بروزرسانی‌های اندروید 10 سامسونگ به اپلیکیشن شخصی‌سازی رابط کاربری One UI ختم شد

بروزرسانی‌های اندروید 10 سامسونگ به اپلیکیشن شخصی‌سازی رابط کاربری One UI ختم شد

پروژه‌ی Good Lock سامسونگ که به شما این امکان را می‌دهد ویژگی‌ها و گزینه‌های جانبی رابط کاربری One UI خود را در کنار یکدیگر قرار دهید. از زمانی که سامسونگ این قابلیت را توانست در Play Store  فعال نماید کاملا پروژه با پیشرفت روبرو شد و امکان راه‌اندازی سیستم‌های ناوبری و ژست‌های حرکتی سری گوشی‌های سری گلکسی و نوت سامسونگ فراهم گردید. این تنها موردی نیست که برای پروژه‌ی Good Lock رابط کاربری One UI وجود دارد.

به عنوان مثال در مورد گلکسی اس 10، اس 10 ای و اس 10 پلاس شرکت سامسونگ با بهره‌مندی از یک صفحه‌ نمایش ultrathin و در اصطلاح طراحی “hole-in-active-area” سعی داشته است تا تغییرات بسیار زیادی را ارائه نماید. برای بسیاری از کاربران گلکسی اس 10 سامسونگ این موضوع بسیار تعجب برانگیز بود که یک چراغ LED در زمان شارژ یا تماس و یا پیام‌های از دست رفته در گلکسی اس 9 به صورت آلارم نمایش داده می‌شد که اکنون در گلکسی اس 10 حذف شده است.

به نظر می‌رسد که در هنگام تشخیص چهره‌ی کاربر، یک انیمیشن حلقه‌ی نور در اطراف دوربین جلوی نمایشگر ایجاد می‌گردد که البته این مورد هدف نهایی‌اش چیز دیگری است. در حالی که بسیاری از کاربران و طرفداران این شرکت دوست داشتند تا سامسونگ از این قابلیت برای سایر ویژگی‌های دستگاه به عنوان اعلان استفاده نماید و به نوعی فرآیند اعلان گوشی‌های سامسونگ را بروزرسانی کرده باشد، گفت که قصد انجام کار دیگری را دارد و یک نظرسنجی در مورد آن نیز انجام داد. اکنون نمی‌توان هیچ چیز را تایید کرد.

با تمامی این تفاسیر موردی را که به خوبی اجرایی کرد بروزرسانی پروژه‌ی اپلیکیشن Good Lock با استفاده از افزونه‌ی EdgeLighting+ بود که گزینه‌ی EdgeLighting را که در دسترس کاربران قرار داشت به حالتی جدیدتر و بهتر تغییر داد. در میان قابلیت‌های جدید یک حالت تقلید از چراغ اعلان وجود دارد که می‌توان با استفاده از انیمیشن صفحه‌نمایش OLED در اطراف دوربین‌های جلوی نمایشگر پانچ گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 ای و گلکسی اس 10 پلاس این مورد را مشاهده نمود.

پروژه‌ی Good Lock قابلیت‌های خوب دیگری نیز به همراه دارد، مانند برنامه‌ی +One Hand Operation در گوشی‌های سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا ژست‌های حرکتی swiping جانبی را برای کارهای مختلف اختصاص دهید، از جمله این کارها می‌توان به عملکرد کلیدهای پشتی اشاره کرد. نه تنها این مورد بلکه می‌توانید، مستقیم و مورب نیز انگشتان خود را حرکت دهید تا هر یک از این ژست‌ها بتوانند یک عملکردی در دستگاه شما از خود نشان بدهند. البته بدون اینکه دست شما بر روی صفحه‌نمایش کشیده شود.

بروزرسانی اندروید 10 برای پروژه‌ی Good Lock سامسونگ در گلکسی اس 10 یا نوت 9 و 10 منتشر گردید

خب، در طول این مدت اگر منتظر بودید تا سامسونگ بروزرسانی اپلیکیشن Good Lock را برای رابط کاربری One UI 2.0 منتشر نماید، زیا اندروید 10 همراه با معرفی گلکسی اس 10، نوت 10 و نوت 10 برای گوشی‌های سامشونگ معرفی شد، باید بگوییم که اکنون شما به خواسته‌ی خود رسیده‌اید. اکنون به منظور دسترسی به بروزرسانی مذکور می‌توانید در لین متن بر روی لینک مدل گوشی‌های اعلام شده کلیک کنید تا فورا این بروزرسانی برای دستگاه‌های شما دانلود و نصب شود و بتوانید یک تجربه‌ی عالی از رابط کاربری One UI 2.0 در اختیار داشته باشید:

مشترک

  • پشتیبانی از تم تاریک
  • پیروی از قوانین رابط کاربری One UI 2.0
  • تغییر فرمت اطلاعات پروفایل موجود در قالب یک برنامه
  • بهره‌مندی از صفحه‌نمایش splash در اپلیکیشن Good Lock

QuickStar (فقط اندروید 10)

  • تغییر رنگ Fast Panel و بهبود دید کاربر
  • قابلیت تغییر موقعیت اصلی ساعت بر روی صفحه‌نمایش

TaskChanger

  • افزوده شدن یک Stack layout عمودی
  • ایجاد یک صف VI داخلی به منظور مشخص کردن سوئیچ سریع با استفاده از ژست‌های حرکتی

NotiStar

  • افزوده شدن منوی شخصی‌سازی شده‌ی NotiStar بر روی لاک اسکرین

MultiStar (فقط در اندروید 10)

  • اجرا کردن اپلیکیشن انتخاب شده از طریق app quickly با استفاده از صفحه‌نمایش split و یا منوی پاپ‌آپ با ضربه زدن و یا نگه‌ داشتن کلیدهای فیزیکی
  • قابلیت تغییر ژست حرکتی به منظور تغییر عملکرد نمای پاپ‌آپ
  • حتی اگر اپلیکیشن را از بخش recently used app حذف نمایید می‌توانید یک سری ویژگی‌ها را برای اپلیکیشن‌‌های خاص طراحی و تعبیه نمایید.
  • قابلیت ارائه‌ی صداهای چندگانه به اپلیکیشن Sound Assistant

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بروزرسانی‌های اندروید 10 سامسونگ به اپلیکیشن شخصی‌سازی رابط کاربری One UI ختم شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *