بیمه مسافرتی، الزام یا اختیار؟!

رپورتاژ آگهی : اغلب بیمه‌هایی که ما در طول زندگی از آن‌ها استفاده می‌کنیم اختیاری هستند. بیمه عمر، بیمه حوادث، بیمه بدنه و… هیچ کدام بیمه‌هایی اجباری نیستند. فقط بعضی از بیمه‌ها مثل بیمه شخص ثالث اجباری هستند و خرید آن‌ها برای خودرو الزامی است. بیمه مسافرتی نیز یکی از بیمه‌هایی است که در بعضی از مواقع خرید آن الزامی است. حال می‌خواهیم ببینیم این بیمه در چه مواقعی الزامی و در چه مواقعی اختیاری است.

بیمه مسافرتی برای اخذ ویزا

بیمه مسافرتی در واقع بیمه‌ای است که برای سفرهای خارجی استفاده می‌شود. برای سفرهای داخل کشور بیمه مسافرتی کاربردی نیست و بیشتر بیمه حوادث قابل استفاده است. بیمه مسافرتی سامان  ، ایران، کارآفرین و… را می‌توان برای سفرهای خود خریداری و استفاده کرد.
نکته قابل توجه درباره این بیمه این است که داشتن این بیمه برای اخذ ویزا از اغلب سفارت‌خانه‌ها الزامی است. پس این بیمه برای سفر به خیلی از کشورها الزامی بوده و باید نسبت به تهیه آن اقدام کرد. حال باید ببینیم این بیمه چه کاربردهایی دارد و در چه مواقعی می‌تواند به ما کمک کند.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

اگر در سفر بیمار شویم، اگر بار خود را گم کنیم، اگر هواپیمای ما تأخیر داشته باشد، اگر مدارک ما در سفر گم شود و در خیلی از موارد دیگر می‌توانیم در سفر از بیمه مسافرتی استفاده کنیم. در سفرهای خارجی به علت ناآشنا بودن با محیط و اختلاف ارزش ریال با ارزها، بروز این مسائل می‌تواند بحران شدیدی را برایمان ایجاد کند؛ لذا بهتر است در این گونه مواقع از بیمه استفاده کنیم و دغدغه حل این مشکلات را در سفر نداشته باشیم. حتی بهتر است برای سفر به کشورهایی که این بیمه الزامی نیست هم آن را تهیه کنیم. اما چگونه می‌توان این بیمه را به ساده‌ترین حالت ممکن خریداری کرد؟ کدام یک از بیمه‌های مسافرتی خدمات بهتری ارائه می‌دهند؟ بیمه مسافرتی پاسارگاد  یا دانا؟!

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی از بیمیتو

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی از بیمیتو

راحت‌ترین راه برای خرید بیمه مسافرتی خرید آنلاین است. با استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن بیمیتو می‌توان بیمه مسافرتی البرز  ، آسیا، سامان و… را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به اولویت‌های خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و خریداری کرد. علاوه بر بیمه مسافرتی می‌توان بیمه‌های دیگری را هم از بیمیتو به‌صورت آنلاین خرید. همین الآن می‌توانید وارد سامانه بیمیتو شوید و استعلام بیمه مسافرتی و سایر بیمه‌ها را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بیمه مسافرتی، الزام یا اختیار؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *