرج و مرج برای تبدیل شدن به اوج قدرت خود استفاده کرد و به جزیره حمله کرد ، اما هنگامی که او رسید ، سونیک توسط Knuckles Echidna ، نگهبان جزیره شناور و Master Emerald که قدرت زمردها را از سونیک خارج کرده بود شکست داده شد.

با وجود این شکست، سونیک و تیلز برای آزادسازی جزیره از روبات‌های دکتر روبوتنیک تلاش کردند. در طول ماجراجویی خود ، این دو بار‌ها مورد حمله قرار گرفتند، اما آنها با هر برخوردی با زندگی خود مواجه شدند و زمردهای هرج و مرج را نیز بهبود بخشیدند. سونیک بار دیگر با شکست روبوتنیک باعث سقوط Death Egg به منطقه گدازه لاوا شد.

Sonic & Knuckles

در Sonic & Knuckles ، هنگامی که سونیک و تیلز پس از فرار از سقوط Death Egg در منطقه   Mushroom Hill  به زمین نشستند، دیدند که ایستگاه فضایی سقوط کرده است، بنابراین سونیک دیگر فقط به دنبال نابودی کامل Death Egg بود، سونیک یک بار دیگر با تیلز همراه شد تا تخم مرغ مرگ را پیدا و آن را نابود کند و همچنین سرنوشت دکتر را رقم بزند. با پشت سر گذاشتن Mushroom Hill ، آن‌ها Knuckles را که از یک درگاه پنهان عبور می‌کرد ، مشاهده کردند. سونیک پس از اطمینان از کار ناپدید شدن، دروازه پنهان را باز کرد و به دنبال آن به تیلز نگاه کرد ، جایی که یک حلقه غول پیکر را پیدا کردند. سونیک شیفته این مسئله شد ، که او و دم او را به حرم زمرد در منطقه کاخ پنهان که استاد زمرد در آن استراحت می کرد، برد. سونیک و تیلز که با سؤالاتی همراه بودند ، به Mushroom Hill Zone بازگشتند تا مرحله بعدی ماجراجویی خود را آغاز کنند.

سرانجام، این دو نفره به تنهایی به منطقه پنهان پالاس رسیدند، جایی که سونیک در یک نمایش حماسی با ناچلز روبرو شد و برنده شد. سونیک و تیلز پس از رفتن او برای بررسی استاد زمرد ، به دنبال زمرد قرمز رفتند و در آنجا دیدند که دکتر آن را به منظور قدرت دادن به Egg Death به سرقت می‌برد. هنگامی که پزشک با استاد زمرد فرار کرد، Knuckles ، با سونیک و تیلز آشنا شد و آنها را به Sky Sanctuary Zone هدایت کرد تا به Death Egg  برسند ، هرچند که سونیک و تیلز مجبپر شدند که Knuckles را رها کنند زیرا او خیلی از مبارزات قبلی خسته شده بود. در گذر از پناهگاه ، سونیک و تیلز  با Eggrobo جنگیدند. پس از یک نبرد طولانی، ربات‌های دکتر را شکست داد و با استاد زمرد به زمین بازگشت آن دو سپس استاد زمرد را به جایی كه متعلق بود بازگرداندند.

Sonic the Hedgehog Triple Trouble

سونیک فهمید ‌که دکتر زمردهای هرج و مرج را گم کرده و به دنبال پیدا کردن آنان است. ناکلز که توسط دکتر  فریب خورده، فکر میکند که سونی قصد بدی برای زمردهای هرج و مرج دارد.  در طول ماجراجویی، آن‌ها همه زمردهای هرج و مرج جز به جز یکی از آن‌ها را پیدا کردندو وقتی به مقر دکتر رسیدند سونیک و تیلز متال سونیک را شکست دادند و آخرین زمرد را از دکتر گرفتند بعد از آن سونیک و تیلز، ناکلز را آزاد کردند و به ماجراجوی خودشان ادامه دادند.

Sonic Labyrinth

بعد از اینکه تیلز به دنبال یک ماجراجویی مستقل رفت، سونیک که از خواب خود در جزیره جنوبی بیدار شد اما وقتی که کفش‌های خود را پوشید متوجه سنگینی زیادی در پاهای خود شد. پس از بررسی متوجه شد که دکتر  کفش‌های ویژه‌ای طراحی کرده که سرعت سونیک را از بین از بین می‌برد و تنها چیزی که می توانست کفش ها را از پای او دربیاورد زمردهای هرج و مرج بود. که دکتر پیش از این در جزیره جنوبی پنهان کرده بود و به این ترتیب سونیک از دنبال کردن دکتر ناتوان و دکتر نیز کنترل جزیره را در دست گرفته بود متوجه شد که می‌تواند با استفاده از Spin Dash و شجاعت خود از زمردها و سرعت خود را بازگرداند. سونیک با استفاده از Spin Dash، راه خود را به پیش برد و در حالی که دوباره زمردهای هرج و مرج و کفشهای معمولی خود را به دست آورد، روبوتنیک را از این جزیره بیرون راند.

Sonic the Fighters

در Sonic the Fighters ، سونیک فهمید که دکتر روبوتنیک Death Egg II را ساخته است و ارتش روبات‌هایی را از آن مستقر می‌کند. خوشبختانه ، تیلز Lunar Fox  را ساخته بود، که می‌توانست مستقیماً به سمت Death Egg پرواز کند و آن را از بین ببرد. با این حال، این پرواز فقط ظرفیت یک نفر را داشت و برای به پرواز درآمدن به همه زمردهای هرج و مرج نیاز داشت. بنابراین سونیک و تیلز و تمام کسانی که از زمرد‌های هرج و مرج محافظت می‌کردند، از سراسر جهان دور هم جمع شدند. آن‌جا این بحث پیش آمد که چه کسی از همه برای به پرواز درآمدن با Lunar Fox شایسته‌تر است؛ بنابراین تیلز پیشنهاد داد که یک مسابقه برگزار شود و قوی‌ترین فرد میان آن‌ها به این‌گونه مشخص شود. در پایان این مسابقات ، قهرمان از زمرد‌ها برای رفتن به Death Egg II استفاده کرد.

Sonic 3D Blast

در Sonic 3D Blast ، سونیک به همراه تیلز و ناکلز به جزیره فلیکی سفر کردند. این سه نفر با شنیدن افسانه‌های جزیره ، برای یافتن زمردهای هرج و مرج به آنجا سفر کردند. اما پس از رسیدن به این جزیره ، آنها این جزیره را در یک آشوب و دکتر روبوتنیک در آن نزدیکی پیدا کردند که با تبدیل کردن فلیکی‌ها به بادنیک ، خود را مسلح کرده بود. معلوم شد كه روبوتنیک پایگاهی را در جزیره ایجاد كرده بود و فلیكی‎ها را به دام می اندازد تا آنها بتوانند به روبات های خود نیرو ببخشند و زمردهای آشوب در جزیره بیابد. مثل همیشه سونیک تصمیم به نجات جزیره و ساکنان آن گرفت.

در یک زمان کم ، سونیک فلیکی‎ها را در این جزیره نجات داد و با کمک تیلز و ناکلز ، تمام زمردهای آشوب را قبل از ذکتر جمع کرد. سپس فلیکی‌ها به سونیک کمک کردند تا وارد پایگاه مخفی دکتر روبوتنیک شود، جایی که سونیک در یک نبرد طولانی ، روبوتنیک را شکست. سونیک به موقع فرار کرد. سپس سونیک با فلیکی‌ها ملاقات داشت که از او برای کمک به جزیره تشکر کردند.

Sonic Blast

هنگامی که سونیک در جزیره جنوبی مشغول چرت زدن بود با نور حاصل از زمردهای هرج و مرج از خواب بیدار شد این نور تمام جزیره را در بر گرفت. سپس دکتر ظاهر شد و قصد داشت که با نور لیزری به سونیک شلیک کند. اما به اشتباه زمرد هرج و مرج را هدف قرار داد.

البته دکتر از نتیجه کار راضی بود و سپس تصمیم گرفت که از خرده ریزهای زمرد برای تقویت قلعه نقره‌ای خود استفاده کند اما سونیک و ناکلز به دنبال پیدا کردن خورده ریز‌ها رفتند و در نهایت ابتدا سونیک و ناکلز آن‌هارا را پیدا کردند و مانع دکتر شدند.

Sonic R

سونیک و تیلز در یک ماجراجویی بودند که چشمشان به یک آگهی مسابقه برای تعیین سریع ترین موجود در جهان افتاد. با وجود اصرار تیلز، سونیک علاقه به شرکت در مسابقه نداشت تا اینکه چشمش به نام دکتر روبوتنیک در لیست شرکت کنندگان افتاد و نظرش برای شرکت در مسابقه عوض شد.

 در این مسابقه سونیک با بسیاری از دوستان و دشمنان قدیمی رقابت کرد. دکتر قصد داشت تا با استفاده از سونیک محل زمردهای هرج و مرج را که در مسیر مسابقه بودن را پیدا کند اما سونیک برنده مسابقه شد و به همراه دوستانش دست دکتر را از رسیدن به زمردها کوتاه کرد.

Sonic Adventure

سونیک در حال برگشت به خانه پس از یک ماجراجویی طولانی بود، اما هنگام بازگشت به اداره پلیس در حال جنگ با Chaos است. سونیک با او مبارزه کرد و آن را شکست داد هرچند که Chaos فرار کرد.  روز بعد سونیک شاهد سقوط هواپیمای تیلز بود و سپس او به کمک تیلز رفت. روباه سونیک را به دیدن هواپیمایی برد که داشت بر روی این کار می‌کرد. این هواپیما قدرتش به وسیله یکی از زمردهای هرج مرج تامین می‌شد. در درون کارگاه دکتر اگمن ظاهر شد و به دنبال به دست آوردن زمرد بود.

اگمن موفق شد که زمرد را بدزدد و میخواست رباتنیک لند را در ایستگاه پلیس افتتاح کند. سونیک و تیلز باید تمام زمرد ها را پیدا می کردند تا نقش اگمن را کنترل کنند در ادامه سونیک و تیلز زمردها را پیدا کردند و نقشه های اگمن را خنثی کردند.

Sonic the Hedgehog Pocket Adventure

سونیک دریافت دکتر اگمن دنبال روش‌های قدیمی خود است و حیوانات را برای قدرت خود اسیر می‌کرد. در حین تعقیب اگمن سونیک رویارویی‌های بسیاری با دکتر داشت در نهایت سونیک با ناکلز روبرو شد که ناگهان حمله کرد. اگمن در کمین دو قهرمان با استفاده از زمرد، سونیک و ناکلز را ترک کرد تا توسط غاری که در حتل فرو ریختن بود خرد شوند. با این وجود ناکلز در لحظه آخر سونیک را نجات داد و به ابر‌ها فرستاد.

در میان ابرها ، سونیک روی بالهای ترنادو ، که توسط تیلز پرواز می کرد ، فرود آمد. با کمک تیلز، سونیک به پایگاه هوایی اگمن رسید. در آنجا، سونیک ورودی دیگری را به منطقه یافت که اگمن در آن مخفی شده بود. در آنجا، سونیک اگمن را پیدا کرد ، فقط برای این که دکتر بتواند از دامانی که برای سونیک در نظر گرفته بود استفاده کند تا او را به اعماق تله‌ی خود بیاندازد. با این حال، سونیک باز هم اگمن را شکست داد. اگمن سپس سعی کرد به فضا فرار کند. در پاسخ، سونیک با جمع کردن تمام زمردهای هرج و مرج در این مرحله، به سوپر سونیک تبدیل و پس از آن اگمن را تعقیب کرد. در اعماق فضا، سونیک بار دیگر اگمن را شکست داد. با برقراری صلح در جهان، سونیک به دنبال ماجراهای جدید با تیلز رفت.

Sonic Shuffle

سونیک، تیلز، ناکلز و امی ناگهان به معبد نور منتقل شدند و در آنجا لومینا را دیدند که آن‌ها را فرا خوانده بود که سنگ های جادویی را که توسط ووید دزدیده و باعث ناپدید شدن نگهبان آن یعنی ایلومینا شده بود را پیدا کنند سونیک و تیمش قول کمک به او را ‌دادند.

سونیک در حین بازیابی سنگ‌های جادویی و بازگرداندن جهان‌های تحت تأثیر ووید، گاهی اوقات در خواب ملاقات‌هایی با وید داشت. سونیک و دوستانش در حالی که در ابتدا مخالف ووید بودند، متوجه شدند که او تنها و غمگین و آنها به زودی فهمیدند که ووید و لومینا دو نیمه از یک موجود هستند. پس از بازگشت همه سنگ‌ها به معبد نور، سونیک و گروهش به آنجا رفتند تا جلوی ووید را بگیرند. در آنجا، ووید تسلیم ناامیدی و به یک هیولا تبدیل شد. اگرچه سونیک و تیمش ووید را شکست دادند، لومینا امید خود را از دست داد زیرا سنگ‌ها بهبود نمی‌یافتند. همانطور که سونیک ووید را به شکل یک گوهر تاریک پیدا کرد، Sonic با گفتن او به او گفت که نباید Void را رد کند زیرا احساسات منفی که از او تجسم می یابد ، خواب را برای افراد ممکن می کند. پس از آن سونیک ووید را به لومینا

واگذار کرد و شاهد بهبودی سنگ‌ها بود و لومینا و ووید دوباره به فرم اصلی خود یعنی ایلومینا بازگشتند.

Sonic Advance

سونیک به همراه تیلز، ناکلز و ایمی به دنبال متوقف کردن دکتر اگمن از به دست آوردن زمردهای هرج و مرج بودند. در طول ماجراجویی آن‌ها، سونیک و دوستانش به زمردهای هرج و مرج دست یافتند و اگمن را تعقیب کردند بعد از اینکه آنها اگ اکس را شکست دادند، سونیک به دنبال اگمن رفت هر چند که او به ماه فرار کرد. سونیک از زمردهای هرج و مرج برای تبدیل شدن به سوپر سونیک استفاده کرد و دکتر را تغییر کرد در سطح ماه سوپر سونیک اگمن و رباتش را شکست داد بعد از این نبرد سوپر سونیک ناپدید شد و چند روز بعد دوباره در آسمان پیدایش شد و با دوستانش ملاقات کرد.

Sonic Advance 2

سونیک فهمید که دکتر اگمن تیلز و ناکلز را برای ساختن مجدد امپراطوری خود گروگان گرفته است، به همین ترتیب سونیک به نجات دوستان خود رفت. در طول راه سونیک کریم خرگوشه (Cream) و چیز (Cheese) را ملاقات کرد که آن‌ها نیز توسط دکتر اگمن گروگان گرفته شده بودند بعد از نجات کریم و چیز، سونیک می‌خواست که آن‌ها را رها کند، اما آن دو همراه سونیک ماندند چرا که کریم می‌خواست مادر خود وانیلا را که توسط دکتر اگمن گروگان گرفته شده بود را نجات دهد.

در ادامه سونیک تیلز و ناکلز را هم از دست اگمن نجات داد و بعد از آن به دنبال شکست اگمن رفت سونیک و بقیه، وانیلا را پیدا کردند و پس از شکست دادن اگمن سونیک توانست وانیلا را نجات دهد و با امنیت کامل او را به فرزندش برساند.

 

Sonic Advance 3

در  Sonic Advance 3، هنگام گشت و گذار با تیلز، سونیک دریافت که دکتر اگمن درحال تقسیم زمین به هفت منطقه با Chaos Control بود تا بتواند هر منطقه را به بخشی از امپراتوری خود تبدیل کند. بنابراین سونیک با تیلز همراه شد تا جهان را نجات دهند و زمردهای هرج و مرج را قبل از اینکه  اگمن بتواند جمع کنند. در طول ماجراجویی خود، ناکلز، ایمی و کریم نیز به آن‌ها پیوستند. در طول راه ، سونیک همچنین با جدیدترین ساخته دکتر اگمن، G-merl ، نسخه جدیدی از بازسازی Emerl روبرو شد سونیک و دوستانش پس از تأمین هفت زمرد، آن را به محراب زمرد رساندند و در آنجا آنها Hyper EggRobo را شکست دادند و از زمرد Master برای بازگشت جهان به حالت عادی استفاده کردند. سونیک سپس اگمن و G-Merl را دنبال کرد، تا اینکه G-merl به اگمن خیانت کرد، هفت زمرد هرج و مرج را از سونیک گرفت و به Ultimate G-merl تبدیل شد. با این حال، سونیک و اگمن اختلافات خود را کنار گذاشتند تا با یک دشمن مشترک بجنگند و Ultimate G-merl را شکست دادند. با شکست نهایی G-merl ، سونیک از هوش رفت، اما در خانه بیدار شد و خود را در محاصره دوستان خود یافت که منتظر بازگشت او بودند. سونیک سپس به دنبال ماجراهای جدید خود رفت.

سونیک

Sonic Pinball Party

بعد از خنثی کردن آخرین نقشه اگمن برای تسلط بر دنیا، سونیک متوجه شد که دکتر شیطانی دوباره نقشه‌های شومی در سر دارد. در شهر کازینو پلیس دکتر حیوانات را سرقت و به بدنیک تبدیل می‌کرد همچنین دکتر تیلز و ایمی را شستشوی مغزی داده بود که به او خدمت کنند. برای نجات دوستانش سونیک در مسابقات Egg Cup که در کازینو پلیس برگزار می‌شد شرکت کرد.

در دور اول، سونیک مقابل ناکلز (كه با اراده آزاد خود به مسابقات پیوسته بود) روبرو و برنده شد. پس از آن، او با تیلز و ایمی روبرو شد که وی پس از ضرب و شتم آنها در دورهای مربوطه، از کنترل اگمن نجات داد. سونیک با صعود به فینال، مقابل متال سونیک به میدان رفت و برنده شد. پس از شکست اگمن، سونیک همه حیوانات را نجات داد.

Sonic Heroes

هنگامی که سونیک با تیلز و ناکلز در سفر دور دنیا بود، نامه‌ای از دکتر اگمن دریافت کرد. در نامه، اگمن ادعا كرد كه اسلحه نهایی برای تسخیر جهان ایجاد كرده است و او آنها را به چالش كشید تا در مدت سه روز او را متوقف كنند. با اعتماد به نفس مثل همیشه، سونیک با تیم خود برای نجات دنیا به دنبال اگمن رفت. تیم سونیک ماموریت خود را با ردیابی دکتر اگمن به کاخ اقیانوس آغاز کرد. در آنجا ، آنها Egg Hawk  را شکستند، اما اگمن فرار کرد. پس از آن تیم سونیک اگمن را به سمت گراند کلانشهر دنبال کرد. تیم Sonic پس از آزادسازی شهر از کنترل اگمن و فرار از نیروگاه، با تیم رز روبرو شد که شروع به جنگ با آن‌ها کرد. با این حال ، سونیک از این مبارزه به عنوان حواس‌پرتی برای فراری دادن امی استفاده کرد.

تیم سونیک سپس وارد پارک کازینو شد. پس از عبور از داخل شهر، تیم سونیک توسط انبوهی از ربات‌های اگمن مورد حمله قرار گرفت و آن‌ها را شکست دادند. همانطور که آنها اگمن را تا Rail  Canyon تعقیب کردند و تنها تا غروب آفتاب وقت داشتند، سونیک و تیمش به ایستگاه Bullet رسیدند و پایگاه محلی اگمن را تخریب کردند. در آنجا ، اگمن را شکست دادند. با این حال، تیم سونیک سپس متوجه شد که اگمنی که آن‌ها در حال تعقیب بودند جعلی است و نامه چالش نیز و دلیلش این بود که آنه‌ا را منحرف کند در حالی که اگمن ناوگان خود خود را راه اندازی کرد. و سونیک که بسیار خشمگین شده بوده به دنبال اگمن رفت.

هنگامی که تیم سونیک کجددا به دنبال اگمن رفتند در جنگل با تیم تاریکی روبرو شدند.سونیک  شگفت زده شد که Shadow هنوز زنده بود، سونیک و تیمش با تیم تاریکی مبارزه کردند تا تصمیم بگیرند که بعد از Eggman چه کسی را دنبال کند. پس از نبرد، سونیک اگمن و Shadow را به سمت در نزدیکی قلعه دید و تیم خود را از این راه هدایت کرد. تیم سونیک پس از نفوذ به قلعه و فرار از عمارت Mystic مورد حمله قرار گرفت و با ربات‌های اگمن مبارزه کرد. پس از آن، تیم سونیک به ناوگان تخم مرغ رسید و در آنجا با عبور از پرچمداران به قلعه نهایی پرداخت و هسته پرچمداران را نابود کرد. پس از آن ، تیم سونیک دکتر اگمن را در امپراتوری خود یافت و او را شکست داد.

Sonic Jump-2005

سونیک تماسی از طرف تیلز دریافت کرد که به او هشدار می‌داد که دکتری اگمن زمرد های هرج و مرج را به دست آورده و بهتر است که سونیک را در مرکز تحقیقاتی خود ملاقات کند. سونیک به آن‌جا رفت و در آنجا شاهد بود که تیلز توسط اگمن ربوده شده است و اگمن از طریق هلیکوپتر فرار می‌کند سونیک به نجات تیلز رفت هرچند که اگمن توانست فرار کند و به سونیک هشدار داد که شش تا از زمردهای هرج و مرج را در اختیار دارد و فقط یک عدد باقی مانده است. سونیک به سمت جزیره آنجل که محل نگهداری آخرین زمرد هرج و مرج بود، رفت در آنجا اگمن را دید که از ناکلز می‌خواست آخرین زمرد را به او بدهد. متاسفانه اگمن زمرد را از ناکلز هنگامی که حواسش به سمت سونیک پرت شده بود، دزدید.

 اگمن به آنها گفت حالا که تمام زمردها را در اختیار دارد، قصد دارد که یک مرکز شستشوی مغزی ایجاد کند و به وسیله آن کنترل جهان را در دست بگیرد. پس از فرار از من سونیک شروع به بحث با ناکلز کرد و اعتقاد داشت که از دست دادن زمرد هرج و مرج تقصیر او است. تیلز به آنها گفت برای اینکه اگمن بتواند تمام جهان را شستشوی مغزی دهد باید به فضا برود و به همین دلیل سونیک و دوستانش به آمریکای جنوبی که ایستگاه فضایی اگمن در آنجا قرار داشت، رفتند.

 وقتی رسیدند، اگمن موشکش را برای رفتن به فضا آماده کرده بود؛ بنابراین سونیک خودش را به فضا فرستاد و در آنجا با او مبارزه و دستگاه شستشوی مغزی اش را نابود کرد وقتی به زمین بازگشت ناکلز به او یادآوری کرد که یکی از زمردهای هرج و مرج همچنان در فضا باقی مانده است؛ بنابراین سونی یک بار دیگر به فضا رفت و آنجا برای آخرین بار اگمن را شکست داد و آخرین زمرد هرج و مرج را به زمین بازگرداند.

Sonic Jump -2012

در Sonic Jump -2012 ، سونیک و دوستانش متوجه شدند که اگمن دوباره ربودن حیوانات را آغاز کرده و آنها را به آسمان می برد. به همین دلیل قهرمانان ما دوباره بر آن شدند که او را متوقف کنند.

 هر بار که آن‌ها در یک جایی از جهان اگمن را پیدا می‌کردند و شکست می‌دادند، دکتر مجدداً به منطقه دیگری می‌رفت و حیوانات را می‌ربود و نقشه جدیدی را آغاز می‌کرد. این بار بعد از شکست اگمن در منطقه مکانیکی، دکتر به سمت زمین سقوط کرد و نقشه هایش پایان یافت و سونیک بار دیگر حیوانات را نجات داد.

Shadow the Hedgehog

در Shadow the Hedgehog، سونیک و دوستانش و به کمک نیروهای مسلح به مقابله با ارتش سیاه و حمله آن‌ها به زمین پرداخت. سونیک بیشتر مواقع برای کمک قهرمانان سایه ظاهر می‌شود و با آنها در مقابله با ارتش سیاه و رهبر آن‌ها کمک می‌کرد.

Westopolis

در حالی که سونیک در جنگ با اسلحه سیاه در وست‌پلیس می‌جنگید، سونیک با Shadow روبرو شد که به دنبال زمردهای هرج و مرج بود و در از بین بردن دشمن از او کمک خواست. Shadow درخواست سونیک را پذیرفت، سونیک پس از تکمیل هدف خود ، سعی در گفتگو با Shadow کرد و چهره‌ای دوستانه را پیشنهاد کرد، اما رد شد. پس از آن چشم Doom از راه رسید و به آن‌ها گفت كه زمرد بعدی هرج و مرج بعدی كجاست، سونیك با Shadow به محل آن رفتند.

Lethal Highway

بعد از این که سونی قبل از شادو به Lethal Highway رسید مخزن سیاهی را دید که زمرد هرج و مرج توسط ارتش سیاه در آنجا قرار گرفته است سونیک از شادو خواست که در به دست آوردن زمرد به او کمک کند.

این دو مخزن سیاه را نابود کردند. با این حال، هنگامی که آنها سعی می کردند طمرد را جمع کنند، با Doom’s Eye روبرو می شوند‌، که بلک بل را احضار کرد تا جلوی آنها را بگیرد. با این وجود ، سونیک و شادو بلک بل را شکست دادند و زمرد را به‌دست آوردند.

Mad Matrix and Death Ruins

در Mad Matrix and Death Ruins، سونیک فهمیده بود که ارتش سیاه قصد حرکت به ARK Space Colony را دارد و تصمیم گرفت که آن‌ها را دنبال کند. سونیک با فضاپیمایی که توسط تیلز Tails تهیه شده بود، تنها راهی ARK شد. با این حال، در حالی که از جنگل آهن عبور می‌کرد، سونیک به دیدار شادو آمد و او را دعوت کرد تا با او بیاید. سایه پیشنهاد سونیک را پذیرفت.

Space Gadgets

وقتی سونیک و شادو به آنجا رسیدند سونیک خود را در محاصره آشنایی یافت و به شادو زمانی که آنها با هم مسابقه می دادند و یادآوری کرد سونیک سپس از شدو خواست با اسپیس کجت به سمت زمردها مسابقه دهد.

در نهایت شادو به زمردهای هرج و مرج رسید& همانطور که آن دو در مسیر خود می رفتند ناگهان یک ستاره دنباله دار دیدند، وقتی شادو پرسید که آن چه بود؛ سونیک متوجه شد که ستاره دنبال دار به ارتش سیاه متصل بوده سونیک و شادو و تصمیم گرفتند که به آنجا بروند.

Final Haunt

پس از سفر به سمت این ستاره دنباله‌دار سونیک و شادو به سمت نبرد نهایی خود برای متوقف کردن  Black Doomو متحدانش در حمله به زمین رفتند. سونیک و شادو به دنبال شکار بلکتون بودند و یک زمرد دیگر را هم از دست او گرفتند، سونیک و شادو و در نهایت Black Doom را پیدا کردند و آن را شکست دادند.

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood

در ابتدای  Sonic Chronicles: The Dark Brotherhoodسونیک و تیمش با دکتر اگمن مبارزه کردند و در نهایت باعث سقوط دکتر به شهر متروپلیس شدند و آن‌ها تصور کردند که کشته شده است.  بعد از این که دیگر نیازی به قهرمان نبود، سونیک به یک تعطیلات طولانی مدت رفت و مدتی بعد تماس از طرف تیلز دریافت کرد و  گفته شد که زمردهای هرج و مرج دزدیده شده است و ناکلز نیز توسط گروهی به‌نام غارتگران ربوده شده بنابراین سونیک به کمک ناکلز رفت و در میان راه ایمی و تیلز به او پیوستند و یکی از غارتگران را شکست دادند. سونیک به‌کمک G.U.N و دوستانش مخفی‌گاه غارتگران را پیدا و ناکلز را نجات دادند.

وقتی تیم سونیک سعی کرد که به جزیره آنجل برسد و از زمرد ها محافظت کند، متوجه شدند که غارتگران جزیره را ربوده‌اند و در آنجا مشکوک شدند که اگمن نیز با غارتگران همکاری می کند. تیم سونیک به دنبال دکتر رفت و نهایتا او را پیدا کرد. هرچند، دکتر ادعا کرد که اصلاح شده است و هم اکنون بر علیه غارتگران است و می‌خواهد به تیم سونیک بپیوندد و غارتگران را شکست دهد. سونیک که همچنان به دکتر اعتماد نداشت موقتا اجازه داد که به آنها ملحق شود دکتر تیم را به سمت متروپلیس هدایت کرد جایی که جزیره آنجل و زمردهای هرج و مرج در آنجا قرار داشت.

در راه آنجا ، تیم با شادو روبرو شدن که  متقاعد شد به آن‌ها بپیوند. بعداً ، سونیک و سایرین با یک ماروئید یا غارتگر بنام Shade ملاقات کردند که نشان داد که غارتگان گروهی از قبیله‌ای به نام Nocturnus  هستند که در زمان‌های قدیم به قفس گرگ و میش تبعید شدند. علیرغم شکست دادن او، Shade راه آنان را به سمت کلانشهر مسدود کرد، اما سونیک و دیگران راهی در اطراف آن پیدا کردند. در کلانشهرها، سونیک و ناکلز برای تأمین امنیت زمرد‌ها به جزیره آنجل رفتند، در حالی که تیلز و اگمن سلاحی را علیه قبیله قبیله تهیه کردند.

سونیک و گروه وی با ربودن هواپیمای هوایی و با کمک به تیلز راهی جزیره آنجل شدند و در آنجا با رهبر قبیله Nocturnus یعنی Imperator Ix  كه به دنبال حكومت جهان بود، ملاقات كردند. Ix سربازان خود را برای حمله به تیم سونیک فرستاد، اما سونیک در جای خود ایستاد تا اینکه تیلز و اگمن ظاهر شدند و اسلحه خود را مستقر کردند. پس از آن سونیک و تیمش با ایکس جنگیدند اما نتوانستند جلوی سرقت زمرد را بگیرند. سپس Ix از زمرد برای ایجاد یک کرم دریایی به ابعاد سونیک استفاده کرد. سپس این تیم تصمیم گرفت كه پس از ایكس وارد قفس گرگ و میش شود و زمردها را پس می گیرد و شادو نیز به تیم سونیك پیوست.

سونیک و گروهش با استفاده از ساخته‌ی تازه سیکلون آبی وارد قفس گرگ و میش شدند در حالی که اگمن با آن‌ها نرفت. در داخل قفس گرگ و میش ، سونیک و تیمش پنج مورد از زمرد‌های هرج و مرج را بازگرداندند و اتحاد نژادهای بیگانه ساکن در آنجا را بدست آوردند. هنگامی که آنها برای یافتن آخرین زمرد‌ها آماده حمله به نوکتورن شدند ، سونیک نژادهای بیگانه را با خود متحد کرد که سپس به او در نفوذ در نوکورتن کمک کردند. هنگامی که در آنجا بودند ، آنها به دو تیم تقسیم شدند که سونیک و تیلز گروه خود را رهبری کردند و ناکلز و شادو هدایت تیم دیگر را به دست گرفتند تا دو زمرد نهایی را که در اختیار چاریب و اسکایلا بود را پیدا کنند.

در راه ، سونیک و تیلز به گروه ناکلز کمک کردند تا Gizoid را شکست دهند. پس از آن سونیک و گروهش چاریب را پیدا کردند و او را با کمک ناکلز و تیمش شکست دادند و زمرد را پس گرفتند.

سونیک

Sonic Generations

در Sonic Generations ، تاریخ سونیک توسط یک دشمن مرموز به نام Time Eater یا زمان‌خوار دست‌کاری شد. در روزگار امروز، مدتی پس از حادثه Wisp، سونیک به فهمید که دوستانش برای او جشن تولد غافلگیرکننده ای برگزار کردند که او با خوشحالی به آن پیوست. در طول مهمانی، Time Eater  ظاهر شد و دوستان سونیک را در دوره های مختلف گذشته زمانی سونیک زندانی کرد. سونیک که نتوانست آن را شکست دهد، در حین نبرد بی‌هوش و بعداً در فضای سفیدی بیدار شد. پس از عبور از گرین هیل ، سونیک قادر به بازگرداندن تیلز از منطقه‌ای یخ زده و بی رنگ بود. پس از آن سونیک تصمیم گرفت که سایر دوستان خود را که با همین رویه در فضای سفید قرار گرفته‌اند را نجات دهد، غافل از اینکه کلاسیک سونیک ، نسخه گذشته سونیک از ابعاد دیگر، همین کار را انجام می‌داد. هنگامی که سونیک و کلاسیک سونیک از یک دروازه اصلی عبور کردند،  به یکدیگر رسیدند، جایی که سونیک کلاسیک یک قدم جلوتر بود و هنگامی که دکتر ظاهر شد با دکتر اگمن جنگید، پس از آن دو سونیک به همراه تیلز در ابعاد مختلف زمانی به نجات دوستان خود رفتند.

سونیک‌ها سرانجام همه زمردهای هرج و مرج را به دست آوردند و دوستان خود را قبل از رویارویی با Time Eater در دامنه خود آزاد کردند. در آنجا، دکتر اگمن و همتای وقت خود، کلاسیک اگمن، در تلاش برای پاک کردن سونیک ها از تاریخ، خود را به عنوان کسانی که یار زمان‌خوار بودند، نشان دادند تا پیروز شوند. دو سونیک در برابر زمان خوار به میدان رفتند، اما با ضربات سخت او روبرو شدند. با وجود گذشت زمان، سونیک‌ها از همه دوستان خود حمایت کردند و با استفاده از زمرد‌های هرج و مرج هر دو خود را به سوپر سونیک فعال  تبدیل کردند. آنها با هم زمان‌خوار را شکست دادند و نقشه‌ی اگمن‌ها را را متوقف کردند. در نتیجه، زمان دوباره احیا شد و سونیک‌ها به همراه دوستان خود به دنیای سونیک بازگشتند.

Sonic Runners Adventure

در Sonic Runners Adventure ، سونیک یک تماس از تیلز دریافت کرد و به او گفت که به جزیره جنوبی بیاید زیرا دکتر اگمن دوباره با ربودن حیوانات ترفند‌های قدیمی خود را انجام می‌دهد. سونیک پس از سؤال از اطرافیان و پیگیری برخی از سرنخ ها در حین خنثی کردن عملیات لگمن ، در مرکز تیلز دکتر اگمن را یافت. در آنجا، تیلز به او گفت كه دکتر به نوعی او را گرفتار كرد و باعث شد او یك ربات تلپورتر بسازد. پس از آن سونیک اگمن را ردیابی کرد و او را شکست داد. اگرچه اگمن از طریق ربات تلپورتر فرار کرد ، سونیک و تیلز او را دنبال کردند. با این حال، سونیک هنگام انتقال مصدوم شد و مجبور به استراحت شد در حالی که تیلز به تنهایی به دنبال اگمن رفت. پس از مدتی سونیک دوباره به تیلز پیوست و این دو دوباره شکار اگمن را از سر گرفتند.

 

4.3/5 - (20 امتیاز)

نظرات در مورد : تاریخچه و مهم‌ترین داستان‌های زندگی سونیک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *