بزرگترین خریداران تراشه در سال 2017 اپل و سامسونگ بودند

تراشه

موسسه بزرگ تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد هزینه های شرکت اپل در زمینه تراشه ها در سال 2017 در مقایسه با سال گذشته با رشد 25 درصدی همراه بوده است. با توجه به این آمار اعلام شده می توان گفت شرکت اپل پس از سامسونگ، به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین خریداران تراشه در کل دنیا معرفی می شود. پس از سامسونگ و اپل که به ترتیب جایگاه اول و دوم را از آن خود کرده اند , شرکت های دل , لنوو , هو آوی , بی بی کی , اچ پی , هیولت پکارد , ال جی و سترن به ترتیب دارای رتبه های سوم تا دهم در زمینه خرید تراشه می باشند.

چیزی که نظر تحلیلگران را درباره دو شرکت سامسونگ و اپل به خود جلب می کند تنها جایگاه آن ها نیست , بلکه افزایش سفارش و خرید قابل توجه آن ها در سال 2017 نیز موضوعی است که این تحلیل گران درباره آن ها بحث می کنند. رتبه های اول و دوم از سال 2011 از آن این دو شرکت بوده و تا نون نیز تغییر در آن ها ایجاد نشده و هیچ یک از رقیبان نتوانسته اند حتی یکی از این دو شرکت را از این جایگاه دور کنند. البته شاید افزایش قیمت سایر قطعات در فعالیت کم سایر شرکت ها و رقیبان نیز بی تاثیر نبوده و به حفظ جایگاه شرکت های اپل و سامسونگ کمک کرده است. افزایش قیمت تراشه های حافظه از یک سو و کمبود آن ها در بازار از سویی دیگر اهرم فشاری بر بسیاری از تولید کنندگان گوشی های هوشمند بود , این امر موضوعی اجتناب ناپذیر و بزرگی بود، به طوری که بازار تراشه‌ های نیمه‌ رسانا از جمله میکرو کنترلر ها و همچنین قطعات پسیو و حتی قطعات چند پارچه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس آن چه که گارتنر اعلام کرده است، ده شرکت بزرگ که در بالا نام آن ها ذکر شد، بزرگ ترین خریداران تراشه‌ هستند ، ۴۰ درصد از بازار کل تولیدات و تراشه های نیمه رسانا و نیمه هادی را در دست دارند که به احتمالا زیاد این درصد تا پایان سال 2018 به 45 درصد نیز خواهد رسید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بزرگترین خریداران تراشه در سال 2017 اپل و سامسونگ بودند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *