بهترین راهکارها برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

بهترین راهکار برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

هر زمان که روی مک خود کار نمی کنید، برای صرفه جویی در مصرف برق، نمایشگر به طور خودکار خاموش می شود. همین امر در مورد آن دسته از کاربران مک بوک نیز صدق می کند که یک مانیتور خارجی برای استفاده از macOS روی صفحه نمایش بزرگتر متصل کرده اند.

مشکل کار نکردن صفحه نمایش مک پس از sleep

اما برخی از کاربران پس از خارج شدن از حالت خواب یا همان sleep با مشکل روشن نشدن نمایشگر مک مواجه می شوند. در این پست بهترین راه حل برای کار نکردن نمایشگر مک بعد از حالت اسلیپ را بررسی خواهیم کرد.

سطح روشنایی صفحه را بررسی کنید

اولین راه حل اساسی برای رفع این مشکل، بررسی سطح روشنایی صفحه نمایش مک شما است. اگر صفحه نمایش مک شما پس از رفتن به حالت خواب به درستی کار نمی کند، باید کلیدهای عملکرد را در مک خود فشار دهید تا سطح روشنایی صفحه را افزایش دهید. حتی زمانی که مک شما در حالت خواب نیست، سطوح روشنایی ممکن است به کمترین حد خود رسیده باشد.

بهترین راهکار برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

اگر از مک بوک ایر یا آی مک با مجیک کیبورد استفاده می کنید، برای افزایش روشنایی صفحه کلید F2 را فشار دهید.

اگر مک بوک پرو با نوار لمسی هستید، روی نماد روشنایی در نوار لمسی ضربه بزنید.

شارژر را به مک بوک خود وصل کنید

اگر در مک بوک خود با این مشکل مواجه هستید و با وجود افزایش سطح روشنایی، صفحه نمایش روشن نشده است، ممکن است مک بوک شما برای راه اندازی به مقداری برق نیاز داشته باشد. می توانید شارژر خود را به برق وصل کنید و چند دقیقه صبر کنید تا بررسی کنید که آیا صفحه نمایش دوباره روشن می شود یا خیر.

مک خود را راه اندازی مجدد کنید

اگر نمایشگر مک شما هنوز روشن نشده است، می‌توانید با فشار طولانی دکمه Power یا Touch ID روی صفحه‌کلید Mac، آن را به اجبار مجدداً راه‌اندازی کنید. باید این سه دکمه را فشار دهید تا زمانی که صفحه خالی شود و مک شما دوباره راه اندازی شود. راه‌اندازی مجدد اجباری می‌تواند به بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیگر در مک شما کمک کند.

بهترین راهکار برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

ریست SMC

SMC یا System Management Controller تراشه‌ای است که برای مک‌های مبتنی بر اینتل یا iMac در دسترس است که جزئیات مهم عملکردهای سخت‌افزاری مختلف را کنترل و ذخیره می‌کند. از آنجایی که ما در مورد روشنایی صفحه صحبت می کنیم، می توانید سعی کنید SMC مک یا iMac خود را ریست کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل را حل می کند یا خیر.

توجه داشته باشید که بازنشانی SMC برای مدل‌های مکی که روی تراشه‌های M1، M2، M1 Pro یا M1 Max اجرا می‌شوند، کاربرد ندارد. راه‌اندازی مجدد این مک‌ها مانند فرآیند ریست SMC عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید  باز کردن برنامه ها در مک از توسعه دهندگان ناشناس

مرحله 1: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا مک شما خاموش شود.

مرحله 2: پس از خاموش شدن مک، چند ثانیه صبر کنید و Shift + Left Option + Left Control را فشار دهید. دکمه پاور را نیز فشار دهید و نگه دارید.

بهترین راهکار برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

فشار دادن چهار کلید را برای 7 ثانیه دیگر ادامه دهید. اگر مک شما روشن شود، در حالی که کلیدها را نگه دارید، زنگ شروع پیش‌فرض را دوباره پخش می‌کند.

وقتی لوگوی اپل را می بینید، نمایشگر به طور معمول روشن می شود. اما اگر بعد از لوگوی اپل بوت نشد، راه حل بعدی را بررسی کنید.

NVRAM را ریست کنید

راه حل دیگر برای مک های مبتنی بر اینتل، تنظیم مجدد NVRAM است. NVRAM یا حافظه دسترسی تصادفی غیر فرار اطلاعاتی مانند میزان صدا، انتخاب دیسک راه اندازی، منطقه زمانی و غیره را در خود نگه می دارد. اگر نمی توانید صفحه نمایش را بعد از خواب در مک خود روشن کنید، می توانید NVRAM را ریست کنید. توجه داشته باشید که پس از تنظیم مجدد NVRAM، باید دوباره این تنظیمات را در مک خود تنظیم کنید.

مرحله 1: دکمه پاور را در مک خود به مدت طولانی فشار دهید.

مرحله 2: پس از خاموش شدن مک، دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا مک شما بوت شود.

مرحله 3: در حالی که مک شما روشن است، Option + Command + P + R را به مدت 20 ثانیه فشار دهید.

بهترین راهکار برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

مرحله 4: هنگامی که لوگوی اپل برای بار دوم ظاهر شد، هر چهار کلید را رها کنید. این بدان معنی است که تنظیم مجدد NVRAM کامل شده است. پس از آن، مک شما راه اندازی مجدد خواهد شد.

مرحله 5: بررسی کنید که آیا صفحه نمایش دوباره روشن می شود یا خیر.

توجه داشته باشید که تنظیم مجدد NVRAM فقط برای مک های مبتنی بر اینتل قابل اجرا است. راه اندازی مجدد مکی که بر روی تراشه های M1، M2، M1 Pro یا M1 Max اجرا می شود، معادل ریست NVRAM است.

اگر چیزی تعمیر صفحه نمایشکار نکرد، از نزدیکترین فروشگاه اپل دیدن کنید

اگر هیچ ‌کدام از راه‌ حل‌ های گفته شده جواب نداد، ممکن است مشکلی در نور پس‌ زمینه صفحه نمایش مک شما وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم از نزدیک‌ ترین فروشگاه اپل دیدن کنید تا صفحه نمایش مک خود را تعمیر کنید. باید یک بار بررسی کنید که آیا مدل مک شما تحت برنامه Apple Care قرار دارد یا خیر.

خلاصه مطلب

امیدواریم که این راه‌ حل‌ ها به بیدار کردن صفحه نمایش مک شما کمک کنند، کدام روش برای شما مفید بود در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین راهکارها برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش پس از حالت خواب در مک

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *