بهترین گوشی های تاشو که می توانید خریداری کنید

بهترین گوشی های تاشو که می توانید خریداری کنید

در حالی که گوشی‌های تاشو مدتی است که سر زبان ها افتاده، اولین محصولات تا سال ۲۰۱۸ به طور واقعی به بازار عرضه نشدند. یک سال بعد، سامسونگ وارد صحنه شد و به سرعت به بزرگترین بازیگر در این زمینه و واقعاً تنها گزینه اصلی در ایالات متحده تبدیل شد.

معرفی بهترین گوشی های تاشو

خوشبختانه، اخیراً گوگل، موتورولا و حتی وان پلاس به پیشبرد گوشی‌های تاشو به پیشرفت های جدید در سال ۲۰۲۳ کمک کردند. اگر به دنبال بهترین گوشی تاشو هستید، گزینه‌های بیشتری نسبت به گذشته در اختیار دارید. در این مقاله از زوم تک به بررسی گوشی‌های تاشو موجود در بازار و اینکه آیا آن‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر، می‌پردازیم.

Google Pixel Fold

Google Pixel Fold

در نقد و بررسی  Google Pixel Fold، همه چیز تقریبا مورد پسند بود، زیرا Google Pixel Fold به راحتی بهترین تبلت ترکیبی برای کسانی است که رابط کاربری اندروید گوگل را ترجیح می دهند. این دستگاه از همان پردازنده‌ی Google Tensor G2 موجود در سری Pixel 7 و همچنین Pixel 7a بهره می‌برد. همچنین دارای 12 گیگابایت رم و یک باتری 4821 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 21 وات است. این پردازنده به اندازه پردازنده های موجود در Fold 5 و برخی گزینه های دیگر در این لیست سریع نیست، اما در استفاده‌ی روزمره، به غیر از اینکه Google Tensor G2 اغلب داغ می شود، تفاوت خاصی را احساس نخواهید کرد.

قابلیت تاشوی گوگل پیکسل فورد

تمام مشخصات خوب و به جا هستند، اما چیزی که واقعاً برایتان اهمیت دارد، تجربه استفاده از قابلیت تاشوی دستگاه است. گوگل رویکردی متفاوت از Z Fold در پیش گرفته و شکاف بین دو طرف را حذف کرده است تا زمانی که بسته است، به طور کامل روی هم قرار گیرد. این امر به طور ایده‌آل باعث می‌شود تا به میزان کمی از ورود گرد و غبار یا ذرات دیگر به داخل دستگاه جلوگیری شود. لولا همچنین می‌تواند در تقریباً هر زاویه‌ای تنظیم شود. صفحه‌نمایش داخلی 7.6 اینچی، جواهر واقعی این دستگاه است و با وجود حاشیه‌های نسبتاً بزرگ، همچنان نمایشگر خیره‌کننده‌ای است که برای اجرای همزمان دو برنامه در کنار هم به خوبی کار می‌کند.

گوگل به سختی تلاش کرده است تا ویژگی‌های اندرویدی را به طور خاص برای دستگاه‌های تاشو ارائه دهد، از جمله نسخه‌های بازسازی‌شده برنامه‌هایی مانند برنامه آب‌وهوا که از نمایشگر به طور بهتری استفاده می‌کنند. متأسفانه، مانند هر محصول نسل اول، در هنگام تغییر اندازه پنجره‌ها، اشکالات عجیبی نیز وجود دارد که می‌تواند کل تجربه را کمی ناپایدار کند. اگر بتوانید از این نقص‌های جزئی چشم پوشی کنید، این یک محصول عالی است و این سری با تکرارهای آینده مانند Pixel Fold 2 و نسخه‌های بعدی، قطعا بهتر خواهد شد.

Z Fold 5

Z Fold 5

جدیدترین و بهترین دستگاه تاشوی سامسونگ، Galaxy Z Fold 5 است که چندین پیشرفت نسبت به نسل قبلی خود به همراه دارد، از جمله نمایشگر داخلی روشن‌تر، لولایی بهتر که کاملاً مسطح تا می‌شود و طراحی که اکنون 10 گرم سبک‌تر شده است. در اکثر موارد، Z Fold 5 از بسیاری جهات با یک گوشی پرچمدار معمولی قابل مقایسه است. چیزی که واقعاً اهمیت دارد، تجربه تبلت ترکیبی است که ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش اصلیGalaxy Z Fold 5

صفحه نمایش اصلی با باز شدن، 7.6 اینچ و صفحه نمایش کوچکتر 6.2 اینچ است. همچنین دارای استاندارد IPx8 است، چیزی که در همه دستگاه‌های موجود در این لیست پیدا نمی‌شود. اما چیزی که واقعاً باعث برجستگی Fold 5 می‌شود این است که سامسونگ سال‌هاست در حال ساخت گوشی‌های تاشو است و بنابراین زمان زیادی برای اصلاح سخت‌افزار و نرم‌افزار خود برای مطابقت با این تلاش‌ها داشته است. لولای خمشی بسیار محکم است و به خوبی کار می‌کند. لولای خمشی اکنون دو نیمه را به طور یکپارچه‌تر به هم می‌رساند. همچنین نباید جنبه نرم‌افزاری را فراموش کنیم. رابط کاربری One UI به شما امکان می‌دهد همزمان سه برنامه اجرا کنید، برای نمایشگرهای خارجی و داخلی صفحه‌‌خانه‌های مختلف داشته باشید و موارد بسیار دیگری را انجام دهید.

البته، Z Fold 5 همچنان از بسیاری از معایب رایج این نوع دستگاه‌ها رنج می‌برد. بسیار گران‌قیمت است. همانطور که در بررسی Galaxy Z Fold 5 خود اشاره کردیم، وزن و ضخامت آن ناامید کننده است. همچنین از عمر باتری آن که حدود یک روز دوام آورد، راضی نبودیم.

 OnePlus Open

 OnePlus Open 

آیا فکر می‌کنید گوشی‌های تاشوی معرفی شده کمی گران هستند؟ وان‌پلاس اوپن هم چندان ارزان نیست، اما با قیمت 1699.99 دلار، کمی ارزان‌تر است. همچنین از نظر عملکرد کم‌توان نیست. در نقد و بررسی وان‌پلاس اوپن، متوجه شدیم که این دستگاه کاملاً توانمند است و موارد کمی برای شکایت داشتیم. پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 2 و 16 گیگابایت رم، عملکرد عالی را ارائه می‌دهند. عمر باتری نیز در بین بهترین‌هایی است که در یک گوشی تاشوی بزرگتر دیده‌ایم؛ به‌طور معمول، به‌طور متوسط ​​نزدیک به یک و نیم روز دوام می‌آورد. شارژ سیمی 67 واتی نیز بسیار سریع است و به طور شگفت‌انگیزی، برای وان‌پلاس، عملکرد دوربین‌ها واقعاً عالی است.

نکات منفی وان پلاس اپن

متأسفانه، Open ممکن است کم‌دوام‌ترین گزینه در این لیست باشد، زیرا رتبه‌بندی IPX4 نسبتاً ناامیدکننده است. همچنین تنها گزینه‌ای است که شارژ بی‌سیم ارائه نمی‌دهد. نرم‌افزار آن نیز به سطح کیفیتی که در سامسونگ پیدا می‌کنید، نمی‌رسد. نمی‌توانید صفحه‌خانه‌ی متفاوتی برای نمایشگرهای داخلی و خارجی تعریف کنید و حتی در مقایسه با Pixel Fold، کمی اشکال بیشتری وجود دارد. از طرفی، برخی از ویژگی‌های آن مانند قابلیت منحصر به فرد Canvas که امکان اجرای سه برنامه و کوچک کردن آن‌ها در کنار صفحه را به شما می‌دهد، به آن کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود.

وان‌پلاس اوپن یک اولین تلاش عالی است و احتمالاً یکی از معدود محصولات وان‌پلاس است که من آن را توصیه می‌کنم، اما فقط به این نکته توجه داشته باشید که رسیدن به سطح برخی از رقبا در این زمینه ممکن است چند سال طول بکشد.

تا اینجا، تمام گزینه‌های موجود در این لیست گوشی‌های سایز کامل بودند که به تبلت تبدیل می‌شوند، اما گوشی‌های تاشوی چطور؟ اینجاست که سری Flip وارد می‌شود.

Samsung Z Flip 5

Samsung Z Flip 5

Z Flip 5 یک ارتقاء عمده را در صفحه‌نمایش جانبی خود شاهد است، که اکنون به Flex Window تغییر نام داده است. این صفحه‌نمایش جدید با جهش از 1.9 اینچ به 3.4 اینچ، شکل منحصربه‌فردی شبیه به پوشه و ویجت‌های بهبودیافته دارد. حتی راه‌هایی برای اجرای برنامه‌های کامل روی آن وجود دارد، اگرچه سامسونگ آن‌ها را اساساً “آزمایشی” می‌نامد.

صفحه نمایش Z Flip 5

علاوه بر صفحه نمایش بیرونی جدید، Z Flip 5 دارای یک صفحه نمایش داخلی تاشو بدون فاصله و قسمت‌های داخلی بهبود یافته، از جمله پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 است. فراتر از این، شباهت‌های زیادی با Flip 4 پیدا خواهید کرد، از جمله همان باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی، همان دوربین‌ها و همان 8 گیگابایت رم. با این حال، Z Flip 5 نسخه 128 گیگابایتی را کنار گذاشته است و اکنون فقط پیکربندی‌های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی را ارائه می‌دهد.

Galaxy Z Flip 5 مقرون به صرفه‌ترین گزینه تاشو از سامسونگ در سال 2023 است، بنابراین ممکن است همان سکوی پرتابی باشد که این شرکت برای رسیدن به عموم مردم نیاز دارد. این گوشی همچنین زیبا ساخته شده است و تجربه عالی را ارائه می‌دهد. در نقد و بررسی Galaxy Z Flip 5، تنها انتقاد اصلی ما این بود که عمر باتری در بهترین حالت متوسط است و عملکرد مداوم می‌تواند کمی غیرقابل اطمینان باشد.

گوشی موتورولا Razr Plus

گوشی موتورولا

 

موتورولا چند سالی است که در زمینه گوشی‌های تاشو فعالیت می‌کند، اما تا به حال هرگز به‌طور جدی روی این بازی تمرکز نکرده است. Razr Plus با طراحی که چندان با دستگاه‌هایی مانند Flip متفاوت نیست، وارد این رقابت می‌شود، اگرچه اولین دستگاهی بود که دارای یک صفحه‌نمایش جلویی با ابعاد فوق‌العاده بزرگ 3.6 اینچی است. همچنین اولین دستگاهی بود که به طور رسمی از تمام برنامه‌ها در صفحه‌نمایش جلو پشتیبانی می‌کرد، اگرچه همه آنها روی این صفحه‌نمایش کوچک به طور کامل و بدون نقص کار نمی‌کنند.

Razr Plus در بازارهای بین‌المللی با نام Razr 40 Ultra شناخته می‌شود، اما همچنان با همان پردازنده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 و 8 گیگابایت رم، دستگاهی مشابه است. همچنین 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، یک باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی و یک دوربین دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسل عریض و 13 مگاپیکسل فوق عریض دریافت می کنید.

Razr Plus در ایالات متحده با قیمت پایه 999.99 دلار به فروش می‌رسد که آن را به یک گزینه نسبتاً مقرون به صرفه تبدیل می‌کند. در نقد و بررسی Motorola Moto Razr Plus، متوجه شدیم که این گوشی دارای نرم‌افزار عالی، گزینه‌های شارژ سریع مناسب، طراحی زیبا و عملکرد کاملاً خوب است. علاوه بر این، دارای رتبه‌بندی IP52 است که آن را خاص می‌کند، زیرا در واقع تا حدودی در برابر گرد و غبار مقاوم است.

ارزان ترین گوشی تاشو که می توانم بخرم چیست؟

اگر به دنبال یک گوشی تاشو هستید اما بودجه‌ی محدودی دارید، باید بدانید که به طور کلی، بودجه‌ی محدود و گوشی‌های تاشو، همانطور که در بالا مشاهده کردید، به خصوص برای مدل‌های ترکیبی تبلت، با هم سازگاری ندارند. هر گزینه‌ای که در لیست اصلی ما توصیه می‌شود، برای مدل تاشوی صدفی حدود 999 دلار و برای مدل‌های ترکیبی تبلت 1700 دلار یا بیشتر هزینه خواهد داشت. با این حال، گزینه‌های ارزان‌تری نیز در بازار وجود دارد. برای بازار ایالات متحده، مدل Motorola Razr (2023) با قیمت تنها 700 دلار، گزینه‌ی آشکار به نظر می‌رسد.

اگرچه این مدل بی‌نقص نیست، ما در نقد و بررسی Motorola Razr 2023 نکات مثبت زیادی در مورد آن بیان کردیم، اما توجه داشته باشید که این مدل قطعاً تجربه‌ای بسیار میان‌رده ارائه می‌دهد. این مدل از پردازنده‌ی Snapdragon 7 Gen 1 و 8 گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین صفحه‌نمایش جلویی 1.5 اینچی و صفحه‌نمایش داخلی 6.9 اینچی دارد. دوربین‌ها می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند، شارژ بی‌سیم با 5 وات بسیار کند است و تنها رتبه‌بندی IP52 را دریافت می‌کنید. با این حال، در غیر این صورت، گوشی نسبتا خوبی به نظر می‌رسد، مخصوصاً با توجه به قیمت معقول آن.

بیشتر بخوانید  ساخت اولین گوشی انعطاف پذیر که می تواند به عنوان ساعت هوشمند نیز استفاده گردد!

گزینه‌ی مقرون به صرفه برای علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو

همانطور که در بالا مشاهده کردید، به طور کلی با بودجه‌ی محدود نمی‌توان سراغ گوشی‌های تاشو رفت، به خصوص مدل‌های ترکیبی تبلت. تمام گزینه‌های توصیه شده در لیست اصلی ما، برای مدل تاشوی صدفی حدود ۹۹۹ دلار و برای مدل‌های ترکیبی تبلت ۱۷۰۰ دلار یا بیشتر هزینه خواهند داشت. با این حال، گزینه‌های ارزان‌تری نیز در بازار وجود دارد. برای بازار ایالات متحده، مدل Motorola Razr (2023) با قیمت تنها ۷۰۰ دلار، گزینه‌ی آشکار به نظر می‌رسد.

اگرچه این مدل بی‌نقص نیست، اما توجه داشته باشید که این مدل قطعاً تجربه‌ای بسیار میان‌رده ارائه می‌دهد. این مدل از پردازنده‌ی Snapdragon 7 Gen 1 و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین صفحه‌نمایش جلویی ۱.۵ اینچی و صفحه‌نمایش داخلی ۶.۹ اینچی دارد. دوربین‌ها می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند، شارژ بی‌سیم با ۵ وات بسیار کند است و تنها رتبه‌بندی IP52 را دریافت می‌کنید. با این حال، در غیر این صورت، با توجه به قیمت معقولش، گوشی نسبتا خوبی به نظر می‌رسد.

گوشی‌های تاشو

بازار گوشی‌های تاشو در طول سال‌های گذشته بسیار گسترش یافته است، اگرچه اکثر قریب به اتفاق گزینه‌ها همچنان عمدتاً در چین، اروپا یا سایر بازارهای خارج از ایالات متحده در دسترس هستند. فقط توجه داشته باشید که هیچ یک از این موارد را در حال حاضر نمی توان در ایالات متحده خریداری کرد:

OPPO Find N3 Flip (1199 دلار در Giztop):اگر می‌خواهید هیچ‌گونه چروکی نداشته باشید، OPPO تنها تولیدکننده‌ای است که راه‌حل مناسبی پیدا کرده است. لولای پیشرفته در OPPO Find N3 Flip چین را تقریباً غیرقابل توجه می‌کند. به این نکته نیز اشاره نکنیم که تجربه کلی عالی را ارائه می دهد.

OPPO Find N3 (1599 دلار در Giztop):اگر چین نامرئی را در یک دستگاه تاشو می‌خواهید، OPPO Find N3 بهترین گزینه است. همچنین یک گوشی بسیار قدرتمند با تمام آخرین مشخصات و ویژگی‌های رده بالا است.

هواوی میت ایکس 3 (2319 دلار در آمازون):این گوشی بسیار قدرتمند است و در واقع دارای رتبه IP8 است. همچنین دوربین‌های عالی و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. تنها دلیلی که ما آن را توصیه نمی‌کنیم این است که هیچ سرویس گوگلی ندارد.

هواوی Pocket S (1033.36 دلار در هواوی):Pocket S یک گوشی تاشوی عالی است، اگر شما هم بتوانید بدون سرویس‌های Google زندگی کنید. با مشخصات میان‌رده عرضه می‌شود، اما طراحی فوق‌العاده‌ای دارد.

Xiaomi Mix Fold 3 (1499 دلار در Giztop):این قطعا یکی از بهترین گوشی‌های تاشو است. عملکرد فوق العاده، دوربین های عالی و تجربه کلی عالی دارد. همچنین با ضخامت ۱۰.۹ میلی‌متر در حالت تا شده، یکی از نازک‌ترین گوشی‌های تاشو است. تنها نکته منفی این است که فقط به طور رسمی در چین در دسترس است و هیچ رتبه IP ندارد.

چگونه تاشوی مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید

اگر به این صفحه آمده‌اید، احتمالاً به طور جدی به خرید یک گوشی تاشو فکر می‌کنید. اما چگونه مدل مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید؟ اولین قدم این است که تعیین کنید آیا یک گوشی تاشو واقعاً برای شما مناسب است یا خیر. پس از آن، باید در نظر بگیرید که چه چیزی از دستگاه تاشو خود می خواهید: آیا به سبک گوشی تاشو علاقه دارید که بر روی فاکتورهای ظاهری و قابلیت حمل راحت‌تر تأکید دارد، یا به دنبال دستگاهی هستید که بتواند به یک تبلت بزرگتر تبدیل شود تا بهره‌وری و سایر فعالیت‌ها را بهبود بخشد؟ بودجه برای شما چقدر مهم است؟ بیایید کمی عمیق‌تر به تمام این موارد در زیر بپردازیم.

آیا گوشی‌های تاشو ارزش خرید دارند؟

آیا گوشی‌های تاشو ارزش خرید دارند؟

آنها ممکن است در حال حاضر محبوب باشند، اما آیا گوشی‌های تاشو ارزش خرید دارند؟ با وجود جذابیت آنها، تمایل دارند که گران‌تر و کم‌دوام‌تر از گوشی‌های قدیمی باشند. مهم است که این موضوع را روشن کنم: گوشی‌های تاشو برای همه مناسب نیستند. حتما موارد زیر برای شما آشنا به نظر می‌رسد؟

-حتی با وجود قاب، گوشی‌های شما بعد از چند سال استفاده دچار خراش‌های عمده یا حتی شکستگی‌های جزئی صفحه نمایش می‌شوند.

-شما فرزند کوچکی دارید که اغلب گوشی خود را برای بازی‌های موبایلی به او می‌دهید.

-شما 24/7  به گوشی خود نیاز دارید و زمان زیادی را در محیط‌های پر از گرد و خاک  می‌گذرانید.

همانطور که به نظر می‌رسد، اگر با موارد بالا موافق هستید، خرید یک گوشی تاشو می‌تواند یک اشتباه محض باشد.

 چطور از یک گوشی تاشو مراقبت کنیم؟

ساده است. زمانی که به ساحل می‌روید آن را داخل ماشین بگذارید یا آن را درون یک کیف ضد آب و شن قرار دهید. مطمئن شوید که آن را نمی‌اندازید، زیرا ضربه زدن به لولا به اشتباه می‌تواند گوشی شما را به یک وزنه‌ی کاغذی گران‌قیمت تبدیل کند، به خصوص اگر گارانتی نداشته باشد. مراقب باشید گوشی خود را به چه کسی می‌دهید، زیرا همه با احتیاط با آن رفتار نمی‌کنند. در حالی که یک قاب خوب می‌تواند کمک کند، اما اکثر آن‌ها به خوبی روی گوشی فیکس نمی‌شوند و بیشتر از گوشی‌های سنتی احتمال دارد زمین بخورند.

دوام، بزرگترین نقطه ضعف گوشی‌های تاشو است. آن‌ها همچنین گران‌تر هستند و برخی از کاربران از چین های نمایشگرهای تاشو اذیت می‌شوند، هرچند این چیزی است که به سرعت به آن عادت می‌کنید.

شاید به نظر برسد که من شما را از خرید یک گوشی تاشو منصرف می‌کنم. کاملا برعکس، من آن‌ها را دوست دارم، اما مهم است که درک کنید با سرمایه‌گذاری روی فناوری‌ای که تنها کمی بیش از پنج سال است وارد بازار شده، درگیر چه چیزی می‌شوید. اگر مطمئن هستید که از یک گوشی تاشو مراقبت می‌کنید و با سایر معایب ذکر شده مشکلی ندارید، می‌تواند ارزشش را داشته باشد، به شرطی که انتظارات روشنی از ابتدا داشته باشید. برخی از بزرگترین مزایای گوشی‌های تاشو شامل قابلیت تبدیل شدن از اندازه یک گوشی استاندارد به یک تبلت در مورد تبلت‌های ترکیبی، یا حتی تا شدن به نصف برای سهولت در حمل در جیب در مورد گوشی‌های تاشو صدفی می‌شود. همچنین گوشی‌های تاشو به سادگی بسیار خنک‌تر از همتایان معمولی‌تر خود به نظر می‌رسند.

آیا اپل تا به حال یک گوشی تاشو ساخته است و آیا باید منتظر آن باشم؟

در حال حاضر، تنها راه حل گوشی تاشو اندروید است، اما آیا اپل هرگز گوشی تاشو خواهد ساخت؟ در حالی که ایده‌ی یک آیفون تاشو قطعا در طول سال‌ها بیش از یک بار مطرح شده است، قوی‌ترین ادعاها نشان می‌دهد که اولین گوشی تاشو اپل به زودی عرضه می‌شود. به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۶. اگر در حال حاضر یک کاربر آیفون هستید، چاره‌ای جز صبر کردن یا کوچ به اندروید ندارید.

یک گوشی تاشو صدفی همچنان یک دستگاه تاشو است، اما نکته‌ی اینجا این است که شما دو شکل اصلی برای انتخاب دارید:

تبلت ترکیبی: این مدل‌ها در حالت تا شده تقریباً به اندازه‌ی یک گوشی معمولی هستند اما به یک تبلت کوچک‌تر برای بهبود بهره‌وری، سرگرمی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و موارد دیگر تبدیل می‌شوند.

گوشی‌های تاشو صدفی: این مدل‌ها از بیرون شبیه گوشی‌های صدفی قدیمی هستند و دارای صفحه‌نمایش جلویی کوچکی برای نمایش اطلاعات به صورت گذرا هستند. پس از باز شدن، تجربه استفاده از آن‌ها کاملاً مشابه هر مدل دیگری است.

سخن پایانی

ما نمی‌توانم به شما بگوییم کدام یک برای شما بهتر است، زیرا یک موضوع سلیقه‌ای است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که گوشی‌های تاشو به جز داشتن ظاهری جالب و قابلیت حمل آسان، هیچ مزیت عمده‌ای نسبت به گوشی‌های معمولی ندارند، در حالی که تبلت‌های ترکیبی به طور واضح از نظر اندازه‌ی صفحه‌نمایش برتری دارند.

 

سوالات متداول

چند بار می‌توانم دستگاه تاشو خود را تا کنم تا خراب شود؟

بیشتر تولیدکنندگان دستگاه‌های خود را طوری می‌سازند که حداقل ۲۰۰.۰۰۰ بار تا شوند. این تعداد برابر است با تا کردن و باز کردن روزانه گوشی حدود ۱۰۰ بار به مدت تقریباً ۵.۵ سال. البته، تجربه شما ممکن است متفاوت باشد و ممکن است یک گوشی معیوب به دستتان برسد، اما سازندگان گوشی به فناوری خود اطمینان می‌دهند.

چقدر باید برای یک گوشی تاشو هزینه کنم؟

دستگاه‌های تاشو ارزان نیستند. انتظار داشته باشید برای مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های تاشو مدرن، حدود ۱۰۰۰ دلار هزینه کنید. و این برای نسخه‌های تاشوی صدفی است. دستگاه‌های تاشوی بیرون‌باز به طور قابل توجهی گران‌تر خواهند بود. با این حال، این گوشی‌ها عمدتاً پرچم‌دار محسوب می‌شوند. حداقل شما با آن همه پول، یک دستگاه قدرتمند به دست می‌آورید. تنها استثنا در اینجا موتورولا رازر ۲۰۲۳ است که تنها ۷۰۰ دلار قیمت دارد.

آیا برای استفاده از گوشی تاشو باید آن را باز کنم؟

لزوما نه! بسیاری از این گوشی‌ها دارای یک نمایشگر خارجی هستند که حداقل تا حدی کارایی دارد. گوشی‌های تاشوی صدفی مانند Razr 5G دارای صفحه‌نمایش‌های کوچکی در جلو هستند که می‌توان از آن‌ها برای مشاهده اعلان‌ها، تغییر آهنگ و موارد دیگر به سرعت استفاده کرد. گوشی‌های تاشوی بیرون‌باز دارای یک نمایشگر خارجی هستند که از نظر اندازه بیشتر شبیه به یک گوشی سنتی است. از نظر فنی، می‌توانید بدون باز کردن گوشی از آن استفاده کنید.

بهترین گوشی تاشو کدام است؟

در حالی که چند گزینه برای انتخاب وجود دارد، ما برای اکثر افراد، خرید یک Samsung Galaxy Z Fold 5، Galaxy Z Flip 5 یا Pixel Fold را توصیه می‌کنیم.

کدام گوشی تاشو ارزانترین است؟

مقرون به صرفه‌ترین گوشی تاشو که ما همچنان آن را توصیه می‌کنیم، Motorola Razr 2023 است. این یک گوشی تاشوی خوب است و تنها ۷۰۰ دلار قیمت دارد.

آیا گوشی‌های تاشو آینده هستند؟

هنوز برای گفتن خیلی زود است، اما در حال حاضر، گوشی‌های تاشو همچنان دستگاه‌های خاصی هستند. با وجود نوآورانه بودن، آنها هنوز با مشکلات زیادی روبرو هستند که مانع از ورود آن‌ها به جریان اصلی می‌شوند.

 

به این پست امتیاز بدید

https://www.androidauthority.com/best-foldable-phones-922793/

نظرات در مورد : بهترین گوشی های تاشو که می توانید خریداری کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *